  • 1. Data: 2007-12-19 20:29:23
    Temat: Lojalka a wyliczenie kosztów szkolenia
    Od: "Silmariena" <s...@w...wp.pl>

    Dobry wieczór

    Proszę o pomoc w rozwiązaniu takiej oto sprawy:
    Lojalka podpisana o szkolenie zagraniczne, będę musiała zwrócić 50%
    następujących kosztów szkolenia: zakwaterowanie, koszty nauki i transportu.
    Byłam za granicą 6 miesięcy. W tym czasie żadnego szkolenia nie było, a
    wykonywałam zwyczajną pracę raczej ucząc tambylców. Zerkając do
    rozporządzenia MEN oraz MPiPS z 1993 roku stwierdzam, że nie było
    prowadzonego żadnego dokumentu o jakim mowa w par. 15 i 16 (program
    nauczania, dziennik zajęć, egzaminów itd.) Ja z kolei mam dowody na to, że
    wykonywałam tam normalną pracę. Mogą to wprawdzie podciągnąć pod "staż", czy
    "praktykę zawodową", ale moje doświadczenie i wiedza zawodowa była dużo
    większa niż potrzebne do wykonanych tam zajęć. Nie dostałam żadnych dyplomów
    ani certyfikatów. Nic. Fakt, miałam jedno szkolenie w czasie trwania umowy,
    za które dostałam certyfikat, ale to akurat odbywało się w kraju, specjalnie
    na niego wracałam i nie miało związku z wykonywaniem umowy o szkolenie
    zagraniczne.

    Moje pytania:
    - Na jakiej podstawie wyliczy te koszty teraz pracodawca? Może je sobie
    wziąć teraz z sufitu?
    - Ma podstawy, żeby cokolwiek wyliczyć, skoro de facto szkolenia nie było?

    Najgorsze, że sprawa rozbija się o jeden miesiąc. Tyle mi braknie...
    --
    Pozdrawiam,
    Silmariena

  • 2. Data: 2007-12-19 20:50:54
    Temat: Re: Lojalka a wyliczenie kosztów szkolenia
    Od: "Dominika" <b...@m...com>

> [...]
    > - Ma podstawy, żeby cokolwiek wyliczyć, skoro de facto szkolenia nie było?
    >
    > Najgorsze, że sprawa rozbija się o jeden miesiąc. Tyle mi braknie...

    Rozumiem, ze zwrot tych 50% nastepuje tylko wtedy, kiedy rozwiazesz umowe o
    prace przed koncem jakiegos tam terminu (moze byc max 3 lata)?
    Jesli tak, czyli w ten sposob brakuje Ci 1 miesiaca a umowa byla na 3 lata,
    to w najgorszym przypadku zaplacisz tylko 1/36 z tych 50% - bo zwrot kosztow
    szkolenia zmniejsza sie proporcjonalnie do przepracowanego czasu a Ty 35
    miesiecy z 36 juz przepracowalas.

    Czy w ogole bedziesz musiala to zaplacic - to juz niech ktos inny sie
    wypowie.

    Pozdrawiam
    Dom

  • 3. Data: 2007-12-19 20:53:24
    Od: "Silmariena" <s...@w...wp.pl>

    Dominika w wiadomości "fkc072$9bm$...@n...onet.pl" napisała:

> [...]
    > zwrot kosztow szkolenia zmniejsza sie proporcjonalnie do
    > przepracowanego czasu a Ty 35 miesiecy z 36 juz przepracowalas.

    Niestety nie. Jest na 2 lata od powrotu, w pierwszym roku do zwrotu 75%, w
    drugim 50%

    --
    Pozdrawiam,
    Silmariena

  • 4. Data: 2007-12-19 22:03:48
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Lojalka podpisana o szkolenie zagraniczne, będę musiała zwrócić 50%
    > następuj?cych kosztów szkolenia: zakwaterowanie, koszty nauki i transportu.
    > Byłam za granic? 6 miesięcy. W tym czasie żadnego szkolenia nie było, a
    > wykonywałam zwyczajn? pracę raczej ucz?c tambylców. Zerkaj?c do

    Ale twoj pracodawca powinien miec jakis dowód co do poniesionych
    kosztów. Jesli nie bedzie potrafił udowodnic, ze takie szkolenie w ogole
    zostało przeprowadzone to nic nie bedziesz musiala zwrocic.

    Lepiej wiec porozmawiaj z pracodawcą ...

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 5. Data: 2007-12-19 22:24:50
    Od: Qbek <q...@w...pl>

    1. Co chcesz osiągnąć uzyskują tę informacje?

    Zasadą jest, że ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z
    faktu tego wywodzi skutki prawne (art. 6. kc). Czyli pracodawca będzie
    musiał przedstawić dowody, że szkolenie było i w jakiej wysokości
    poniósł koszty, w przypadku gdy Ty zaprzeczysz, że nie było szkolenia
    lub wysokość nie jest adekwatna do standardu szkolenia.
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-12-19 22:58:52
    Od: "Silmariena" <s...@w...wp.pl>

    Qbek w wiadomości
    "e...@q...goo
    glegroups.com" napisał:

    > 1. Co chcesz osiągnąć uzyskują tę informacje?

    Chcę wiedzieć, czy mogę uniknąć płacenia. Podpisałam, wiedziałam co robię,
    nie chciałam zmieniać wtedy pracy, chciałam się dokształcić. Jestem dalej
    gotowa zapłacić za szkolenia. Ale takowych nie było, więc nie czuję się w
    obowiązku płacić. Wręcz uważam, że to byłoby naciąganie mnie.

> [...]
    > poniósł koszty, w przypadku gdy Ty zaprzeczysz, że nie było szkolenia
    > lub wysokość nie jest adekwatna do standardu szkolenia.

    Tylko mojego pracodawcę stać na dobrych adwokatów...
    --
    Pozdrawiam,
    Silmariena

  • 7. Data: 2007-12-19 23:20:51
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

  • 8. Data: 2007-12-19 23:50:24
    Od: "Silmariena" <s...@w...wp.pl>

    Adam Klobukowski w wiadomości "fkc90j$nbp$...@n...dialog.net.pl" napisał:

    > No to w tym punkcie jest niezgodna z prawem, ponieważ wymienione w tym
    > wątku rozporządzenie wyraźnie stwierdza że zwrot kosztów musi być
    > proporcjonalny do przepracowanego okresu, czyli jeśli lojalka
    > obowiązuje 24 miesiące a ty przepracowałeś już 23 to do zapłaty masz
    > maksymalnie 1/24 kosztów o których mówi lojalka.

    To bardzo istotna wiadomość. A czy zapis 75%-50% to nie jest taka
    "proporcjonalność", na jaką się mogą powołać?
    BTW lojalka nie mówi o kosztach nic...
    --
    Pozdrawiam,
    Silmariena

  • 9. Data: 2007-12-20 00:51:37
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

  • 10. Data: 2007-12-20 06:18:47
    Od: "Silmariena" <s...@w...wp.pl>

    Adam Klobukowski w wiadomości "fkc90j$nbp$...@n...dialog.net.pl" napisał:

    > No to jest wał prawdopodobnie, a samą lojalkę można prawdopodobnie do
    > śmieci wyrzucić. To jakby podpisać czek in blanco. Ale to już się
    > niech lepiej prawnik wypowie.

    No chyba nie. Jakoś te koszty mogą udowodnić. Np. płacili mi tam za
    mieszkanie. Tylko szkolenia żadnego nie było

    Niestety.
    --
    Pozdrawiam,
    Silmariena