  • 1. Data: 2005-01-26 06:48:40
    Temat: Budynek wielorodzinny i licznik energii elektr.
    Od: "Andrzej" <l...@p...onet.pl>

    Witam!
    Czy jest jakis sposob na to aby rozliczac sie na podstawie odczytu z licznika
    energii a nie na podstawie prognozowanych wartosci?
    Spoldzielnia zaslaniajac sie prawem energetycznym dot. nalezytych zabezpieczen
    energetycznych licznikow nie umozliwia dostepu do licznika aby dokonac odczytu
    raz w miesiacu. Zmusza lokatorow do zmiany umow na rozliczenie roczne....
    Jak to jest ze jedne budynki sie buduje lub modernizuje i wstawia sie szybki
    umozliwiajace odczyt...a inne zaslaniajac sie prawem energetycznym zamykaja
    metalowymi drzwiami liczniki....
    Dzieki za odpowiedz
    Andrzej

  • 2. Data: 2005-01-26 11:36:42
    Od: "Ajron" <ajron77@#wytnijto#poczta.fm>

    Użytkownik "Andrzej" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy jest jakis sposob na to aby rozliczac sie na podstawie odczytu z
    > licznika
    > energii a nie na podstawie prognozowanych wartosci?

    Wartosci sa prognozowane na podstawie odczytow licznika.
    Mozesz to oczywiscie zmienic (tzn zwiekszyc lub zmniejszyc prognoze), tylko
    po odczycie przez inkasenta stanu licznika, bedziesz mial niedoplate lub
    doplate.
    Takze ja bym tu podchodzil z pewnym zaufaniem do prognozy, przynajmniej nie
    okaze sie pozniej ze masz jakas chora kase do zaplacenia jednorazowo.

> [...]
    > zabezpieczen
    > energetycznych licznikow nie umozliwia dostepu do licznika aby dokonac

    Licznik jest wlasnoscia Zakladu Energetycznego i osoba ktora spisala umowe o
    dostarczanie energii, musi miec mozliwosc dojscia do licznika w celu
    kontroli jego stanu.
    Rozumiem, ze te liczniki sa na spoldzielnie i to za ich posrednictwem
    rozliczacie sie z zakladem energetycznym ?
    Bo jesli tak, to obawy spoldzielni sa jak najbardziej uzasadnione, ale
    powinni na wasza prosbe umozliwic odczyt licznikow na podstawie ktorych
    placicie im rachunki. Bo "nalezyte zabezpieczenie" nie oznacza tego samego
    co "uniemozliwienie odczytania stanu licznika".

    > Zmusza lokatorow do zmiany umow na rozliczenie roczne....

    Jesli placicie spoldzielni za energie elektryczna to juz wasza sprawa jak
    sobie spiszecie umowe.
    Rozwiazac umowe ze spoldzielnia i podpisac z zakladem energetycznym ?
    Teoretycznie powinno sie tak dac, a praktycznie bywa roznie.

    Ajron

  • 3. Data: 2005-01-26 19:29:46
    Od: l...@p...onet.pl

    Umowa jest spisana z zakladem energetycznym....Zaklada energetyczny mowi ze
    jest sprawa spoldzielni zeby dac dostep do licznika. Spoldzielnia zas ze wymogi
    narzucaja "nalezyte" zabezpieczenie licznika polegajace na braku dostepu....
    Nie ma czegos takiego przynajmniej nie widzialem jak inkasent.
    To jest dziwne....chce rozliczac sie na podstawie odczytu a nie ze po roku bede
    sie zastanawial czy doplata czy zwrot. Liczniki sa umiejscowione na klatce
    schodowej....
    Tak zastanawiam sie czy nie znalazl by sie paragraf pod ktory mozna by
    podciagnac brak dostepu do licznika i wymuszenie zawarcia umowy tylko na
    zasadzie prognoz.

  • 4. Data: 2005-01-26 19:47:26
    Od: "Jerzy" <z...@w...pl>

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Tak zastanawiam sie czy nie znalazl by sie paragraf pod ktory mozna by
    > podciagnac brak dostepu do licznika i wymuszenie zawarcia umowy tylko na
    > zasadzie prognoz.

    Moim skromnym zdaniem odbywa się u Szanownego Pana rozliczenie wg. stanu
    licznika
    tyle tylko, że w cyklu rocznym. Natomiast rachunki częściowe są w okresie od
    rozliczenia
    do rozliczenia prognozowane i o ile dobrze pamiętam to Prawo Energetyczne
    oraz stosowne
    Rozporządzenia wydane do niego zezwalają na roczny cykl rozliczeń i
    miesięczne prognozy.
    Można sprawdzić na stronie
    http://www.ure.gov.pl/ure0.html

    --