    From: "KK" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wpis danych do bazy RIPE a ochrona danych osobowych ?
    Date: Sun, 30 Mar 2003 17:41:51 +0200

    "Jim J." <j...@w...pl> wrote in message
    news:24204-1049033626@213.17.233.30...
    > Witam,
    >
    > Zalożyłem sobie połączenie DSL z Neti.
    > Zadalem zapytanie o informacje dotyczace moj numer IP w:
    > http://www.ripe.net/db/whois-free.html
    >
    > wpisujac nazwisko oraz zanzaczajac opcje ALL.
    >
    > i dostalem taki oto wynik:
    >
    > person: Moje_Imie Moje_Nazwisko
    > person: Moje_Imie Moje_Nazwisko
    > address: Moj_Adres_Domowy_z_miastem_i_kodem
    > phone: Moj_telefon_kontaktowy (podalem prywatna komorke)
    > nic-hdl: ****
    > mnt-by: ****

    Faktycznie, kompletne dane.
    Napisz do Neti.
    Wyjaśnij im, że tam mogą być tylko i wyłącznie ich dane jak dzierżawcy
    adresu IP.
    A twoje dane co najwyżej w danych netii.
    Poproś o usunięcie.
    Możesz im zasugerować, że przekazywanie danych osobowych za granicę nie jest
    dozwolone.
    Swego czasu była sprawa z Citibankiem, który konta faktycznie miał posadzone
    gdzieś na komputerze w Indiach, albo tych okolicach.
    GIODO uznał, że jest to sprzeczne z ustawą.
    Skończyło się tym, że nakazał im informowanie klientów, że ich dane będą
    przetwarzane poza granicami kraju.
    Co było dalej nie wiem.
    Tobie netia może podesłać papierek, do podpisania, że wyrażasz zgodę.