  • 41. Data: 2019-07-11 20:27:28
    Temat: Re: Wybuch gazu w Zielonej Górze
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Robert Tomasik w
    <news:5d277b3d$0$526$65785112@news.neostrada.pl>:

    > A widziałeś takie statystyki? Albo może wiesz choć, jak je zrobić?

    W jakim celu komuś oprócz ciebie to potrzebne?

    > Tak merytorycznie, zamiast czepiać się osoby.

    Merytorycznie to ty odpisz dlaczego uwazasz, ze "zapobiegania przestępstwom
    i wykroczeniom" nie jest ustawowym obowiązkiem, skoro to zostało zapisane w
    ustawie!

    --
    'Tom N'

  • 42. Data: 2019-07-11 20:47:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.07.2019 o 20:27, 'TomN' pisze:

    > W jakim celu komuś oprócz ciebie to potrzebne?

    Mnie to również niespecjalnie potrzebne. Natomiast chciałem Ci wykazać w
    ten sposób, że liczba zapobiegniętych przestępstw jest dość trudno
    wymierne i dlatego nikt się tym nie chwali.

    > Merytorycznie to ty odpisz dlaczego uwazasz, ze "zapobiegania przestępstwom
    > i wykroczeniom" nie jest ustawowym obowiązkiem, skoro to zostało zapisane w
    > ustawie!

    Ależ ja nigdzie tak nie napisałem. Zwróciłem jedynie uwagę na powód,
    czemu takie inicjatywy nie cieszą się zbytnią popularnością i tyle.
    Nigdzie nie twierdzę - jak suponujesz - że to słuszne lub dobre.

    Jeśli nie zrobisz czegoś w sprawie włamania do kurnika, to narażasz sie
    na zarzut bezczynności. A jeśli nie zrobisz czegoś w sprawie
    spodziewanego zamachu terrorystycznego, to w praktyce chryja będzie
    tylko o ile do takiego dojdzie. I znowu - by uprzedzić - nie twierdzę,
    że to słuszne. Po prostu stwierdzam fakt i tyle.

  • 43. Data: 2019-07-11 21:50:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    "Bo Policja jest od ścigania przestępstw / wykroczeń. Więc donosy u nich
    "utykają". Zaczyna działać, gdy stanie się przestępstwo / wykroczenie."

    Shrek

  • 44. Data: 2019-07-12 01:51:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-11, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > A widziałeś takie statystyki? Albo może wiesz choć, jak je zrobić? Tak
    > merytorycznie, zamiast czepiać się osoby.

    Czyli nikt się w to (w prewencję) nie będzie bawił bo nic z tego
    konkretnego nie wynika. Tylko się trzeba potem tłumaczyć jak jednak
    kogoś ukatrupią, ale dzieje się to na tyle rzadko, że bilans
    niezawracania dupy wychodzi na plus a i może padnie na kogoś innego.

    --
    Marcin

  • 45. Data: 2019-07-12 02:21:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-11, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > tylko o ile do takiego dojdzie. I znowu - by uprzedzić - nie twierdzę,
    > że to słuszne. Po prostu stwierdzam fakt i tyle.

    No właśnie. A problem jest w dodatku systemowy, więc nawet jeśli coś się
    stanie to kupa luda się chyba nawet ucieszy: rządzący, bo mogą medialnie
    poperrorować i wskazać zaniedbania poprzedników, i opozycja, wskazując w
    tym samym na rządzących. Nikt "nośny" nie ma interesu aby coś z tym
    zrobić (a wysiłek byłby znaczny) choć wszyscy widzą, że jak jest, jest
    źle.

    --
    Marcin

  • 46. Data: 2019-07-12 11:41:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "'TomN'" napisał w wiadomości grup
    .invalid.190711.invalid...
    J.F. w <news:5d25bc6d$0$521$65785112@news.neostrada.pl>:

    >Tym gorzej dla Ciebie. Shrek się własnie przyznał, że lubi "te"
    >zabawy...
    >Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem...

    Gorzej dla mnie, bo trudniej bedzie przekonac kogos, ze to tylko
    choroba.
    Wiec nie probuje :-)

    J.

  • 47. Data: 2019-07-12 13:34:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > tym samym na rządzących. Nikt "nośny" nie ma interesu aby coś z tym
    > zrobić (a wysiłek byłby znaczny) choć wszyscy widzą, że jak jest, jest

    Rzecz w tym, że zasoby nie są nieograniczone i czasem trzeba wybierać,
    czym się zająć. Robi się to na intuicję i niestety czasem może to
    zawieść. Jak ktoś przyjdzie i powie, że Kowalski zamach planuje, to
    oczywiście warto się nim zająć. Ale jak przez 10 lat stada sąsiadów
    biegają, że jakiś kretyn chce się wysadzić, a ten kretyn się nie wysadza
    i pomimo kilku prób okazuje się, że nikt poza dzielnicowym problemu nie
    dostrzega, to co tu można zrobić.

    Aż do czasu, jak gość się wysadzi, to wtedy znajdzie się wielu, co to
    już 10 lat wcześniej wiedziało, że tak będzie. Ba do tego się jeszcze
    wielu znajdzie, co też wiedziało, ale nikomu nie mówiło oraz co najmniej
    z tuzin takich, co by powiedzieli, gdyby wiedzieli, ale nie wiedzieli,
    ale mają bardzo wiele do powiedzenia.

  • 48. Data: 2019-07-12 15:29:56
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Robert Tomasik w

    > okazuje się, że nikt poza dzielnicowym problemu nie
    > dostrzega, to co tu można zrobić.

    Nawet nie usiłowałeś zapyta, tylko stwierdziłeś...

    > Aż do czasu, jak gość się wysadzi, to wtedy znajdzie się wielu, co to
    > już 10 lat wcześniej wiedziało, że tak będzie.

    Ależ zawsze służby mogą sprawdzić, co to 10 lat temu do nich raportowano...
    Zgaduję, że nie ma takich statystyk, bo byłyby niewygodne... ;P

    > Ba do tego się jeszcze

    Po ba powinien być przecinek!

    > wielu znajdzie, co też wiedziało

    I tu pojawia się pytanie: skoro o tym, że wiedzieli wie służba, to co ta
    służba z tą wiedzą robi, że nic nie robi?

    Czyli znowu powrót do dzielnicowego, który (d)ostrzega.

    Nie marnuj czasu na wymyślanie głupich tłumaczeń...

    --
    'Tom N'

  • 49. Data: 2019-07-12 16:31:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.07.2019 o 15:29, 'TomN' pisze:

    > Nawet nie usiłowałeś zapyta, tylko stwierdziłeś...

    Kogo i o co?

    > Ależ zawsze służby mogą sprawdzić, co to 10 lat temu do nich raportowano...
    > Zgaduję, że nie ma takich statystyk, bo byłyby niewygodne... ;P

    Wydaje mi się, że niekoniecznie. Wyszło by na jaw, jak wiele z tych
    "doniesień" się nie sprawdza.

    > Po ba powinien być przecinek!

    Domyśliłeś się, pomimo tego, że nie było?

> [...]
    > Czyli znowu powrót do dzielnicowego, który (d)ostrzega.
    > Nie marnuj czasu na wymyślanie głupich tłumaczeń...

    Ja Ci się dziwię, że je czytasz :-P

  • 50. Data: 2019-07-12 20:57:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Rzecz w tym, że zasoby nie są nieograniczone i czasem trzeba wybierać,
    > czym się zająć.

    Odkąd macie czas na ściaganie koszulkowców z obrażliwym słowem na K twoj
    argument jest inawalidą. Podobnie jak mieliście czas na ściganie
    pijanych kierowców rowerów i ciągle macie czas na ściganie jak ktoś na
    pustym przejsciu na czerwonym przejdzie. Widać zasobów macie
    wystarczająco dużo.

> [...]
    > biegają, że jakiś kretyn chce się wysadzić, a ten kretyn się nie wysadza
    > i pomimo kilku prób okazuje się, że nikt poza dzielnicowym problemu nie

    No nic się nie da zrobić. Klient przez 10 lat łamie prawo, stado
    sąsiadów lata na skargi, ale trzeba poczekać aż się wysadzi z blokiem.

    --
    Shrek