  • 91. Data: 2009-06-08 08:43:58
    Temat: Re: Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt stały
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 5 Cze, 13:39, "Baloo" <b...@o...eu> wrote:
    > A możesz podać podstawę prawną, która jednoznacznie określa to, co
    > napisałeś?

    Z ustawy o ochronie lokatorów:

    Art. 19. Do ochrony praw lokatora do używania lokalu stosuje się
    odpowiednio przepisy o ochronie własności.

    --
    Regards
    Matt

  • 92. Data: 2009-06-08 09:29:32
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "Matt" <m...@g...com> napisał

    > Z ustawy o ochronie lokatorów:
    > Art. 19. Do ochrony praw lokatora do używania lokalu stosuje się
    > odpowiednio przepisy o ochronie własności.

    A przepisów o ochronie własności nie stosuje się już w przypadku ochrony
    praw właściciela lokalu?
    Albo inaczej - jakie przepisy stosuje się w takich przypadkach do ochrony
    praw właściciela do używania lokalu?

    Pozdrawiam
    Emka

  • 93. Data: 2009-06-10 16:19:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Jun 2009, Baloo wrote:

    > Moja logika jest jak najbardziej normalna. Nie zauważyłem, bym był wyjątkiem
    > w swojej ocenie odnośnie tych przepisów

    ...w Sejmie byłbyś :>
    Również logika że "jak uchwalimy przepis o ochronie xxx, to tak naprawdę
    utrudnimy życie xxx" jest dla Wysokiego Sejmu za trudna.
    Ochrona lokatorów skutkuje komplikacjami przy próbie zostania lokatorem,
    szczególnie przez osoby nie za dobrze sytuowane, ochrona niepełnosprawnych
    skutkuje trudnościami w zdobyciu przez nich pracy (trochę rekompensuje
    to system "wsparcia" w rodzaju PFRON, możliwa "przekrętologia" to inna
    sprawa, ale zasadniczo przedsiębiorca ma powody do *uzasadnionych* obaw
    przed przyjęciem niepełnosprawnego) i tak dalej.

    pzdr, Gotfryd