  • 21. Data: 2015-11-02 19:27:48
    Temat: Re: Wymiana towaru i bieg gwarancji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:n184mc$sn5$...@n...news.atman.pl...
    >Dodam jeszcze od siebie, że żarówki kupiłem w sklepie "nie dla
    >idiotów" i zrobili ze mnie całkowitego idiotę, bo żarówkę przyjęli do
    >naprawy lub ekspertyzy (jak powiedziała panienka z okienka). Nie było
    >mowy, aby wymienić od ręki. Nie wiem, na czym miała owa ekspertyza
    >polegać, czy na telepatycznym stwierdzeniu, że prąd zasilania miałem
    >o odpowiednich parametrach? W każdym razie wymienili mi na nową, ale
    >musiałem 2 razy się fatygować do sklepu i trwało to 3 tygodnie.
    >Generalnie - nie polecam.

    A gdzie wymieniaja "od reki" ?
    W jednym Kauflandzie mi sie trafilo, i chyba w Carefurze ..

    J.

  • 22. Data: 2015-11-02 20:18:23
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-11-02 o 19:27, J.F. pisze:

    > Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup
    >
    > A gdzie wymieniaja "od reki" ?
    > W jednym Kauflandzie mi sie trafilo, i chyba w Carefurze ..
    Bo chodzisz po "zagramanicznych" sklepach. W polskim Dobromirze panienka
    z okienka bierze żarówkę, podłącza pod tester, sprawdza paragon i wydaje
    nową, a jak nie ma to zwrot kasy.
    Jacek

  • 23. Data: 2015-11-02 20:40:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02-11-15 o 19:27, J.F. pisze:

    > Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup
    >
    > A gdzie wymieniaja "od reki" ?
    > W jednym Kauflandzie mi sie trafilo, i chyba w Carefurze ..

    Mnie w REAL-u przykładowo oraz NOMI. W Twoim wypadku złośliwie zażądał
    bym okazania wyniku tej ekspertyzy dla samej grandy zobaczenia, jakiż to
    wysokiej klasy specjalista stwierdził, że owa żarówka faktycznie nie
    świeci.

  • 24. Data: 2015-11-10 22:04:16
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Misie w leroju, ale to była żarówka wbudowana w całą lampę, wymienili mi
    zarówkę kanibalizując inną lampę.

    -----

  • 25. Data: 2015-11-10 22:06:45
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Ja miałem takie dwie złośliwe cholery, co to nie świeciły w domu, ale
    świeciły w sklepowym zBOKu.

    -----

  • 26. Data: 2015-11-13 11:14:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Nov 2015, ąćęłńóśźż wrote:

    > Ja miałem takie dwie złośliwe cholery, co to nie świeciły w domu, ale
    > świeciły w sklepowym zBOKu.

    I w tym momencie klops - bo pewnie obowiązujące prawo nie stwierdza,
    jakie są minimalne i maksymalne odstępy między krawędzią gwintu
    mocowania (zakładając że to żarówka E14/E27/E40) a "stopką".
    A normy (polskie i branżowe) niekoniecznie obowiązują.
    BOK może Ci poradzić wymianę lampy :> (na taką która ma dużą
    tolerancję na ów odstęp albo przynajmniej "w dobrą stronę" dla
    konkretnej żarówki) i nic nie zrobisz, bo producent lampy
    jest równie "winny" jak producent żarówki (i to prawda).

    A jak poprzednik stwiedził, pewnie metodą podpięcia
    zasilania w WIDOCZNY sposób nikt nie stwierdzał (że nie
    świecą).

    To samo dotyczy popularnych akumulatorów R4(AA)/R3(AAA),
    Też niektórym akumulatorom w niektórych sprzętach brakuje
    ćwierć mm do styku.

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2015-11-15 20:16:04
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Fri, 13 Nov 2015 11:14:59 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > konkretnej żarówki) i nic nie zrobisz, bo producent lampy jest równie
    > "winny" jak producent żarówki (i to prawda).

    Adam Słodowy poradziłby dogiąć styki płaskim śrubokrętem, a w razie
    styków, których nie można doginać położenie na nich monety o niskim
    nominale.

    Ale ja nie jestem Słodowy. :)

    PS. Uwaga na prąd.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 28. Data: 2015-11-16 11:31:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 15 Nov 2015, Marsjanin wrote:

    > Adam Słodowy poradziłby dogiąć styki płaskim śrubokrętem,

    Optymista :)
    W urządzeniach "nie ma styku" tak to nie wygląda.
    Doginać można, tylko że styk przechodzi obok końca żarówki.
    Przy 30 stopniach nie sięga żarówki, przy 60 jest "za ale obok".
    Za Słodowego pewnie taki "ekooszczędnych" rozwiązań nie było ;>

    > a w razie
    > styków, których nie można doginać położenie na nich monety o niskim
    > nominale.

    Położenie? Na styku odgiętym o 45..60 stopni?
    ;)
    Nie liczšc grubości potrzebnej "monety", zostaje sprawa braku cechy
    "leżenia" w sporej części przypadków (chyba w większości lamp oś żarówki
    nie jest pionowa). Zdjąć żyrandol, odchylić o 60 stopni aż do wkręcenia
    żarówki, powiesić żyrandol.... :D

    > Ale ja nie jestem Słodowy. :)
    >
    > PS. Uwaga na prąd.

    To jest ból wszelkich prowizorek.
    W przypadku zwykłej żarówki można zwyczajnie ostrożnie dokleić
    lutownicą bułę cyny. Ale jak ktoś kupuje "żarówkę" (lampę LED
    lub CFL w kształcie żarówki) z zamiarem trzymania paragonu na
    wypadek reklamacji, to odetnie sobie wszelkie podstawy do
    reklamacji jakby się naprawdę zepsuła.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 29. Data: 2015-11-16 12:01:52
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Marsjanin napisał(a) :

    > Adam Słodowy poradziłby dogiąć styki płaskim śrubokrętem, a w razie
    > styków, których nie można doginać położenie na nich monety o niskim
> [...]

    No właśnie - uwaga na hmmm... napięcie ;-)
    Adam Słodowy by raczej tego nie doradził. Dziś pamiętasz o tej
    monecie. Za jakiś czas, przy wymianie żarówki, nagle błysk, huk,
    ciemność w mieszkaniu - właśnie zwarłeś monetą oba wyprowadzenia i
    zadziałały bezpieczniki :-)
    Powiesz, że wyłączasz prędzej wyłącznikiem? Ktoś inny może nie wyłączyć.

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 30. Data: 2015-11-22 23:57:41
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Mon, 16 Nov 2015 12:01:52 +0100, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > No właśnie - uwaga na hmmm... napięcie ;-)

    Dobra, macie rację. Ja pewnie bym sobie jakoś poradził, ale rzeczywiście
    - pewnie do tych celów ,,uszkodziłbym" lampę albo ,,żarówkę".

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin