  • 1. Data: 2002-04-04 08:20:00
    Temat: Wynajem a użyczenie
    Od: "JS" <j...@p...onet.pl>

    Potrzebna pilna odpowiedź.
    Chcę wynająć mieszkanie. Znalazłem tanią ofertę, ale klient chce wynająć
    tylko na 10 miesięcy (co w zasadzie mnie satysfakcjonuje). Oczywiście nie
    chce tym samym podpisać umowy najmu (no bo to minimum 3 lata), ale umowę
    użyczenia.

    Umowa użyczenia jest zasadniczo bezpłatna, ale słyszałem, że i tak US może
    naliczyć taki podatek, jakby to było wynajmowane po cenach rynkowych. Czy
    ktoś może mi powiedzieć, czy jest to prawdą oraz jak jest liczony ten
    podatek.

    JS

  • 2. Data: 2002-04-04 19:23:56
    Temat: Re: Wynajem a użyczenie
    Od: "Cinek" <m...@h...pl>

    --

    Użytkownik JS <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a8h2an$27$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > naliczyć taki podatek, jakby to było wynajmowane po cenach rynkowych. Czy
    > ktoś może mi powiedzieć, czy jest to prawdą oraz jak jest liczony ten

    Pozdrawiam.
    Marcin.

  • 3. Data: 2002-04-29 10:01:11
    Od: "stavi" <s...@p...onet.pl>

    Tak przez ciekawość. Przecież w praktyce umowę użyczenia podpisuje się po
    to, zeby ominąć podatek. Czyli "pisze się", że nie ma żadnych dochodów z
    uzyczenia. Na jakiej podstawie w takim razie US naliczy podatek ?
    Pozdrawiam, stavi

  • 4. Data: 2002-04-29 13:48:40
    Od: <k...@e...pl>

    > Na jakiej podstawie w takim razie US naliczy podatek ?
    Na podstawie możliwego czynszu jaki mógłbys uzyskać, gdybys je wynajął.
    W dodatku nie przysługuja Ci koszty, bo ich nie ma.

  • 5. Data: 2002-04-30 07:39:11
    Od: "stavi" <s...@p...onet.pl>

    > Na podstawie możliwego czynszu jaki mógłbys uzyskać, gdybys je wynajął.
    > W dodatku nie przysługuja Ci koszty, bo ich nie ma.

    No to czegoś nie rozumię. Po pierwsze, zakładałem przypadek, że się chce
    zakombinować, ale co z ludźmi uczciwymi ??? Przecież tacy chyba jeszcze
    istnieją ? (może się mylę :( ) I taki człowiek może komuś rzeczywiscie
    użyczyć mieszkania za darmo, a jako zabezpieczenie dla siebie, żeby móc
    "odzyskać" mieszkanie podpisuje umowę uzyczenia. I co ? US go udupi ?
    (przepraszam za wyrażenia) (zresztą jak odpowiesz tak, to się bardzo nie
    zdziwię :( )
    Po drugie, czy ktoś ma obowiązek zarabiania ? Przecież jak ktoś nie chce
    zarabiać, to może np. swoje mieszkanie uzyczać za darmo. A może nie może ?
    (przecież jakby nie uzyczył za darmo, to np. stałoby puste)

    Czy rzeczywiście US ma prawo naliczyć ile ktoś powinien zarobić ( zyski
    utracone ) a nie zarobił ?
    Pozdrawiam, stavi

  • 6. Data: 2002-05-06 09:22:06
    Od: "stavi" <s...@p...onet.pl>