    From: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wylaczene sedziego zwiazanego z jedna ze stron
    Date: Wed, 26 Jan 2005 12:40:44 +0100

    Dnia Wed, 26 Jan 2005 12:00:45 +0100, Wiktor <w...@m...com> napisał:

> [...]
    >>> 1. nie sa klientami X
    >>> 2. nie posiadaja akcji X
    >>
    > Tak. Uzasadnie to, chociaz uwazam, ze to nie ma nic do rzeczy.

    Ma jak najbardziej. Bo wykazanie tej okoliczności jest niezbędne do
    wyłaćzenia sędziego.

    > Z Konstytucji i z kilku innych aktow prawnych wynika, ze w przypadku
    > zawierania umow cywilo prawnych obie strony sa rowne wobec prawa. Ze
    > sposobu prowadzenia przedmiotowej rozprawy nie wynika, ze Sedzia sie do
    > tej zasady stosowal.

    Nic nie zrozumiałeś z tej zasady, bo do równości stron w postępowaniu ona
    nie ma zstosowania.

    > Sedzia I instancji wydajac wyrok i piszac jego uzasadnienie wzial pod
    > uwage wylacznie argumenty na korzysc pozwanego, chociaz pozwany nie
    > stawil sie, mimo wezawnia Sadu, na zadna z rozpraw.

    Aaaa, tu cię boli. Sąd wydał wyrok nie taki jak chciałeś, znaczy sąd był
    stronniczy.
    A co do argumentów - a nie pomyslałeś, że mógł on twoje argumenty uznać za
    niewiarygodne? A stawiennictwo pozwanego na rozprawie nie jest
    obowiązkowe, chyba, ze sąd postanowi inaczej. W takiej sytuacji sąd
    rozważa argumenty zawarte w pismach procesowych.

    > Sedzia pominal w uzasadnieniu wyroku argumenty powoda.

    Argumenty, czy może to, co powód uważał za argumenty? Bo czesto jest tak,
    ze strona nie przedstawia żadnych argumentów tylko nie podlegające
    dyskusji twierdzenia.

    > W zwiazku z powyzszym dziwi mnie, ze wydajac wyrok sedzia wzial pod
    > uwage wylacznie argumenty jednej ze stron, ktorych sie (wedlug mnie
    > blednie) domyslil.

    Tak jak pisałem. Najwyraźniej te argumenty były bardziej przekonywające. A
    co ty sobie myślisz to możesz napisać w apelacji. Może trzech sędziów sądu
    odwoławczego się z tobą zgodzi.

    > Ciekawi mnie na przyklad dlaczego Sedzia nie ukaral pozwanego za nie
    > stawianie sie mimo otrzymania wezawania na rozprawy, co spowodowalo
    > przedluzenie procesu. itd.

    Pozwanego to znaczy kogo? Pisałeś o banku. Poza tym czy potrafisz wskazać
    przepis na mocy którego taką karę maożnaby nałożyć? Przepisów o grzywnie
    za niestawiennictwo świadka nie stosuje się do stron i ich pełnomocników.

    > Dziwi mnie, ze sedzia nie ukaral pozwanego, za, wedlug mnie bezczelny,
    > wniosek pozwanego o rozpatrzenie sprawy przez Sad bez obecnosci powoda.

    Według ciebie. To dobre okreslenie. A nie zauważyłeś, że domagasz się aby
    sędzia był stronniczy na twoją korzyść? No, ale istnieje jeszcze prawo...
    A jak powód się nie stawi pomimo wezwania, i nie wnosi o odroczenie
    rozprawy to pozwany ma pełne prawo by rozprawa się odbyła.

    > Ale wracajac do rzeczy, kto odpowie na pytanie inicjujace watek, bo nie
    > chodzi mi o sadzenie merituum sprawy w tej grupie, ale wylacznie o
    > problem formalno prawny

    Odpowiedź: NIE

    --
    Falkenstein