  • 1. Data: 2005-01-26 10:24:14
    Temat: Wylaczene sedziego zwiazanego z jedna ze stron
    Od: Wiktor <w...@m...com>

    Witam

    Czy we wniosku o apelacje w sprawie klienta firmy X przeciwko firmie X
    (X=Bank PKO BP) mozna skutecznie wnioskowac, zeby w skladzie sedziowskim
    byly tylko osoby, ktore same oraz ich najblizsi spelniaja warunki:
    1. nie sa klientami X
    2. nie posiadaja akcji X
    3. nie sa zwiazani z X umowa o prace lub o dzielo?

    pozdrawiam
    Wiktor

  • 2. Data: 2005-01-26 10:36:18
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Jan 2005 11:24:14 +0100, Wiktor <w...@m...com> napisał:

> [...]
    > 1. nie sa klientami X
    > 2. nie posiadaja akcji X
    > 3. nie sa zwiazani z X umowa o prace lub o dzielo?

    coś mi tu pachnie pieniactwem.

    Czyli chcesz wyłączenia sędziego od orzekania w sprawie PKO dlatego, że ma
    konto w PKO albo dlatego, ze jego żona ma akcje PKO albo dlatego, że jego
    córka pracuje w PKO. A potrafisz wykazać, że którakolwiek z tych
    okoliczności pociąga za sobą uzasadnione podejrzenia co do bezstronności
    sędziego?

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 3. Data: 2005-01-26 10:50:42
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Rodrig Falkenstein napisał(a):

> [...]
    > jego córka pracuje w PKO. A potrafisz wykazać, że którakolwiek z tych
    > okoliczności pociąga za sobą uzasadnione podejrzenia co do

    Punkt 3 jak najbardziej. Punkt 1 - istnieje duże ryzyko, ze sędzia jako
    klient będzie miał taką samą opinię o banku, jak wnioskodawca
    :-P

    M.

  • 4. Data: 2005-01-26 10:52:30
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Jan 2005 11:50:42 +0100, Maciej Bebenek
    <m...@t...waw.pl> napisał:

    >>> 2. nie posiadaja akcji X
    >>

    > Punkt 3 jak najbardziej. Punkt 1 - istnieje duże ryzyko, ze sędzia jako
    > klient będzie miał taką samą opinię o banku, jak wnioskodawca

    Sędzia nie może podejmować innego zatrudnienia, w grę może zatem wchodzić
    jedynie zatrudnienie osoby najbliższej. A tu już nie tak łatwo wykazać, że
    wpłynie to na bezstronność sędziego.

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 5. Data: 2005-01-26 11:00:45
    Od: Wiktor <w...@m...com>

    Rodrig Falkenstein wrote:

> [...]
    > jego córka pracuje w PKO. A potrafisz wykazać, że którakolwiek z tych
    > okoliczności pociąga za sobą uzasadnione podejrzenia co do

    Tak. Uzasadnie to, chociaz uwazam, ze to nie ma nic do rzeczy.

    Z Konstytucji i z kilku innych aktow prawnych wynika, ze w przypadku
    zawierania umow cywilo prawnych obie strony sa rowne wobec prawa. Ze
    sposobu prowadzenia przedmiotowej rozprawy nie wynika, ze Sedzia sie do
    tej zasady stosowal.

    Sedzia I instancji wydajac wyrok i piszac jego uzasadnienie wzial pod
    uwage wylacznie argumenty na korzysc pozwanego, chociaz pozwany nie
    stawil sie, mimo wezawnia Sadu, na zadna z rozpraw.

    Sedzia pominal w uzasadnieniu wyroku argumenty powoda.

    W zwiazku z powyzszym dziwi mnie, ze wydajac wyrok sedzia wzial pod
    uwage wylacznie argumenty jednej ze stron, ktorych sie (wedlug mnie
    blednie) domyslil. Ciekawi mnie na przyklad dlaczego Sedzia nie ukaral
    pozwanego za nie stawianie sie mimo otrzymania wezawania na rozprawy, co
    spowodowalo przedluzenie procesu. itd.

    Dziwi mnie, ze sedzia nie ukaral pozwanego, za, wedlug mnie bezczelny,
    wniosek pozwanego o rozpatrzenie sprawy przez Sad bez obecnosci powoda.

    Ale wracajac do rzeczy, kto odpowie na pytanie inicjujace watek, bo nie
    chodzi mi o sadzenie merituum sprawy w tej grupie, ale wylacznie o
    problem formalno prawny

    pozdr
    Wiktor

  • 6. Data: 2005-01-26 11:36:16
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    Wiktor napisał(a):

    [ciach ...]

    Już ci ktoś odpowiedział. Zresztą wnioski o wyłączenie sędziów trzeba składać
    imiennie - z imienia i
    nazwiska, a nie generalnie.
    Ty jesteś pieniaczem, który uważa że tylko jego argumenty były trafne. Może sąd ich
    nie uznał bo
    były po porstu głupie i bezsensowne. Może to bank miał racje. A jeśli twoje argumenty
    były genialne
    i woóle to na pewno uwzględni je sąd odwoałczy.

    --
    :) Johnson

  • 7. Data: 2005-01-26 11:40:44
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Jan 2005 12:00:45 +0100, Wiktor <w...@m...com> napisał:

    >>> 1. nie sa klientami X
    >>> 2. nie posiadaja akcji X
    >>
    > Tak. Uzasadnie to, chociaz uwazam, ze to nie ma nic do rzeczy.

    Ma jak najbardziej. Bo wykazanie tej okoliczności jest niezbędne do
    wyłaćzenia sędziego.

> [...]
    > zawierania umow cywilo prawnych obie strony sa rowne wobec prawa. Ze
    > sposobu prowadzenia przedmiotowej rozprawy nie wynika, ze Sedzia sie do

    Nic nie zrozumiałeś z tej zasady, bo do równości stron w postępowaniu ona
    nie ma zstosowania.

    > Sedzia I instancji wydajac wyrok i piszac jego uzasadnienie wzial pod
    > uwage wylacznie argumenty na korzysc pozwanego, chociaz pozwany nie
    > stawil sie, mimo wezawnia Sadu, na zadna z rozpraw.

    Aaaa, tu cię boli. Sąd wydał wyrok nie taki jak chciałeś, znaczy sąd był
    stronniczy.
    A co do argumentów - a nie pomyslałeś, że mógł on twoje argumenty uznać za
    niewiarygodne? A stawiennictwo pozwanego na rozprawie nie jest
    obowiązkowe, chyba, ze sąd postanowi inaczej. W takiej sytuacji sąd
    rozważa argumenty zawarte w pismach procesowych.

    > Sedzia pominal w uzasadnieniu wyroku argumenty powoda.

    Argumenty, czy może to, co powód uważał za argumenty? Bo czesto jest tak,
    ze strona nie przedstawia żadnych argumentów tylko nie podlegające
    dyskusji twierdzenia.

    > W zwiazku z powyzszym dziwi mnie, ze wydajac wyrok sedzia wzial pod
    > uwage wylacznie argumenty jednej ze stron, ktorych sie (wedlug mnie
    > blednie) domyslil.

    Tak jak pisałem. Najwyraźniej te argumenty były bardziej przekonywające. A
    co ty sobie myślisz to możesz napisać w apelacji. Może trzech sędziów sądu
    odwoławczego się z tobą zgodzi.

    > Ciekawi mnie na przyklad dlaczego Sedzia nie ukaral pozwanego za nie
    > stawianie sie mimo otrzymania wezawania na rozprawy, co spowodowalo
    > przedluzenie procesu. itd.

    Pozwanego to znaczy kogo? Pisałeś o banku. Poza tym czy potrafisz wskazać
    przepis na mocy którego taką karę maożnaby nałożyć? Przepisów o grzywnie
    za niestawiennictwo świadka nie stosuje się do stron i ich pełnomocników.

    > Dziwi mnie, ze sedzia nie ukaral pozwanego, za, wedlug mnie bezczelny,
    > wniosek pozwanego o rozpatrzenie sprawy przez Sad bez obecnosci powoda.

    Według ciebie. To dobre okreslenie. A nie zauważyłeś, że domagasz się aby
    sędzia był stronniczy na twoją korzyść? No, ale istnieje jeszcze prawo...
    A jak powód się nie stawi pomimo wezwania, i nie wnosi o odroczenie
    rozprawy to pozwany ma pełne prawo by rozprawa się odbyła.

    > Ale wracajac do rzeczy, kto odpowie na pytanie inicjujace watek, bo nie
    > chodzi mi o sadzenie merituum sprawy w tej grupie, ale wylacznie o
    > problem formalno prawny

    Odpowiedź: NIE

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 8. Data: 2005-01-26 11:42:36
    Od: Wiktor <w...@m...com>

    Johnson wrote:

> [...]
    > Może sąd ich nie uznał bo były po porstu głupie i bezsensowne. Może to
    > bank miał racje. A jeśli twoje argumenty były genialne i woóle to na

    Skad ta pewnosc?

  • 9. Data: 2005-01-26 11:48:50
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    Wiktor napisał(a):

    > Skad ta pewnosc?

    Z wiary w madrośc sądu odwowałczego. Jęsli apelacja bedzie mądra to wygrasz.

    --
    :) Johnson

  • 10. Data: 2005-01-26 12:00:03
    Od: Wiktor <w...@m...com>

    Rodrig Falkenstein wrote:

    ..
    > Ma jak najbardziej. Bo wykazanie tej okoliczności jest niezbędne do
    > wyłaćzenia sędziego.

    > Nic nie zrozumiałeś z tej zasady, bo do równości stron w postępowaniu
    > ona nie ma zstosowania.

    OK. Dziek. bo tego nie wiedzialem. Wybacz, ale nie jestem prawnikiem co
    tlumazy moje niezrozumienie:)

    > Aaaa, tu cię boli. Sąd wydał wyrok nie taki jak chciałeś, znaczy sąd
    > był stronniczy.
    > A co do argumentów - a nie pomyslałeś, że mógł on twoje argumenty uznać
    > za niewiarygodne?
    A nie powinien tego napisac i uzasadnic? Przeciez prosilem o uzasadnienie.

> [...]
    >

    > Argumenty, czy może to, co powód uważał za argumenty? Bo czesto jest
    > tak, ze strona nie przedstawia żadnych argumentów tylko nie

    Przepraszam bardzo. Nie interesuje mnie co jest "czesto". Tym co jest
    "czesto" Sad nie powinien sie sugerowac. Musi rozpartzyc konkretny
    przypadek.

    > Tak jak pisałem. Najwyraźniej te argumenty były bardziej przekonywające.
    A czy sedzia nie powinien uzasadnic dlaczego jedne argumenty sa
    bardziej przekonywujace a inne mniej?

    > A co ty sobie myślisz to możesz napisać w apelacji. Może trzech sędziów
    > sądu odwoławczego się z tobą zgodzi.

    Daltego chcialbym miec pewnosc, ze rozpartywac apelacje bedą sedziowie
    bezstronni. Chyba mozna w Polsce znalezc sedziow nie zwiazanych z
    konkretnym X.

    > Pozwanego to znaczy kogo? Pisałeś o banku.
    A co? Bank nie moze byc pozwanym? To bank byl strona umowy.

    Poza tym czy potrafisz
    > wskazać przepis na mocy którego taką karę maożnaby nałożyć? Przepisów o
    > grzywnie za niestawiennictwo świadka nie stosuje się do stron i ich
    > pełnomocników.

    Dziek. Druga informacja, ktorej nie znalem.

> [...]
    > prawo... A jak powód się nie stawi pomimo wezwania, i nie wnosi o
    > odroczenie rozprawy to pozwany ma pełne prawo by rozprawa się odbyła.

    Czemu zakladasz, ze powod sie nie stawial? Powod zawsze sie stawial. To
    pozwanegy nie bywal, co niepotrzebnie przeciagnelo sprawe na szkode powoda.

    Pozwany wnioskowal, nie o to, zeby rozpatrzyc sprawe kiedy sie powod nie
    stawi ale zeby rozprawe odbyc z zalozenia bez obecnosci powoda - a to
    jest co innego. Wg mnie jet to zachecanie sadu do pozbawienia jednej ze
    stron prawa do udzialu w procesie, czyli do nierownego traktowania wobec
    prawa, czyli jest to wezwanie do naruszenia prawa.

    > Odpowiedź: NIE
    Co NIE?

    pozd
    Wiktor