  • 1. Data: 2019-07-04 10:16:40
    Temat: Akt oskarżenia wobec Dariusza S., pracownika ochrony finału WOŚP w Gdańsku z 13 stycznia
    Od: u2 <u...@o...pl>

    http://telewizjarepublika.pl/jest-akt-oskarzenia-dla
    -pracownika-ochrony-gdanskiego-finalu-wosp-z-13-styc
    znia-chodzi-o,82060.html

    O składanie fałszywych zeznań oraz podżeganie innych do zeznawania
    nieprawdy oskarżyła gdańska prokuratura Dariusza S., pracownika ochrony
    finału WOŚP w Gdańsku z 13 stycznia, podczas którego doszło do
    śmiertelnego ataku na prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza.
    Reklama

    Prokuratura Okręgowa w Gdańsku skierowała do Sądu akt oskarżenia
    przeciwko Dariuszowi S. - poinformowała Grażyna Wawryniuk pf Rzecznika
    Prasowego Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.

    Oskarżonemu zarzucono złożenie nieprawdziwych zeznań oraz podżeganie
    innej osoby do złożenia fałszywych zeznań w postępowaniu karnym
    dotyczącym zabójstwa Prezydenta Miasta Gdańska Pawła Adamowicza.

    13 stycznia 2019 roku w trakcie koncertu ,,Gdańsk dla Orkiestry" po tym
    jak doszło do ugodzenia nożem Prezydenta Miasta Gdańska Pawła Adamowicza
    przez Stefana W., pracownik ochrony Dariusz S. przekazał
    funkcjonariuszom policji identyfikator z napisem Media informując, że
    Stefan W. posłużył się nim w celu wejścia na scenę. Jak ustalono,
    faktycznie nie miało to miejsca.

    W sprawie zabójstwa Prezydenta Pawła Adamowicza Dariusz S. był
    dwukrotnie przesłuchany w charakterze świadka.

    Po raz pierwszy 15 stycznia 2019 roku. Zeznał wówczas nieprawdę, że
    nigdy nie widział tego identyfikatora i nie przekazywał go
    funkcjonariuszom Policji. Przesłuchany 17 stycznia 2019 roku ponownie
    zeznał nieprawdę, podając tym razem , że nie pamięta okoliczności
    przekazania przez siebie identyfikatora. Wiedzę o tym, że to on
    przekazał identyfikator, uzyskał dzień przed przesłuchaniem od innego
    pracownika ochrony.

    Jak ustalono, przed drugim przesłuchaniem, w dniach 16 i 17 stycznia
    2019 roku Dariusz S. kontaktował się ze wskazanym przez siebie
    pracownikiem, nakłaniając go do złożenia zeznań. Miały one potwierdzić
    jego wersję, przedstawioną następnie w trakcie drugiego przesłuchania.

    Prokurator zarzucił mu popełnienie dwóch czynów składania fałszywych
    zeznań oraz czynu podżegania innej osoby do składania fałszywych zeznań.

    Nadto, prokurator zarzucił mu posiadanie bez wymaganego zezwolenia
    broni palnej - broni gazowej oraz 9 sztuk naboi alarmowych stanowiących
    amunicję do broni palnej, które zostały ujawniono w toku czynności
    przeszukania w dniu zatrzymania.

    Czytaj także:

    Na jaw wychodzą szokujące fakty! Finał WOŚP w Gdańsku ochraniali...
    niepełnoletni

    To już pewne! Zabójca prezydenta Gdańska będzie poddany obserwacji
    sądowo-psychiatrycznej

    Źródło: prokuratura.gda.pl

    http://prokuratura.gda.pl/?p=1605
    --
    I love love

  • 2. Data: 2019-07-05 12:28:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    > ochrony finału WOŚP w Gdańsku z 13 stycznia, podczas którego doszło
    > do śmiertelnego ataku na prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza.

    To byl pracownik, czy wlasciciel ?
    Czy jedno i drugie

> [...]

    >Po raz pierwszy 15 stycznia 2019 roku. Zeznał wówczas nieprawdę, że
    >nigdy nie widział tego identyfikatora i nie przekazywał go

    nie takie rzeczy sie zdarzaly w stresie po zdarzeniu.
    A funkcjonariusze mieli kamery i uwiecznili przekazanie, czy tez
    zeznaja z pamieci :-)

    >Przesłuchany 17 stycznia 2019 roku ponownie zeznał nieprawdę, podając
    >tym razem , że nie pamięta okoliczności przekazania przez siebie
    >identyfikatora.

    Skoro mu mowia, ze przekazal, a on nie pamieta ... to logiczne, ze nie
    pamieta :-)

    >Wiedzę o tym, że to on przekazał identyfikator, uzyskał dzień przed
    >przesłuchaniem od innego pracownika ochrony.

    Czyli byl swiadek ?

> [...]
    >pracownikiem, nakłaniając go do złożenia zeznań. Miały one
    >potwierdzić jego wersję, przedstawioną następnie w trakcie drugiego

    Tzn ze nie pamieta, czy ze nie przekazal ?

    A ten identyfikator to skad sie wzial ?
    Ochroniarz mial kilka na wszelki wypadek, czy lezal na scenie, wiec
    podal policjantom ?

    J.

  • 3. Data: 2019-07-05 12:41:32
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 05.07.2019 o 12:28, J.F. pisze:

    > To byl pracownik, czy wlasciciel ?
    > Czy jedno i drugie

    pisze wyraźnie:)

    można by go tłumaczyć jakimś stresem, ale podżeganie do składania
    fałszywych zeznań świadczy, że robił to celowo:)

    --
    I love love

  • 4. Data: 2019-07-05 12:48:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >pisze wyraźnie:)

    Wydaje mi sie, ze wczesniej pisano o wlascicielu.
    Ale moze to chodzi jednak o pracownika ... i co - tak mu zalezy, czy
    grozi mu kara za niedopelnienie obowiazkow ?
    Ale gdzie, przeciez co najwyzej przekroczenie uprawnien :-P

    >można by go tłumaczyć jakimś stresem, ale podżeganie do składania
    >fałszywych zeznań świadczy, że robił to celowo:)

    Gdyby wierzyc w pelni slowom rzecznika, to skoro dowiedzial sie w
    rozmowie, to znaczy, ze wczesniej nie zdawal sobie z tego sprawy.
    Ale widac ktos musi byc winny w calej sprawie i padlo na niego :-)

    A to podzeganie tez roznie moglo wygladac ... wolabym uslyszec
    nagranie.

    J.

  • 5. Data: 2019-07-05 17:06:59
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 05.07.2019 o 12:48, J.F. pisze:
    > Wydaje mi sie, ze wczesniej pisano o wlascicielu.

    podaj źródło:)

    --
    I love love

  • 6. Data: 2019-07-05 17:38:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >podaj źródło:)

    Widac mi sie wydawalo

    Mial byc szefem ochrony, a tez nie byl ... albo i byl
    https://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/5
    89594,prokuratura-szef-ochrony-finalu-wosp-gdansk-ad
    amowicz-zabojstwo.html

    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Szef-ochrony-fi
    nalu-WOSP-zatrzymany-n131120.html

    Widac "jego firmie" nalezy traktowac szeroko.

    https://www.rp.pl/Polityka/190119681-Firma-ochroniar
    ska-Tajfun-z-Gdanska-po-ataku-na-Adamowicza-Dochowal
    ismy-procedur.html
    Wlasciciel byl przesluchiwany ... ale widac wiekszych zarzutow
    prokurator nie postawil.

    I jeszcze
    https://innpoland.pl/149427,atak-nozownika-na-pawla-
    adamowicza-jak-zostac-ochroniarzem-na-imprezie

    "Tajfun funkcjonuje od 2008 roku, posiada licencję na nazwisko
    Gracjana Zwolaka, ale w mediach społecznościowych jako dyrektor
    zarządzający występuje Dariusz Sokołowski. To były policjant, kurator
    sądowy i właściciel firmy windykacyjnej - informuje Money.pl."

    Przypadkowa zbieznosc nazwisk ?

    J.

  • 7. Data: 2019-07-05 17:44:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >podaj źródło:)

    No i jeszcze ciekawostka:
    https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/dariusz-s-
    nie-stawil-sie-na-swoj-proces-dwukrotnie-badany-prze
    z-psychiatrow,903034.html

    Ale co tam - w miescie pomrocznosci jasnej nie takie numery sie dzialy
    :-)

    J.

  • 8. Data: 2019-07-05 17:58:03
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 05.07.2019 o 17:44, J.F. pisze:
    > Ale co tam - w miescie pomrocznosci jasnej nie takie numery sie dzialy

    niewątpliwie przeżył wstrząs, człowiek zginął, a on był szefem ochrony
    na finale WOŚP, teraz boi się odpowiedzialności, a niepoczytalność
    wyłącza winę

    --
    I love love

  • 9. Data: 2019-07-06 18:00:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.07.2019 o 17:38, J.F. pisze:

    > Wlasciciel byl przesluchiwany ... ale widac wiekszych zarzutow
    > prokurator nie postawil.

    Bo przedmiotem zarzutów są fałszywe zeznania, a nie takie lub inne
    działanie samej firmy ochroniarskiej.

  • 10. Data: 2019-07-07 00:21:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Jul 2019 18:00:57 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Bo przedmiotem zarzutów są fałszywe zeznania, a nie takie lub inne
    > działanie samej firmy ochroniarskiej.

    Cos tam jednak prokuratura musiala wykryc, skoro minister koncesje
    odbiera :-)

    J.