  • 1. Data: 2005-01-26 10:58:43
    Temat: zwolnienie lekarskie -dostarczenie i wypowiedzenie
    Od: <w...@i...pl>

    Witam Grupowiczow,

    Bardzo prosze o odpowiedz:

    1. w jakim czasie musze dostarczyc zwolnienie lekarskie do pracodawcy?
    (siedziba w Polsce, centrala za granica, zatrudniony jestem w polskiej
    spolce)

    2. gdzie mam dostarczyc zwolnienie? (polska czy centrala za granica?)

    3. czy musze wczesniej powiadomic pracodawce (przed wyslaniem listu ze
    zwolnieniem lekarskim) ze wysylam takie zwolnienie lub z inna informacja?
    czy sa dokladnie okreslone informacje, ktore musze przekazac pracodawcy?

    4. naszymi kadrami zajmuje sie biuro rachunkowe (ksiegowosc) i zwykle do
    nich wysylalem zwolnienia, czy w tym przypadku ich nalezy informowac/wysylac
    zwolnienie?

    5. pro forma zapytam czy pracodawca moze mnie zwolnic w trakcie zwolnienia
    lekarskiego?
    a czy moze mnie zwolnic w sobote i niedziele kidy to sa dni wolne od pracy?

    6. czy liczy sie dzien wyslalnia listu (stempel pocztowy) poleconego czy
    jego wplyw do pracodawcy?

    dziekuje za dokladna odpowiedz
    jest to dla mnei sprawa gardlowa
    gdyz jak mysle pracodawca szuuka mozliwosci zwolnienia mnei w nieuczciwy
    sposob
    Wieslaw
    w...@i...pl

  • 2. Data: 2005-01-26 12:01:21
    Od: "Anna_M" <n...@w...pl>

    zwolnienie musisz dostarczyć do pracodawcy w ciągu 3 dni roboczych a
    pracodawca dostarcza je do ZUS-u mając na to 7 dni ( tzn. ogółem jest na to
    7 dni) czyli ty masz 3 on 4 Zwolnienie wyślij do kadr ale wcześniej zadzwoń
    do pracodawcy. Pracodawca nie może cię zwolnić.A Ty możesz sobie chorować
    180 dni i za zwolnienie lekarskie będziesz dostawał kasę z ZUS

  • 3. Data: 2005-01-26 12:55:10
    Od: <w...@i...pl>

    Użytkownik "Anna_M" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > do pracodawcy. Pracodawca nie może cię zwolnić.A Ty możesz sobie chorować
    > 180 dni i za zwolnienie lekarskie będziesz dostawał kasę z ZUS

    Dziekuje Bardzo za odpowiedz,

    Znalazlem jednak informacje nt. dostarczania zwolnien, z ktorych wynika, ze
    moge dostarczyc zwolnienie w ciagu 7 dni i jesli nie mam innych mozliwosci
    (oprocz telefonu, za pomoca ktorego juz poinformowalem pracodawce, ze mam
    zwolnienie) to moge wyslac zwolnienie poczta i wtedy liczy sie data stempla
    pocztowego.

    Czy to prawda?
    Gdzie szukac zrodla?

    wieslaw

    Ps. Czy moglym prosic grupowiczow i odpowiedz an ine punkty z mojego
    poprzedniego emaila?
    dziekuje