  • 1. Data: 2007-10-31 19:16:44
    Temat: Wykonawca nie wykonał umowy
    Od: MK <y...@w...pl>

    Witam,

    Mam taki problem.

    - podpisałem z firmą umowę na wykończenie mieszkania (ze stanu surowego
    do developerskiego) o wartości 25kpln pod koniec sierpnia.
    - zaliczka 10kpln wpłacona w ciągu tygodnia od podpisania umowy
    - termin wykonania do 8 października
    - oczywiście termin nie dotrzymany
    - gość ściemnia, nie odbiera telefonów, tłumaczy się najróżniejszymi
    rzeczami i oczywiście nic nie robi
    - zgodnie z umową za każdy dzień zwłoki należy mi sie 0,15% wartości umowy
    - za nie dotrzymanie umowy z którejkolwiek ze stron 25% kary
    - gość wykonał prace za ok. 3kpln

    Gość gra ostro na zwłokę i nie da się z nim pójść na ugodę. Jakie środki
    prawne mogę przedsięwziąć, aby odzyskać wyłożoną kasę?

    BTW: w ramach ostrzeżenia - firma nazywa się LAB7, właściciel Piotr
    Nienartowicz, rzecz dzieje się w Gdańsku.

  • 2. Data: 2007-10-31 20:46:22
    Temat: Re: Wykonawca nie wykonał umowy
    Od: KsZZysiek <kszysiek@__tlen.pl>

    > Gość gra ostro na zwłokę i nie da się z nim pójść na ugodę. Jakie środki
    > prawne mogę przedsięwziąć, aby odzyskać wyłożoną kasę?

    Jak to jakie "prawne" ... normalnie spisujesz pozew ... i do sądu.

    --
    Krzysztof, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 3. Data: 2007-10-31 22:08:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MK wrote:
> [...]
    >
    > BTW: w ramach ostrzeżenia - firma nazywa się LAB7, właściciel Piotr
    > Nienartowicz, rzecz dzieje się w Gdańsku.

    Wyślij mu na piśmie wezwanie do podjęcia prac np w terminie 7 dni.
    Potem umowę uznajesz za rozwiązaną i wysyłasz mu wezwanie do zwrotu
    zaliczki.
    Potem idziesz do sądu, potem czekasz, potem idziesz do komornika.