  • 11. Data: 2007-12-20 08:35:17
    Temat: Re: Wykorzystanie fotografii do własnych celów
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 20.12.2007 Sebcio <s...@n...com> napisał/a:
    > To nie ma nic do rzeczy, a jeśli przyśle zdjęcie koniczynki ? To też
    > raczej nie będzie wizerunek zamawiającego. Poza tym nawet jeśli przyśle
    > zdjęcie Mandaryny, nie masz podstaw domniemywać że Mandaryna nie
    > uprawniła go do posługiwania się jej wizerunkiem... a zresztą jako osoba
    > publiczna, chyba nawet nie ma możliwości przeciwwstawienia się, o ile
    > jej wizerunek nie jest używany w sposób naruszający jej godność itd.

    Zrobienie pojedynczej kopii a raczej jak zrozumialem opracowania zdjęcia
    nie ma nic wspolnego z ochroną wizerunku i jest w tym aspekcie (ochrony
    wizerunku) jak najbardziej dozwolone.

    Wykonanie nawet pojedyńczej kopii egzemplarza utworu nie jest co prawda MZ
    w większości przypadków wprost dozwolone ale też nikt przy zdrowych
    zmysłach nie będzie nikogo za to ścigał. Problemy (i z utworem i z
    wizerunkiem) będą gdy zacznie się taką kopię/utwór/opracowanie
    rozpowszechniać/publikować.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2007-12-20 09:13:05
    Od: "Alex" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > chyba nawet nie ma możliwości przeciwwstawienia się, o ile jej wizerunek
    > nie jest używany w sposób naruszający jej godność itd.

    Bredzisz.
    Jakiekolwiek komercyjne wykorzystanie czyjegość zdjęcia podlega
    wielu restrykcjom.

  • 13. Data: 2007-12-20 11:37:29
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Alex pisze:

    > Bredzisz.

    Mój lekarz tak nie uważa :)

    > Jakiekolwiek komercyjne wykorzystanie czyjegość zdjęcia podlega
    > wielu restrykcjom.

    Możesz wskazać jakie restrykcje mają tu zastosowanie ? Bo wydaje mi się
    że nie rozumiesz przestawionego problemu. Czy uważasz że prowadząc punkt
    ksero jesteś prawnie zobligowany do weryfikacji, czy Twoi klienci
    posiadają prawo do dysponowania kopiowanymi materiałami ?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 14. Data: 2007-12-20 12:56:32
    Od: Tiamat <t...@o...pl>

    On 20 Gru, 00:07, "Tomek G." <b...@b...pl> wrote:

    > Nie twierdze, ze chodzilo o "zdjęcie własnego ciała" tylko "wlasne".
    > Oznacza to, ze kupujacy posiada "wlasne" foto - czyli ma do niego prawa
    > autorskie, itd. To chyba znaczy, ze to jego wlasnosc - myle sie ?
    > A tak bylo to zapisane w tytule aukcji "cos tam, cos tam z wlasnym zdjeciem"
    > Ja chyba nie musze byc policja aby tego pilnowac, mam
    > dowod w postaci korespondencji e-mailowej, ze kupujacy mi dostarcza
    > foto i dalej robie z tego projekt produktu ktory wystawiam na aukcji.
    >
    > pozdrawiam
    > tomek g
    z prawami autorskimi w gole sa jaja z ktorymi zaden ch*j z zadnej wsi
    sobie nie poradzi, np: zalozmy ze gosc robi sobie zdjecie wlasnym
    aparatem wlasnej twarzy, ale w tle jego twarzy jest bilbord z twarza
    jakiejs osoby albo po prostu jakas osoba np: dody albo jakiejs innej
    osoby nie koniecznie slawnej tylko reklamujacej spodnie albo stojace
    na przystanku. To taka osoba, w momencie jak zabaczy siebie na zdjeciu
    internecie, TV, albo na czyjejs koszulce( domyslam sie ze to wlasnie
    Twoj fach) albo jej sponsor czy ktos powiazany, bedzie miala pretensje
    do Ciebie, czy do goscia ktory zrobil zdjecie, tyczy sie to nie tylko
    Twojej dzialalnosci albo w ogole. Albo zakladajac ze potrafisz tak
    doskonale zrobic, wymodelowac na kompie czy gdzies indziej na super
    maszynie tawrz ktora okaze sie w 99,999% podoba do jakiejs tam slawej
    osoby ktorej nie znasz, ale ona moze to zobaczyc na Twojej koszulce,
    moze Cie podac do sadu?.A jesli tak to jak przed sadzem udowodnisz ze
    to Twoje dzielo, jak to sie w ogole udawadnia ze np: grafika, malarz,
    mysliciel, czy muzyk nagral wymyslil to sam u siebie, zaprasza sie
    sedziow do swojego studia muzycznego czy tez bierze sie gitare i gra
    przed przsieglymi ;P, albo udawadnia sie ze o tym juz Ty wczesniej
    pomyslalem, tylko ze tego nie zapisales, a nawet jesli zapisales to
    jak udowodnic ze zrobiles to tego i tamtego dnia?.

    Radze Ci zrobic jedna rzecz, nie zawracaj sobie tym glowy jak sam
    widzisz to absurdalne i te cale prawa autorskie rowniez, prawo tutaj
    zniezwykle kuleje ale sa ludzie ktory tego naduzywaja i np: wylaczaja
    serwis napisy.org sugerujac ze tlumaczenie filmow to kradziez.

    Pozdrawiam.

  • 15. Data: 2007-12-20 14:14:26
    Od: "matusm" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek G." <b...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tak, ze ja sprzedaje przedmiot a co tam bedzie nadrukowane to nie moj
    > interes bo to kupujacy mi przysyla fotki i bierze za to odpowiedzialnosc.
    > Zaznaczam, ze fotografia musi byc przeze mnie zmodifikowana poprzez
    > odpowiednie wykadrowanie i dodanie kilku elementow wiec jak by nie
    > patrzec ingeruje w zamysl tworcy tej fotografii - prosze o porady.
    > Z drugiej strony co mnie obchodzi kto jest na fotografii - przeciez nie
    > musze znac tej osoby i rownie dobrze tym "idolem" moze byc wujek
    > kupujacej. Ja chyba nie mam obowiazku pytac i uswiadamiac kupujacego

    To proste,,,wyobraz sobie ze sprzedajesz ramy do obrazow,,,co do samej
    ramy

    Najwyzej mozesz sie zastanawiac czy uzyczasz swoich ram do kradzionych
    obrazow ale to jest zadanie organow scigania

    --
    Pozdrowienia
    matusm

  • 16. Data: 2007-12-20 18:31:37
    Od: Tiamat <t...@o...pl>

    On 20 Gru, 15:14, "matusm" <m...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "Tomek G." <b...@b...pl> napisał w wiadomo
    cinews:fkbo5s$mnm$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > To proste,,,wyobraz sobie ze sprzedajesz ramy do obrazow,,,co do samej
    > ramy

    to nie takie proste, bo tutaj bedzie wchodzic w role kopiowanie
    zdjecia, to tak jak by skopiowanie obrazu i wstawienie go w rame.

    > Najwyzej mozesz sie zastanawiac czy uzyczasz swoich ram do kradzionych
    > obrazow ale to jest zadanie organow scigania
    beda sciagac obydwuch ;P.

  • 17. Data: 2007-12-20 20:54:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomek G. pisze:

    > Z drugiej strony co mnie obchodzi kto jest na fotografii - przeciez nie
    > musze znac tej osoby i rownie dobrze tym "idolem" moze byc wujek

    To nie jest publikacja, więc pod ochronę wizerunku zasadniczo nie podpada.

    Co więcej gdyby to była publicznie znana osoba - można by nawet publikować.

    Co innego gdybyś sprzedawał czyjś wizerunek - ale tutaj tylko
    przetwarzasz powierzone materiały.

    Równie dobrze w punkcie kserograficznym mógłbyś żądać od klientów
    jakichś dziwnych zaświadczeń.

    Nie róbmy z Polski drugiego USA - tam durne laboludki odmawiają wykonana
    odbitek, bo im zdjęcia wyglądają "zbyt profesjonalnie"...

  • 18. Data: 2007-12-21 07:48:22
    Od: Tiamat <t...@o...pl>

    On 20 Gru, 21:54, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

> [...]
    >
    > Nie róbmy z Polski drugiego USA - tam durne laboludki odmawiają wykonana
    > odbitek, bo im zdjęcia wyglądają "zbyt profesjonalnie"..
    zartujesz ?. Mozesz to rozwinac?.

  • 19. Data: 2007-12-21 13:57:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tiamat pisze:

    > zartujesz ?. Mozesz to rozwinac?.

    Była kiedyś taka historia, że laboludek w USA odmówił wykonania
    "odbitek" z cyfrowego zdjęcia, bo mu wyglądało na profesjonalne i
    zażądał zaświadczenia od artysty-autora, że udziela zgody. I nie chciał
    uwierzyć, że amator właśnie sam te zdjęcie zrobił...

  • 20. Data: 2007-12-23 16:58:39
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Bredzisz.
    > Jakiekolwiek komercyjne wykorzystanie czyjegość zdjęcia podlega
    > wielu restrykcjom.

    Eeee, nie prawda.
    Kiedys byl ciekawy przyklad poparty paragrafami, ze np. zamawiajac
    zaproszenia slubne, mozna je wzbogacic o rysunek np. Mleczki.
    Czemu? Owszem, ktos bierze kase za stworzenie tych zaproszen, ale sam
    rysunek Mleczki uzywany jest prywatnie.
    I tak samo tu - na kubku/podkladce/innym przedmiocie naniesiona fotografia
    jest uzyta w celu prywatnym, a nie komercyjnym - zamawiajcy nie zamawia
    1000 kubkow na sprzedaz.

    Slowem, moga mu skoczyc. Tak samo jak i te rysunki nanoszacemu.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327
    zdjęcia koncertowe i teatralne: http://www.adak.int.pl