  • 31. Data: 2009-06-03 21:28:03
    Temat: Re: Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt stały
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Baloo wrote:

    > Dlaczego kłopot? Może po prostu wymienić zamki w drzwiach pod ich
    > nieobecność.
    > Zakładając, że osoby te zostały juz wymeldowane.

    Dopóki fizycznie mieszka to radziłbym takich głupich rad nie udzielać.

  • 32. Data: 2009-06-03 21:36:04
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Dopóki fizycznie mieszka to radziłbym takich głupich rad nie udzielać.

    Nie rozumiem co jest w tym głupiego?
    Nie ma umowy, nie ma wynajmu, ludź został wymeldowany, nie przysługuje mu
    żadne prawo do lokalu, więc o co chodzi?
    BTW - czy prawo zabrania wymiany zamków we własnym mieszkaniu?

  • 33. Data: 2009-06-03 21:43:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Baloo pisze:

    > Nie rozumiem co jest w tym głupiego?
    > Nie ma umowy, nie ma wynajmu, ludź został wymeldowany, nie przysługuje
    > mu żadne prawo do lokalu, więc o co chodzi?
    > BTW - czy prawo zabrania wymiany zamków we własnym mieszkaniu?

    "Nie przysługuje mu żadne prawo do lokalu" - tutaj popełniasz błąd w
    rozumowaniu, poczytaj o ochronie posiadania.

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2009-06-03 21:48:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Baloo wrote:

    > Nie rozumiem co jest w tym głupiego?
    > Nie ma umowy, nie ma wynajmu, ludź został wymeldowany, nie przysługuje
    > mu żadne prawo do lokalu, więc o co chodzi?
    > BTW - czy prawo zabrania wymiany zamków we własnym mieszkaniu?

    Dopóki dana osoba tam fizycznie mieszka, to lokal jest we władaniu tej
    osoby i ma prawo do tego lkalu. . I nieistotne jest w jaki sposób się
    tam znalazła. Żadna umowa i innego rodzaju duperele nie jest do tego
    potrzebna.

    Jeśli właściciel chce władać takim mieszkaniem to niech go nie wynajmuje.
    Jeśli już go wynajął to nadal jest właścicielem ale nic ponad to.

    Wchodząc do takiech mieskania skończy się dla niego w sądzie sprawą o
    narusznie miru domowego.
    osobie która tam mieszka i nie może wejść z powodu wymiany zamka
    doradziłbym wynajęcie pokoju w dobrym hotelu, bo nie czesto sie zdaża
    mieszkać w hotelu na cudzy koszt.
    Po kilku miesiacach mieszkania i zakończonej sprawie o przywrócenie
    posiadania, do tegoż mieszkania wprowadzi go komornik a jeśli będzie
    trzeba to z użyciem przymusu, a koszty ktre poniósł lokator przez to że
    nie mógł mieszkać tam gdzie mieszka komornik sobie ściągnie z właściciela.
    Inteligentny lokator dorzuci jeszcze, że z półki zginęło 20 tyś zł i
    właściciel jeszze długo będzie pamiętał wymianę tych zamków.

  • 35. Data: 2009-06-03 22:04:07
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > "Nie przysługuje mu żadne prawo do lokalu" - tutaj popełniasz błąd w
    > rozumowaniu,

    A przysługuje? Na jakiej podstawie? Nie jest jego (współ)właścicielem, nie
    jest najemcą, nie jest zameldowany (umowa najmu zakończona). Mieszkał w nim
    tylko przez konkretny okres, na konkretnych warunkach.

    > poczytaj o ochronie posiadania.

    A tak pokrótce to w czym rzecz?
    Czy mam rozumieć, że w świetle prawa mam obowiązek dożywotniego trzymania
    we własnym mieszkaniu obcego człowieka, któremu nie chce się opuścić
    lokalu, pomimo tego, że nie łączy nas żadna umowa najmu? I nie mam przy tym
    prawa wymienić we własnym mieszkaniu zamków?

  • 36. Data: 2009-06-03 22:04:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Bądź łaskaw nie cytować tutaj swoich wymyślonych przepisów, OK?

    A co tu jest wymyślonego (niezgodnego ze stanem faktycznym)?

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2009-06-03 22:07:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Baloo pisze:

> [...]
    > opuścić lokalu, pomimo tego, że nie łączy nas żadna umowa najmu? I nie
    > mam przy tym prawa wymienić we własnym mieszkaniu zamków?

    Po krótce rzecz polega na tym, że nawet jak gość już mieszka bez
    umowy,to nie możesz go siłą wyrzucić. Należy przeprowadzić postępowanie
    eksmisyjne w sądzie, a potem wyrok egzekwować przez komornika. To trwa
    lata, a w dodatku nie można eksmitować na bruk, tylko do lokalu
    zastępczego, a z nimi jest problem.

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2009-06-03 22:20:31
    Od: s...@m...com

    > Bądź łaskaw nie cytować tutaj swoich wymyślonych przepisów, OK?

    Wpisz w google te "wymyślone przepisy"

  • 39. Data: 2009-06-03 22:23:44
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

> [...]
    > osoby i ma prawo do tego lkalu. . I nieistotne jest w jaki sposób się tam
    > znalazła. Żadna umowa i innego rodzaju duperele nie jest do tego

    Doprawdy? Zatem jeśli wejdzie mi do mieszkania zbir i szantażując mnie
    zacznie sobie tam pomieszkiwać, to dupa blada i nic mu nie mogę zrobić?

    > Jeśli właściciel chce władać takim mieszkaniem to niech go nie wynajmuje.
    > Jeśli już go wynajął to nadal jest właścicielem ale nic ponad to.

    Wynajął, ale umowa najmu się skończyła.
    Czy to działa w jedną stronę?

    > Wchodząc do takiech mieskania skończy się dla niego w sądzie sprawą o
    > narusznie miru domowego.

    A obca osoba wchodząc do jego mieszkania (bo jakby nie było, to jego
    mieszkanie) nie narusza już miru domowego właściciela?

> [...]
    > Inteligentny lokator dorzuci jeszcze, że z półki zginęło 20 tyś zł i
    > właściciel jeszze długo będzie pamiętał wymianę tych zamków.

    Inteligentny właściciel może oświadczyć, że sprzęt w jego mieszkaniu został
    zniszczony i zażądać odszkodowania.
    Tudzież odszkodowania za korzystanie z cudzej własności bez uiszczania
    opłat z tego tytyłu. Więc zasadniczo nie wiem, kto tu wyjdzie jak Zabłocki
    na mydle.

  • 40. Data: 2009-06-03 22:27:45
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Po krótce rzecz polega na tym, że nawet jak gość już mieszka bez
    > umowy,to nie możesz go siłą wyrzucić.

    Siłą nie, ale sposobem jak najbardziej :)