  • 1. Data: 2009-06-02 19:09:01
    Temat: Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt stały
    Od: r...@w...pl

    Witam,
    Czy wynajmując na dłuższy czas mieszkanie, mogę się od właściciela lokalu
    domagać zameldowania na pobyt stały?

    Byłoby to wskazane z uwagi na fakt że w nowym miejscu obowiązuje dużo tańsza
    strefa OC.

  • 2. Data: 2009-06-02 19:58:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    r...@w...pl pisze:
    > Witam,
    > Czy wynajmując na dłuższy czas mieszkanie, mogę się od właściciela lokalu
    > domagać zameldowania na pobyt stały?

    Sam się musisz zameldować - mając umowę najmu masz tytuł prawny do
    lokalu i to wystarcza, abyś mógł się zameldować.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-06-02 20:02:28
    Od: r...@w...pl

    >   Sam się musisz zameldować - mając umowę najmu masz tytuł prawny do
    > lokalu i to wystarcza, abyś mógł się zameldować.

    Na pobyt stały?

    Bez konieczności podpisu ze strony właściciela lokalu?

  • 4. Data: 2009-06-02 20:06:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    r...@w...pl pisze:

    > Na pobyt stały?

    Zależy na jaki czas masz umowę. Niekiedy jest tak, że jak masz umowę
    na czas określony, to meldujesz się na pobyt tymczasowy, jeśli na czas
    nieokreślony, to na pobyt stały.

    > Bez konieczności podpisu ze strony właściciela lokalu?

    Podpis osoby (jakiej - to za chwilę) jest wymagany jeśli ktoś nie ma
    pisemnego tytułu prawnego do lokalu, np. ktoś mieszka u babci, albo u
    znajomych bez umowy, wtedy jeśli chce się zameldować, to potrzebny jest
    czyjś podpis.

    Czyj? Właściciela, lub osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu. Osobą
    posiadającą tytuł prawny do lokalu jest też najemca, czyli Ty - jako
    najemca - nie potrzebujesz już zgody właściciela. Możesz się zameldować
    jak właściciel. Mało tego, jako osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu
    możesz zameldować inne osoby tam meldujące, których umowa najmu nie
    obowiązuje - wtedy na zgłoszeniu do zameldowania poświadczasz swoim
    podpisem, że dana osoba przebywa (mieszka) w danym mieszkaniu.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-06-02 20:09:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    r...@w...pl wrote:
> [...]
    > domagać zameldowania na pobyt stały?
    >
    > Byłoby to wskazane z uwagi na fakt że w nowym miejscu obowiązuje dużo tańsza

    Niczego sie nie domagasz tylko idziesz z umowa najmu i sie meldujesz.

  • 6. Data: 2009-06-02 20:21:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    r...@w...pl wrote:

    > Na pobyt stały?
    >
    > Bez konieczności podpisu ze strony właściciela lokalu?

    Pobyt tymczasowy trwa do dwoch miesiecy i tylko wowczas jesli wykazesz
    tymczasowy charakter twojego pobytu mozesz zameldowac sie tymczasowo na
    okres dluzszy. W kazdym innym przypadku melduja na pobyt staly.

  • 7. Data: 2009-06-02 20:43:32
    Od: "Aicha" <b...@t...ja>

    Użytkownik "witek" napisał:

    > Pobyt tymczasowy trwa do dwoch miesiecy i tylko wowczas
    > jesli wykazesz tymczasowy charakter twojego pobytu mozesz
    > zameldowac sie tymczasowo na okres dluzszy. W kazdym innym
    > przypadku melduja na pobyt staly.

    A to bardzo ciekawe co piszesz.
    http://bip.city.poznan.pl/bip/public/bip/sprawy.html
    ?co=opis&sp_id=1708

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 8. Data: 2009-06-02 20:54:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Pobyt tymczasowy trwa do dwoch miesiecy i tylko wowczas jesli wykazesz
    > tymczasowy charakter twojego pobytu mozesz zameldowac sie tymczasowo na
    > okres dluzszy. W kazdym innym przypadku melduja na pobyt staly.

    Dawniej do dwóch miesięcy nie wpisywali w dowód i chyba Ci się z tym
    pomyliło. Pobyt czasowy może być znacznie dłuższy i chyba w ogóle nie ma
    górnego ograniczenia.

  • 9. Data: 2009-06-02 20:57:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    r...@w...pl pisze:
    > Witam,
    > Czy wynajmując na dłuższy czas mieszkanie, mogę się od właściciela lokalu
    > domagać zameldowania na pobyt stały?

    Nie. To jest twój obowiązek, więc idź do urzędu, pokaż umowę i się melduj.

  • 10. Data: 2009-06-02 21:20:20
    Od: r...@w...pl

> [...]
    > obowiązuje - wtedy na zgłoszeniu do zameldowania poświadczasz swoim
    > podpisem, że dana osoba przebywa (mieszka) w danym mieszkaniu.

    Przy zameldowaniu na pobyt stały lub pobyt czasowy ponad 3 miesiące najemca
    (najemcy), osoba, której przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu, lub
    właściciel (współwłaściciele) lokalu jest obowiązany potwierdzić fakt pobytu
    osoby zgłaszającej pobyt stały lub czasowy ponad 3 miesiące, oraz przedłożyć
    do wglądu dokument zaświadczający o tytule prawnym do lokalu.