  • 1. Data: 2005-03-25 22:45:22
    Temat: Re: Wykroczenie
    Od: "polski bambo" <b...@p...afryka.pl>

    Użytkownik "Outlaw" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    news:pan.2005.03.26.21.56.58.680825@gmail.com...
    > Jeśli oszukałem kilku ludzi na kwote nie przekraczającą 2000zł,
    > jednak po kilku dniach odesłałem im tą kasę. Było to wykonane za
    > pośrednictwem pewnego portalu internetowego i właśnie on ma moje dane i
    > teraz chce mnie pozwać. Czy jeśli wyjaśniłem w kontrachentami wszystko
    > to czy pownnienem mieć jakieś obawy?

    Każdy kto oszukuje biednych Polaków obawia się czegoś.
    Zatem naturalnie, że powinieneś. Najlepiej wyjedź do swoich, do Izraela.

    murzynek

  • 2. Data: 2005-03-26 00:30:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > pośrednictwem pewnego portalu internetowego i właśnie on ma moje dane
    > teraz chce mnie pozwać. Czy jeśli wyjaśniłem w kontrachentami wszystko

    Wysokość kwoty przy oszustwie nie ma żadnego znaczenia. Skoro
    dobrowolnie odstąpiłeś od przestępstwa, to mają w stosunku do Ciebie
    zastosowanie przepisy o tzw. czynnym żalu. W praktyce nic Ci w tej
    sytuacji poważnego nie grozi ze strony pokrzywdzonych.

    Co do portalu, to już dla mnie sprawa jest niejasna. O co Cię chce
    pozwać? I skoro chce pozwać, to zakładam, ze to ma być jakieś
    postępowanie cywilne. Może nie zapłaciłeś im prowizji (Allegro?), a może
    coś innego zawiniłeś. Napisz, o co Cię chcą pozwać.

  • 3. Data: 2005-03-26 09:00:51
    Od: grizz <g...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 25 Mar 2005 23:45:22 +0100, polski bambo
    <b...@p...afryka.pl> napisał:

    > Ka?dy kto oszukuje biednych Polaków obawia si? czego?.
    > Zatem naturalnie, ?e powiniene?. Najlepiej wyjed 1/4 do swoich, do Izraela.
    >
    > murzynek

    bez takich...

    --
    ==||===grizz===-
    Voiceless it cries,

  • 4. Data: 2005-03-26 09:28:25
    Od: "Grzes" <f...@p...onet.pl>

    > chyba pownno być ok. Prowizje zapłaciłem, a dzwonił do mnie
    > administrator i proponował mi wymazanie logów w zamian za odpowiednią
    > część tej kwoty. Powiedziałem że już wszystko wyjaśnione z
    > kontrachentami a on powiedział że pogadam sobie z odpowiednymi organami.

    Portal moze CIe cmoknac
    Oszukales ludzi i oni mogliby Cie scigac z kodeksu cywilnego
    ALe poniewaz to naprawiles nie maja o Co Cie juz scigac
    A portal nie ma nic do tego bo nie jest strona w tej sprawie
    Grzes

  • 5. Data: 2005-03-26 09:33:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Grzes wrote:

    > Portal moze CIe cmoknac
    > Oszukales ludzi i oni mogliby Cie scigac z kodeksu cywilnego
    > ALe poniewaz to naprawiles nie maja o Co Cie juz scigac
    > A portal nie ma nic do tego bo nie jest strona w tej sprawie

    Z drugiej strony działalność oszusta poprzez taki portal źle wpływa na
    opinię o tymże portalu - może po tej linii mogą żądać jakiejś rekompensaty?

  • 6. Data: 2005-03-26 09:42:50
    Od: Max <b...@m...pl>

    Dnia Sat, 26 Mar 2005 10:33:59 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Z drugiej strony działalność oszusta poprzez taki portal źle wpływa na
    > opinię o tymże portalu - może po tej linii mogą żądać jakiejś rekompensaty?

    Daj spokuj, po pierwsze nie wierze w to:

    >dzwonił do mnie administrator i proponował mi wymazanie logów w zamian za
    odpowiednią
    >część tej kwoty.

    Ze niby administrator Allegro dzwoni do goscia (niepelnoletniego zreszta i
    jako taki nie powinien korzystac z uslug allegro zgodnie z ich regulaminem)
    i mowi mu: "oszukales ludzi, chce czesc pieniedzy" ? Przeciez to jak nic
    wspoludzial w przestepstwie :) Ciekawe, czy od kazdych oszustow Allegro
    chce swoja "dole" :)Prawdopodobnie to raczej jedna z oszukanych osob
    probuje teraz odbic sobie co nieco na oszuscie. A malolat? Niech sie
    martwi, czy dostanie wezwanie czy tez nie. Kontakt z prawem dobrze by mu
    zrobil i nieco ostudzil zapedy do dalszego kombinowania.

  • 7. Data: 2005-03-26 09:55:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Max wrote:

> [...]
    > i mowi mu: "oszukales ludzi, chce czesc pieniedzy" ? Przeciez to jak nic
    > wspoludzial w przestepstwie :) Ciekawe, czy od kazdych oszustow Allegro

    Tak sformułowane bardziej brzmi to jak szantaż, niemniej jednak może
    trochę w przekazie się zmieniło? ;)

    Ano.

  • 8. Data: 2005-03-26 10:07:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > część tej kwoty. Powiedziałem że już wszystko wyjaśnione z
    > kontrachentami a on powiedział że pogadam sobie z odpowiednymi

    No to ów administrator takim telefonem popełnił przestępstwo. Nie można
    od kogoś żądać pieniędzy w zamian za zamazanie śladów przestępstwa.
    Pytanie, czy zależy Ci na ujawnianiu tego i czy jesteś w stanie
    udowodnić treść tej rozmowy. Po za tym jaką masz pewność, ze dzwonił
    faktycznie administrator, a nie ktoś podszywający się pod niego.

  • 9. Data: 2005-03-26 11:40:51
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Outlaw" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    > Jeśli oszukałem kilku ludzi na kwote nie przekraczającą 2000zł,

    Jezeli wyludziles ponad 250 przestepstwo, jezeli oszukales to bez wzgledu na
    kwote przestepstwo

  • 10. Data: 2005-03-26 11:42:34
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > chyba pownno być ok. Prowizje zapłaciłem, a dzwonił do mnie
    > administrator i proponował mi wymazanie logów w zamian za odpowiednią

    nagraj te rozmowe, on poplenia przestepstwo

    P.