  • 1. Data: 2011-11-02 20:47:11
    Temat: obietnica prezentu "niespodzianki"
    Od: S <a...@a...abc>

    Już drugi raz w tym roku znalazłem w skrzynce zaproszenie na "jedyne w
    swoim rodzaju" spotkanie poświęcone "TWOJEMU ZDROWIU". Trochę mnie dziwi,
    że ktoś robi publiczne spotkanie nt. mojego zdrowia, ale nie o tym
    chciałem.

    Chodzi o to, że na takim zaproszeniu jest napisane "Dla każdego uczestnika
    prezent niespodzianka o wartości 50zł". Podejrzewam, że taki prezent
    niespodzianka jednak nie będzie warty 50 zł. Czy w takim przypadku mogę
    żądać i skutecznie wyegzekwować swoje "50zł"?

    Chociaż teraz jak sobie tak piszę to w "zdaniu": "Dla każdego uczestnika
    prezent niespodzianka o wartości 50zł" brakuje orzeczenia i w sumie z niego
    nie wynika, że się ten prezent otrzyma...

  • 2. Data: 2011-11-02 21:17:40
    Temat: Re: obietnica prezentu "niespodzianki"
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-11-02 20:47:11 +0000, S <a...@a...abc> said:

    > Chodzi o to, że na takim zaproszeniu jest napisane "Dla każdego uczestnika
    > prezent niespodzianka o wartości 50zł". Podejrzewam, że taki prezent
    > niespodzianka jednak nie będzie warty 50 zł.

    To masz problem, bo dla oferujących jest wart 50 zł.

    > Czy w takim przypadku mogę
    > żądać i skutecznie wyegzekwować swoje "50zł"?

    Swoje możesz dostać od siebie bez ruszania się z domu.
    Ich prezent o wartości 50 zł możesz dostać ale dopiero po wysłuchaniu bełkotu.

    > "Dla każdego uczestnika
    > prezent niespodzianka o wartości 50zł" brakuje orzeczenia

    A czego oczekujesz po przynęcie dla słabujących na umyśle?

    > i w sumie z niego
    > nie wynika, że się ten prezent otrzyma...

    Język polski zezwala na taką konstrukcję: "panie kelner, seta dla każdego!".
    :-)

    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2011-11-02 21:39:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "S" <a...@a...abc> napisał w wiadomości

> [...]
    > niespodzianka jednak nie będzie warty 50 zł. Czy w takim przypadku mogę
    > żądać i skutecznie wyegzekwować swoje "50zł"?

    Jakby to było kilka tysięcy, to by warto było sie zastanawiać. A tak, to
    jaka będzie ewentualna różnica? 10-20 zł? No góra 50 zł. Skoro z góry
    wiesz, że to oszustwo, to jaki sens uwikłać się w takie przepychanki? Od
    tych 50 zł - jakby nawet Ci dali - raczej się nie wzbogacisz. Zresztą nie
    spodziewaj się, że to bedzie gotówka, a raczej jakiś mało przydatny gadżet.
    Moja rada, to dać sobie spokój, zanim zostaniesz oszukany.

  • 4. Data: 2011-11-02 21:40:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/2/2011 3:47 PM, S wrote:
> [...]
    > prezent niespodzianka o wartości 50zł" brakuje orzeczenia i w sumie z niego
    > nie wynika, że się ten prezent otrzyma...

    brakuje słowa, ze bezwarunkowo.

    prezent dla kazdego uczestnika pod warunkiem, ze...,
    a to "pod warunkiem, że..." pewnie jest gdzies w regulaminie. a malymi
    literkami jest napisane, ze regulamin dostepny na zyczenie lub w
    siedzibie organizatora.

    a nawet jesli nie, to zapewne bedzie to taka duperela, ze nawet jesli
    kosztowała (ich) 50 zl, to i tak ci sie do niczego nie przyda. A ze
    stracila na wartosci natychmiast po kupieniu i teraz jest warta tylko 5
    zl, to zupelnie inna bajka.

    Pewnie jakas paczka dlugopisow z ich logo.

  • 5. Data: 2011-11-02 21:48:33
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > brakuje słowa, ze bezwarunkowo.

    Zazwyczaj: "jeśli przyjdziesz z osobą (lub 3 osobami) towarzyszącymi"
    lub "jeśli coś kupisz". Ale o tym można dowiedzieć się dopiero na miejscu.

    --
    Krzysztof

  • 6. Data: 2011-11-02 22:06:51
    Od: Daniel Pyra <d...@g...spamik.be.pl>

    W dniu 02.11.2011 22:40, witek pisze:

> [...]
    > zl, to zupelnie inna bajka.
    >
    > Pewnie jakas paczka dlugopisow z ich logo.

    Wszystko powyższe zasadniczo wyczerpuje znamiona nieuczciwych praktyk
    rynkowych, ale komu będzie chciało się bawić za 50 złotych?

    Pozdr.!
    (D)

  • 7. Data: 2011-11-02 22:30:19
    Od: S <a...@a...abc>

    Dnia Wed, 2 Nov 2011 22:39:58 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > jaka będzie ewentualna różnica? 10-20 zł? No góra 50 zł. Skoro z góry
    > wiesz, że to oszustwo, to jaki sens uwikłać się w takie przepychanki?

    No bo, żerowanie na schorowanych emerytach uważam za złe i mając wolną
    chwilę mógłbym skoczyć na spotkanie i "dopiec" tym "złym" organizatorom ;)

    > Od tych 50 zł - jakby nawet Ci dali - raczej się nie wzbogacisz.

    O 50zł ;) Ale gdyby zebrać trochę takich zaproszeń i zostawić w jakimś
    akademiku, to można by wyżywić za takie pieniądze kilku studentów.

    > Moja rada, to dać sobie spokój, zanim zostaniesz oszukany.

    No właśnie może idąc z nastawieniem, że tam oszukują, to warto się przejść
    zobaczyć jak to wygląda. A nuż na stare lata się przyda taka wiedza?

  • 8. Data: 2011-11-02 22:35:22
    Od: S <a...@a...abc>

    Dnia Wed, 2 Nov 2011 22:17:40 +0100, Bydlę napisał(a):

    > Język polski zezwala na taką konstrukcję: "panie kelner, seta dla każdego!".
    > :-)

    Może i tak, ale z tego co pamiętam to jak Era robiła loterię SMSową, to
    podobnymi frazami obiecywała, że mercedes już na ciebie czeka, a potem się
    okazywało, że jednak nie czeka.

  • 9. Data: 2011-11-02 22:47:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@p...onet.pl>

    > No bo, żerowanie na schorowanych emerytach uważam za złe i mając wolną
    > chwilę mógłbym skoczyć na spotkanie i "dopiec" tym "złym" organizatorom
    > ;)

    99% uczestników spotkania bedzie sobie zdawało sprawę z tego, że to
    oszustwo. Idą tam z nudów albo ciekawości.

    > O 50zł ;) Ale gdyby zebrać trochę takich zaproszeń i zostawić w jakimś
    > akademiku, to można by wyżywić za takie pieniądze kilku studentów.

    I co? Zaczniesz te długopisy czy gadżety sprzedawać na zupki dla studentów?

    > No właśnie może idąc z nastawieniem, że tam oszukują, to warto się
    > przejść
    > zobaczyć jak to wygląda. A nuż na stare lata się przyda taka wiedza?

    Skoro uważasz, ze warto? Osobiście wątpię, ale nie będę Cię przekonywał.

  • 10. Data: 2011-11-03 10:59:12
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-11-02 22:47:32 +0000, "Robert Tomasik" <r...@p...onet.pl> said:

    > Skoro uważasz, ze warto? Osobiście wątpię,

    A nieosobiście nie?

    --
    Bydlę