  • 1. Data: 2008-12-11 15:36:26
    Temat: Wszczecie egzekucji - liczy sie data pozwu, czy klauzuli?
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Jaką czynność należy tu uznać za wszczęcie egzekucji?
    www.bankier.pl/wiadomosc/Jak-uniknac-oplat-komornicz
    ych-1728463.html
    THX

  • 2. Data: 2008-12-11 15:41:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    666 pisze:
    > Jaką czynność należy tu uznać za wszczęcie egzekucji?
    > www.bankier.pl/wiadomosc/Jak-uniknac-oplat-komornicz
    ych-1728463.html

    Data złożenia wniosku do komornika o wszczęcie egzekucji.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-12-11 16:43:03
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    www.bankier.pl/wiadomosc/Jak-uniknac-oplat-komornicz
    ych-1728463.html

    A jesli przykładowo nakaz zapłaty jest z sierpnia 2007, a klauzula wykonalności z
    czerwca 2008?
    THX

    -----

  • 4. Data: 2008-12-11 17:03:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    666 pisze:
> [...]
    ych-1728463.html

    > A jesli przykładowo nakaz zapłaty jest z sierpnia 2007, a klauzula wykonalności z

    Nic to nie zmienia: w sprawie kosztów komorniczych nie liczy się data
    nakazu/klauzuli tylko data wszczęcia post. egz.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-12-11 18:35:18
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Ale ja nadal nie wiem - ona jest przed / po czym ?
    THX

    -----

  • 6. Data: 2008-12-11 18:36:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    666 pisze:
    > Ale ja nadal nie wiem - ona jest przed / po czym ?

    A jakie było Twoje pytanie?

    W linkowanym artykule poruszano kwestie, że spłata do rąk wierzyciela
    powoduje konieczność zapłaty 5% komornikowi. Jeśli natomiast egzekucja
    była wszczęta przed zmianą ustawy dotyczącej kosztów egzekucji (28
    grudnia 2007 r.), stosuje się starą ustawę bez 5%.

    Jeśli zatem pytasz się, jaką datę brać pod uwagę przy wszczęciu
    egzekucji - datę pozwu, czy klauzuli, to mówię Ci, że ani jedną, ani
    drugą. Liczy się data wniosku egzekucyjnego.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2008-12-12 10:23:00
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Możesz proszę ustawić te trzy wydarzenia chronologicznie?

    -----

  • 8. Data: 2008-12-12 15:14:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    666 pisze:
    > Możesz proszę ustawić te trzy wydarzenia chronologicznie?
    >

    > -----

    To jakieś podchwytliwe pytanie? Bo zbyt proste :) Najpierw jest data
    pozwu, potem jest data klauzuli, a na końcu data wniosku egzekucyjnego.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2008-12-13 13:25:05
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Na pewno taka kolejność?
    To skąd poznać datę wniosku - bo w aktach w sądzie raczej nie ma, kończą się chyba na
    klauzuli?
    THX

    -----

  • 10. Data: 2008-12-13 14:24:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    666 pisze:
    > Na pewno taka kolejność?
    > To skąd poznać datę wniosku - bo w aktach w sądzie raczej nie ma, kończą się chyba
    na klauzuli?
    > THX

    O datę wniosku o wszczęcie postępowania egzekucyjnego trzeba spytać
    komornika, albo sprawdzić w aktach sprawy komorniczej.

    --
    Liwiusz