  • 11. Data: 2015-10-30 16:04:10
    Temat: Re: Wymiana towaru i bieg gwarancji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Oct 2015, J.F. wrote:

    > *) - No "lifetime warranty" sie w swiecie zdarza,

    Świat jest duży i wielki, i w tym świecie różni producenci
    mają różne definicje tego lajfa od gwarancji ;)
    Od czasu, kiedy widziałem dyskusję o takiej definicji, po
    prawdzie publicznie dostępnej ale dobrze zamaskowanej,
    z rzadka oglądałem jedną czy drugą - i różne były.
    Do nienajrzadszych należało np. "przeż życie produktu
    rozumieć należy utrzymywanie produkcji tego modelu".
    Albo oficjalne ogłoszenie końca sprzedaży.
    Albo końca wsparcia.

    Przecież nikt nie gwarantował ŻYCIA UŻYTKOWNIKA, czyż nie?
    :>
    Acz, przyznaję, takie z których wynikało że chyba jednak
    chodzi o "życie egzemplarza produktu" też się zdarzały.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2015-10-30 17:17:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Oct 2015, n...@t...net.pl wrote:

    > A tak nawiasem mówiąc to kupuję żarówki np. co 2 lata
    > i oddaję tą co się zepsuła po 3-4-6 latach a nie tą ostatnią
    > i co wtedy ma powiedzieć producent? Powinni na żarówkach
    > podawać datę produkcji ale jakoś jej tam nie zauważyłem.

    W sprawie formalnej - a co data produkcji ma do daty
    zakupu takiej żarówki, zepsuje się niczym wędlina?
    Obstawiam, że producent deklarujący iż jego żarówka
    zepsuje się od *przechowywania* zrobiłby sobie
    doskonałą antyreklamę :)

    <akcja: trollowanie, tryb: na poważnie>
    I jeszcze chcesz dołożyć "sklepikom osiedlowym".
    Nie dość, że baterii ludzie już tam nie kupują - na
    skutek pętli "jak mu zostały to były stare więc pewnie
    ma stare", to jeszcze i żarówek nie kupią, bo wszak
    "mają krótszą gwarancję" :>)
    </akcja>

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2015-10-30 17:33:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-30 o 16:04, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Acz, przyznaję, takie z których wynikało że chyba jednak
    > chodzi o "życie egzemplarza produktu" też się zdarzały.

    W sensie: że jak się zepsuje, to znaczy że życie się zakończyło i
    gwarancja upada? ;)

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2015-10-30 17:36:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Oct 2015, Liwiusz wrote:

    > I stare, i nowe, były jedne: warunki gwarancji są w karcie gwarancyjnej,

    W sprawie formalnej: "nowe" i "stare" warunki różnią się
    od wyżej zapodanego zapisu tym, że za warunki gwarancyjne
    uważa się również wszelkie deklaracje *reklamowe*.
    "Oświadczenie gwarancyjne może zostać złożone w reklamie"
    (to z aktualnej ustawy).

    > a nie w ustawie (dotyczy gwarancji dla konsumentów).

    Zgoda co do faktu że nie wynika z ustawy.
    Ale treść karty gwarancyjnej nie jest jakoś "ważniejsza"
    od treści reklamy - pod warunkiem wykazania, że reklama
    dotyczyła TEGO towaru. Czyli modelu 1734/8a, a nie
    "wcześniejszego przestarzałego" modelu 1734/7i ;>

    Dla zachowania równowagi między "rozumem" a "prawem" należałoby
    jeszcze dodać: "ścisłe", czyli z zastrzeżeniem wszelkich haczyków
    "do 512 MB/s na łączu 10 Mbit/s" :P

    Po polsku: "praktycznie się z Tobą zgadzam".
    Ale formalnie tę treść za bardzo zawęziłeś ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2015-10-30 18:12:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >W sensie: że jak się zepsuje, to znaczy że życie się zakończyło i
    >gwarancja upada? ;)

    I tak i nie. Taka opona np - bieznik sie sciera, i dopoki sie nie
    zetrze, gwarancja jest.
    Oczywiscie gwarancja na inne usterki niz starcie bieznika,
    przedwczesne starcie :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=RJc5NxtoGAQ

    P.S. Po smierci nabywcy gwarancja wygasa, czy nie ?
    Oczywiscie od strony prawnej, a nie praktycznej ...

    J.

  • 16. Data: 2015-10-31 01:34:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Oct 2015, Liwiusz wrote:

    > W sensie: że jak się zepsuje, to znaczy że życie się zakończyło

    Owszem, mniej więcej :), ale nie "zepsuje cokolwiek".
    Nie zapomniaj o szczególe: w odróżnieniu od "konsumenckiej
    niezgodności" (oraz ustawowej rękojmi) gwarancja może być
    (dowolnie) *szczegółowa*.
    Nie musi obejmować całości "produktu" ani zakupu.
    Coś w stylu "na zęby w Liwiuszu ale nie całego Liwiusza" ;)

    > i gwarancja upada? ;)

    Tak.
    Wbrew pozorom ma to sens - gdy gwarancja jest na CZĘŚĆ
    w produkcie, przynajmniej "na oko" krytyczną dla działania
    całości, a już szczególnie w kategorii "poza serwisem
    nie dostanę".
    Przecież to nie takie dziwne - byle samochód miewa
    odrębną gwarancję na "całokształt", rdzewienie
    podwozia (albo nadwozia), może (mieć osobną) na silnik,
    na skrzynię biegów... z osobnymi warunkami, prawda?

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2015-11-02 05:01:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Zatem nie ma żadnej gwarancji.

    A dlaczego?
    Napis na pudełku nie spełnia wymogu pisemnosci gwarancji?

    IMO ten napis gwarantuje, ze zarówka bedzie swieciła 6 lat przy uzywaniu
    nie dłuższym niz 2,7 godziny na dzien.
    Dlaczego taki zapis miałby być niezobowiązujący dla producenta?

  • 18. Data: 2015-11-02 14:41:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...

> [...]
    >uzywaniu
    >nie dłuższym niz 2,7 godziny na dzien.
    >Dlaczego taki zapis miałby być niezobowiązujący dla producenta?

    Nie wiem co Liwiusz mial na mysli, ale
    -przy takiej pisowni, to on nic nie gwarantuje,
    -jesli bylby napisany poprawna angielszczyzna ... no, ciekawe pytanie,
    w Polsce zyjemy ... ale tez innego napisu polskiego zakladam, ze nie
    bylo.

    -czy on zapewnia o 6lat*2.7h zywotnosci, czy tylko o posiadaniu
    6-letniej gwarancji, o szczegolach dostepnych na karcie gwarancyjnej

    J.

  • 19. Data: 2015-11-02 14:46:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-02 o 14:41, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > -czy on zapewnia o 6lat*2.7h zywotnosci, czy tylko o posiadaniu
    > 6-letniej gwarancji, o szczegolach dostepnych na karcie gwarancyjnej ...

    Przed 24 grudnia 2014 był nawet przepis, że 'Nie uważa się za gwarancję
    oświadczenia, które nie kształtuje obowiązków gwaranta.'. Szczerze
    powiedziawszy nie wiem, jak się to ma do obecnych przepisów - czy zapis
    ten został, czy wyleciał...

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2015-11-02 17:57:49
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-11-02 o 05:01, Budzik pisze:
    > IMO ten napis gwarantuje, ze zarówka bedzie swieciła 6 lat przy uzywaniu
    > nie dłuższym niz 2,7 godziny na dzien.
    > Dlaczego taki zapis miałby być niezobowiązujący dla producenta?
    Dodam jeszcze od siebie, że żarówki kupiłem w sklepie "nie dla idiotów"
    i zrobili ze mnie całkowitego idiotę, bo żarówkę przyjęli do naprawy lub
    ekspertyzy (jak powiedziała panienka z okienka). Nie było mowy, aby
    wymienić od ręki. Nie wiem, na czym miała owa ekspertyza polegać, czy na
    telepatycznym stwierdzeniu, że prąd zasilania miałem o odpowiednich
    parametrach? W każdym razie wymienili mi na nową, ale musiałem 2 razy
    się fatygować do sklepu i trwało to 3 tygodnie.
    Generalnie - nie polecam.
    Jacek