  • 1. Data: 2008-12-11 12:56:16
    Temat: rozwiązanie umowy OC po zakupie.
    Od: p...@g...com

    Witam
    1 grudnia zakupiłem samochód, którego ubezpieczenie kończyło się 8
    grudnia. Trochę się zagapiłem i na dzień dzisiejszy nie mam
    ubezpieczenia. Samochód został przerejestrowany na mnie 10 grudnia.
    Dotychczasowy ubezpieczyciel wyliczył składkę OC przekraczającą
    dwukrotnie wartość samochodu.
    Z tego co widzę w ustawie, teoretycznie mam 30 dni na wypowiedzenie
    umowy, jednak mam obowiązek zakupienia nowej polisy najpóźniej
    ostatniego dnia obowiązywania dotychczasowej umowy. Czy mogę w jakiś
    sposób zmienić ubezpieczyciela nie płacąc przy tym podwójnego
    ubezpieczenia.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-12-11 13:02:02
    Temat: Re: rozwiązanie umowy OC po zakupie.
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    p...@g...com pisze:

    > 1 grudnia zakupiłem samochód, którego ubezpieczenie kończyło się 8
    > grudnia. Trochę się zagapiłem i na dzień dzisiejszy nie mam
    > ubezpieczenia.

    Nie,masz :)

    > Samochód został przerejestrowany na mnie 10 grudnia. Dotychczasowy ubezpieczyciel
    wyliczył składkę OC przekraczającą
    > dwukrotnie wartość samochodu.

    Malucha kupiłeś ??

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 3. Data: 2008-12-11 14:19:26
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    p...@g...com wrote:
    > Witam
    > 1 grudnia zakupiłem samochód, którego ubezpieczenie kończyło się 8
    > grudnia. Trochę się zagapiłem i na dzień dzisiejszy nie mam
    > ubezpieczenia.

    Masz, przeciez obowiazkowo sie przedluza :)

    > Samochód został przerejestrowany na mnie 10 grudnia.
    > Dotychczasowy ubezpieczyciel wyliczył składkę OC przekraczającą
    > dwukrotnie wartość samochodu.

    Norma - bo wiedza ze musisz zaplacic. Jakbys poszedl po dobroci
    wczesniej i powiedziala ze rezygnujesz to bys dostal skladke XX% nizsza.
    Czasem nawet dwukrotnie nizsza.

    > Z tego co widzę w ustawie, teoretycznie mam 30 dni na wypowiedzenie
    > umowy, jednak mam obowiązek zakupienia nowej polisy najpóźniej
    > ostatniego dnia obowiązywania dotychczasowej umowy.

    Dokladnie.

    > Czy mogę w jakiś
    > sposób zmienić ubezpieczyciela nie płacąc przy tym podwójnego
    > ubezpieczenia.
    Jesli ubezpieczyciel dupa i Ci pozwoli to tak.

    Ale wtedy masz inny problem - nie ma OC - wiec nie pozwola Ci zerwac.
    Jedynie czasem TU pozwala na to, jak ladnie poprosisz i pokazesz ze
    wykupiles wczesniej OC w innym TU. W obecnej sytuacji nie masz zadnych
    szans na niezaplacenie tego OC. Jak zerwiesz umowe (choc to nawet nie
    jest chyba mozliwe przy OC) to dostaniesz fakture z UFG na ca 1-2k.

    Pochwal sie ile zaplacisz ...

    --
    Regards,
    Maverick

  • 4. Data: 2008-12-11 15:15:11
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Thu, 11 Dec 2008 04:56:16 -0800 (PST), p...@g...com napisał(a):

> [...]
    > ostatniego dnia obowiązywania dotychczasowej umowy. Czy mogę w jakiś
    > sposób zmienić ubezpieczyciela nie płacąc przy tym podwójnego

    Był tutaj niedawno poruszany podobny przypadek.
    Do konsensusu nie doszło ;)
    Ale generalnie były dwie tezy:
    - pierwsza, że musisz zapłacić całą należność, wypowiedzieć polisę (owe
    przysługujące Ci 30 dni od kupna samochodu), TU przeliczy Ci i zwróci
    "resztę" z tego co zapłaciłeś. Podobno TU liczy nie dni tylko całe miesiące
    w "dzieleniu";
    - druga, że sam wpłacasz im "przysługującą", częściową kwotę wynikającą z
    polisy.

  • 5. Data: 2008-12-11 15:32:29
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Artur pisze:

    > wypowiedzieć polisę (owe przysługujące Ci 30 dni od kupna samochodu),

    Jak może wypowiedzieć coś co się skończyło ?

  • 6. Data: 2008-12-11 15:56:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    p...@g...com wrote:
    > Witam
    > 1 grudnia zakupiłem samochód, którego ubezpieczenie kończyło się 8
    > grudnia.

    i automatycznie zostało przedłużone na następny rok, wiec masz.
    kwestia zapłacenia składki.

    > Trochę się zagapiłem i na dzień dzisiejszy nie mam
    > ubezpieczenia.
    j.w.
    masz

    > Samochód został przerejestrowany na mnie 10 grudnia.
    to poinformuj ubezpieczyciela, zeby uaktualnił dane.

    > Dotychczasowy ubezpieczyciel wyliczył składkę OC przekraczającą
    > dwukrotnie wartość samochodu.

    masz 30 dni na wypowiedzenie umowy. jeszcze zdążysz.

> [...]
    > ostatniego dnia obowiązywania dotychczasowej umowy. Czy mogę w jakiś
    > sposób zmienić ubezpieczyciela nie płacąc przy tym podwójnego

    jak kupisz kolejne OC to bedziesz miał dwa i zapłacisz za oba.
    stare musisz wypowiedziec. I nie przez telefon.

  • 7. Data: 2008-12-11 15:58:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maverick wrote:

> [...]
    > szans na niezaplacenie tego OC. Jak zerwiesz umowe (choc to nawet nie
    > jest chyba mozliwe przy OC) to dostaniesz fakture z UFG na ca 1-2k.

    nie rozumiem co chciales napisac tutaj.
    dlaczego nie ma OC?

  • 8. Data: 2008-12-11 15:59:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Johnson wrote:

    > Jak może wypowiedzieć coś co się skończyło ?

    a skonczylo sie?

  • 9. Data: 2008-12-11 16:00:59
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    witek wrote:

    > nie rozumiem co chciales napisac tutaj.
    > dlaczego nie ma OC?

    Jesli wypowie umowe i nie kupi nowego to nie ma. A nie ma sensu kupowac
    nowego, jesli potem okaze sie ze masz 2.

  • 10. Data: 2008-12-11 16:11:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maverick wrote:

    > Jesli wypowie umowe i nie kupi nowego to nie ma. A nie ma sensu kupowac
    > nowego, jesli potem okaze sie ze masz 2.

    jak wypowie umowe to nie moze sie okazac, ze ma dwa.
    Nie wiem dlaczego mialby sie zastanawiac. Wypowiada umowe i kupuje inne.
    Byleby sie nie spoznic, bo sie fundusz o swoje upomni, a tam stawki są
    wysokie.