  • 1. Data: 2007-10-31 16:45:10
    Temat: Zależność poziomu przestępczości o wysokości kar.
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Czy macie jakieś dane odnośnie korelacji pomiędzy poziomem przestępczości a
    wysokością kar? Linki mile widziane. Dane nie muszą być jakieś super
    precyzyjne.

    Swego czasu na AGH na zajęciach ze statystyki pewien profesor (niezły
    fachura od statystyki) przedstawiał dane, z których wynikało, że surowość
    kar w żaden lub prawie żaden spoób nie odstrasza potencjalnych przestępców.
    Z kolei dane o poziomie wykrywalności przestępstw wskazywały na bardzo silną
    zależność.
    Inaczej mówiąc gdy chcę coś "nabroić" i grozi mi za to 25 lat na galerach a
    szansa wykrycia 0,0001 to nabroję, a gdy grozi mała kara ale
    prawdopodobieństwo "wpadki" jest duże to się powstrzymam.
    Jacek

  • 2. Data: 2007-10-31 17:06:09
    Od: "MT" <s...@d...null>

    Poziom przestepczosci swiadzcy o stanie gospodarki danego panstwa i
    odwrotnie i racfzej niewiele ma wspolnego z surowoscia kary.

  • 3. Data: 2007-10-31 17:24:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    Przeważnie przestępca popełniając przestępstwo kryminalne zakłada, że nie
    zostanie ujawniony. Wysokość kary w tym wypadku nie ma większego znaczenia
    dla niego. W wypadku przestępstw gospodarczych, sprawcy biorą pod uwagę
    wielkość ewentualnej grzywny i mają często to wkalkulowane w ryzyko.

  • 4. Data: 2007-10-31 19:11:22
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > szansa wykrycia 0,0001 to nabroję, a gdy grozi mała kara ale
    > prawdopodobieństwo "wpadki" jest duże to się powstrzymam.

    Ja się dołączę z moim pytaniem, na które nikt dotąd nie odpowiedział w
    przekonujący dla mnie sposób:

    Jedni twierdzą, że odstrasza skuteczniej wysokość kary. Inni, że jej
    nieuchronność. Ale dlaczego dla każdego z tych specjalistów te dwa
    wektory się wykluczają?

    Innymi słowy, dlaczego nie pójść w obu kierunkach, tj. i wysokości, i
    nieuchronności?

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 5. Data: 2007-10-31 19:18:17
    Od: "MT" <s...@d...null>

    Poniewaz tonacy chwyta sie brzytwy !

    Glodny pojdzie krasc jedzenie jesli bedzie mial taka mozliwosc itp itd.

  • 6. Data: 2007-10-31 19:24:49
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Poniewaz tonacy chwyta sie brzytwy !
    >
    > Glodny pojdzie krasc jedzenie jesli bedzie mial taka mozliwosc itp itd.

    No ale co to ma do rzeczy?

  • 7. Data: 2007-10-31 19:40:40
    Od: "MT" <s...@d...null>

    Ano to ze nie ma zaleznosci pomiedzy wysokoscia kary a iloscia przestepstw.

  • 8. Data: 2007-10-31 19:52:35
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Ano to ze nie ma zaleznosci pomiedzy wysokoscia kary a iloscia przestepstw.

    Niektórzy twierdzą, że jest. Niektórzy też przy odpowiednio małych
    karach wkalkulowują karę w koszty działalności, np. wyprowadzenie
    gigantycznej kasy za cenę 2 lat pierdla, z zamiarem dalszego życia w
    luksusie do końca życia.

    A niezależnie od tego, czy jest, czy nie ma, to jednoczesne pójście w
    obie strony wg mnie w niczym nie zaszkodzi.

  • 9. Data: 2007-10-31 21:03:09
    Od: "MT" <s...@d...null>

    A moze od razu komora gazowa ?

    Nic dziwie sie tym ktorzy uwazaja nas dalej za barbarzyncow.

  • 10. Data: 2007-11-01 09:07:56
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Any User napisał(a):

> [...]
    >
    > A niezależnie od tego, czy jest, czy nie ma, to jednoczesne pójście w
    > obie strony wg mnie w niczym nie zaszkodzi.

    to demagogia, poneiwaz osiagniety podczas przestepstwa zysk ulega
    przepadkowi (lub jego rownowartosc)

    P.

    --
    http://wynagrodzenie.info - forum pracownikow i pracodawcow ...