  • 1. Data: 2003-03-30 14:13:51
    Temat: Wpis danych do bazy RIPE a ochrona danych osobowych ?
    Od: "Jim J." <j...@w...pl>

    Witam,

    Zalożyłem sobie połączenie DSL z Neti.
    Zadalem zapytanie o informacje dotyczace moj numer IP w:
    http://www.ripe.net/db/whois-free.html

    wpisujac nazwisko oraz zanzaczajac opcje ALL.

    i dostalem taki oto wynik:

    person: Moje_Imie Moje_Nazwisko
    person: Moje_Imie Moje_Nazwisko
    address: Moj_Adres_Domowy_z_miastem_i_kodem
    phone: Moj_telefon_kontaktowy (podalem prywatna komorke)
    nic-hdl: ****
    mnt-by: ****

    Czy ktos mi moze wytlumaczyc jak to wyglada w swietle ustawy danych
    osobowych ??? Nie zgadzalem sie na udostepnianie moich danych
    gdziekolwiek....

    Pozdrawiam
    Jim

  • 2. Data: 2003-03-30 14:58:21
    Od: Sierp <N...@s...netskasuj>

    Dnia Sun, 30 Mar 2003 16:13:51 +0200
    "Jim J." <j...@w...pl> naskrobał(a):

    > Czy ktos mi moze wytlumaczyc jak to wyglada w swietle ustawy danych
    > osobowych ??? Nie zgadzalem sie na udostepnianie moich danych
    > gdziekolwiek....

    hint: czy ripe jest polską firmą/organizacją?

    Sierp

    --
    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
    http://sierp.net/faq

  • 3. Data: 2003-03-30 15:16:26
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Sierp" <N...@s...netskasuj> wrote in message
    ..
    > Dnia Sun, 30 Mar 2003 16:13:51 +0200
    > "Jim J." <j...@w...pl> naskrobał(a):

    > hint: czy ripe jest polską firmą/organizacją?

    Nie.
    Ale pytanie bardziej należy rozumieć jako na jakiej podstawie Netia je tam
    przekazała.

  • 4. Data: 2003-03-30 15:41:51
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Jim J." <j...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > person: Moje_Imie Moje_Nazwisko
    > address: Moj_Adres_Domowy_z_miastem_i_kodem
    > phone: Moj_telefon_kontaktowy (podalem prywatna komorke)

    Faktycznie, kompletne dane.
    Napisz do Neti.
    Wyjaśnij im, że tam mogą być tylko i wyłącznie ich dane jak dzierżawcy
    adresu IP.
    A twoje dane co najwyżej w danych netii.
    Poproś o usunięcie.
    Możesz im zasugerować, że przekazywanie danych osobowych za granicę nie jest
    dozwolone.
    Swego czasu była sprawa z Citibankiem, który konta faktycznie miał posadzone
    gdzieś na komputerze w Indiach, albo tych okolicach.
    GIODO uznał, że jest to sprzeczne z ustawą.
    Skończyło się tym, że nakazał im informowanie klientów, że ich dane będą
    przetwarzane poza granicami kraju.
    Co było dalej nie wiem.
    Tobie netia może podesłać papierek, do podpisania, że wyrażasz zgodę.

  • 5. Data: 2003-03-30 15:45:22
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie.
    > Ale pytanie bardziej należy rozumieć jako na jakiej podstawie Netia je tam
    > przekazała.

    ripe jest organizacja dysponujaca numeracja ip.
    zakres dzialalnosci to w zasadzie caly swiat.
    dane publikowane w bazie ripe, to dane na temat
    bezposrednich dysponentow danych numerow ip,
    jezeli takowi wystepuja. Jezeli nie, w bazie dane pule
    adresowe sa oznaczane danymi dysponenta nadrzednego.
    nie ma w tym nic niewlasciwego, wg. obowiazujacego w
    "europie" prawa. W polsce mamy jednak delikatnie inne
    i mniej sprecyzowane prawo.

    w "europie" dopuszcza sie gromadzenia i nakazuje(!) sie
    publikowania dysponenta numerow ip.

    u nas, w Polsce, umozliwia sie publikacje dysponenta,
    jednak... nie do konca. Bo jezeli dysponentem jest firma,
    jest ok. Jezeli dysponentem jest osoba prywatna... osobne
    przepisy taka mozliwosc niweluja. (nie przewidziano
    wyjatkow jak w prawie obowiazujacym w unii).

    -----------
    wiec, Twoje dane zostaly przekazane do RIPE przez nasza
    TP S.A. czyli dysponenta nadrzednego.
    RIPE jest OK, bo on nie lamie tu zadnego obowiazujecego
    go prawa. jednak nasza TP S.A. i owszem, dopuscila sie
    przekazania Twoim danych osobowych dla innej instytucji
    bez Twojej zgody(!!!).

    co do ewentualnego wyciagniecia konsekwencji, moze niech
    sie wypowie ktos bieglejszy :)

  • 6. Data: 2003-03-30 15:46:11
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości