    From: Wiktor <w...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wylaczene sedziego zwiazanego z jedna ze stron
    Date: Wed, 26 Jan 2005 12:00:45 +0100

    Rodrig Falkenstein wrote:

    > coś mi tu pachnie pieniactwem.
    >
    > Czyli chcesz wyłączenia sędziego od orzekania w sprawie PKO dlatego, że
    > ma konto w PKO albo dlatego, ze jego żona ma akcje PKO albo dlatego, że
    > jego córka pracuje w PKO. A potrafisz wykazać, że którakolwiek z tych
    > okoliczności pociąga za sobą uzasadnione podejrzenia co do
    > bezstronności sędziego?

    Tak. Uzasadnie to, chociaz uwazam, ze to nie ma nic do rzeczy.

    Z Konstytucji i z kilku innych aktow prawnych wynika, ze w przypadku
    zawierania umow cywilo prawnych obie strony sa rowne wobec prawa. Ze
    sposobu prowadzenia przedmiotowej rozprawy nie wynika, ze Sedzia sie do
    tej zasady stosowal.

    Sedzia I instancji wydajac wyrok i piszac jego uzasadnienie wzial pod
    uwage wylacznie argumenty na korzysc pozwanego, chociaz pozwany nie
    stawil sie, mimo wezawnia Sadu, na zadna z rozpraw.

    Sedzia pominal w uzasadnieniu wyroku argumenty powoda.

    W zwiazku z powyzszym dziwi mnie, ze wydajac wyrok sedzia wzial pod
    uwage wylacznie argumenty jednej ze stron, ktorych sie (wedlug mnie
    blednie) domyslil. Ciekawi mnie na przyklad dlaczego Sedzia nie ukaral
    pozwanego za nie stawianie sie mimo otrzymania wezawania na rozprawy, co
    spowodowalo przedluzenie procesu. itd.

    Dziwi mnie, ze sedzia nie ukaral pozwanego, za, wedlug mnie bezczelny,
    wniosek pozwanego o rozpatrzenie sprawy przez Sad bez obecnosci powoda.

    Ale wracajac do rzeczy, kto odpowie na pytanie inicjujace watek, bo nie
    chodzi mi o sadzenie merituum sprawy w tej grupie, ale wylacznie o
    problem formalno prawny

    pozdr
    Wiktor