  • 91. Data: 2011-11-08 07:50:46
    Temat: Re: Wykryte przeoczenie US. Czy to przejdzie?
    Od: "NKAB -" <n...@W...gazeta.pl>

    spp <s...@o...pl> napisał(a):

    > Najistotniejsze zmiany w US to jednak lata dziewięćdziesiąte.

    Tak, tak pamietamy:

    paragon zwykły,
    paragon vat,
    rachunek zwykły,
    rachunek uproszczony,
    rachunek vat,
    faktura bez vat,
    faktura vat,
    faktura korygująca

    i to wszystko po bardzo szybkim wprowadzeniu ustawy o vat
    dla społeczeństwa nie mającego pojęcia o księgowości.

    W tamtym czasie nie było internetu a jedynie Rzepa,
    na która naprawdę trzeba było mieć czas aby ją czytać
    no i coś kumać z tego tam pisano.

    Ile kobiet, kwiaciarek, handlarek pietruszką itp
    wychodziło od naczelnika US z płaczem,
    ilu facetów chciało pobić naczelnika US za to,
    że bezwiednie wystawili jedną fakturę vat a potem zorientowali się,
    że nie chcieli być vatowcami i wystawiali już prawidłowe dokumenty
    a nczelnicy rozkładali ręce i mówili, że wszysko muszą teraz
    obciązyć vatem i obliczyć odsetki i zapłacić to w terminie

    Może ktoś wiecej napisze bo ja nie mam już ochoty.

    Andrzej.

  • 92. Data: 2011-11-08 10:59:26
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-11-08 08:50, NKAB - pisze:

    > Tak, tak pamietamy:
    >
    > paragon zwykły,
    > paragon vat,
    > rachunek zwykły,
    > rachunek uproszczony,
    > rachunek vat,
    > faktura bez vat,
    > faktura vat,
    > faktura korygująca

    A ja pamiętam także to, co było wcześniej dlatego napisałem to co
    napisałem. :)

    --
    spp

  • 93. Data: 2011-11-08 11:26:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Nov 2011, NKAB - wrote:

    > Tak, tak pamietamy:

    [...]
    > rachunek uproszczony,
    [...]
    > i to wszystko po bardzo szybkim wprowadzeniu ustawy o vat
    > dla społeczeństwa nie mającego pojęcia o księgowości.

    ...przez zespół który najwyraźniej miał podobne pojęcie o działaniu
    prawa i zapisał "zabezpieczenia". Całkiem jak szpece od opiniowania
    prawa o ruchu drogowym (dwufazowy skręt w lewo rowerem do dziś
    nie jest dopuszczalny, zaś "zabezpieczenie" z usunięciem przepisu
    nadinterpretowanego jako dającego pierwszeństwo jezdni nad DDR
    dopiero co zniesiono bo ciężkich bojach, podobny przepis dotyczący
    pieszych nadal jest w PoRD i nadal jest nadinterpretowany).

    Później eksperci tegoż zespołu wyrażali w prasie zdziwienie
    ...pamiętacie nad czym? - ano właśnie nad tym, że USy to
    "zabezpieczone" prawo... STOSUJĄ!
    No normalnie tragedia, zapisaliśmy że literówka w fakturze
    czyni ją nieważną, w innym miejscu napisaliśmy że od
    nieważnej faktury nie wolno odliczyć VAT ale odprowadzić
    trzeba, jeszcze gdzie indziej że oprócz odsetek należy
    się kara, i teraz ten zły US tak właśnie robi.
    Coś w tym stylu profesor z tamtej ekipy później w mediach
    komentował :>

> [...]
    > a nczelnicy rozkładali ręce i mówili, że wszysko muszą teraz
    > obciązyć vatem i obliczyć odsetki i zapłacić to w terminie

    Tak właśnie.

    > Może ktoś wiecej napisze bo ja nie mam już ochoty.

    Ja napiszę.
    Że "sukces budżetowy" został ogłoszony.

    pzdr, Gotfryd

  • 94. Data: 2011-11-08 11:49:53
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

> [...]
    > się kara, i teraz ten zły US tak właśnie robi.
    > Coś w tym stylu profesor z tamtej ekipy później w mediach

    Z samych komentarzy to nie ma kasy !
    Dlatego założył tenże profesor swój "instytut" (istnieje i kwitnie juz od
    15 lat) w którym za naprawdę ciężkie pieniądze doradza, jak wykręcać się z
    pułapek zastawionych wcześniej w przepisach VAT, tych samych pułapek, które
    pod jego nadzorem wczesniej opracowano,- cóż, ma chłop głowę do interesów
    (zresztą to podobno genetycznie uzasadnione!;-)

  • 95. Data: 2011-11-09 00:06:31
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-11-08 12:49, p 47 pisze:

> [...]
    > pod jego nadzorem wczesniej opracowano,- cóż, ma chłop głowę do interesów
    > (zresztą to podobno genetycznie uzasadnione!;-)

    Modzelewski?
    Pamiętam jak gadał sam do siebie jak chodził korytarzem. Pewnie Vat
    sobie kalkulował.

    animka
    --
    Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
    ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w