  • 1. Data: 2003-03-30 07:47:53
    Temat: Ochrona danych osobowych. Przekazanie danych osobowych za granice.
    Od: c...@p...onet.pl

    Znam taka sytuacje:
    pod ambasada amerykanska dzialaja rozdawacze ulotek oferujacy swoje uslugi doradcze,
    bilety lotnicze itp.
    Pewnego pieknego dnia policja, z inicjatywy amerykanow, spisala ich wszystkich i
    kartke z danymi przekazala ochronie ambasady.

    Czy policjanci postapili zgodnie z ustawa o ochronie danych osobowych ?

    Pozdr
    czlowieczek

  • 2. Data: 2003-03-30 19:57:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Czy policjanci postapili zgodnie z ustawa o ochronie danych osobowych
    | ?

    Ta ustawa nie ma nic do rzeczy. Jednak, jezeli ochrona ambasady nie jest
    sprawowana przez polskie sluzby (BOR, UOP, Straz Graniczna itp. - tego
    akurat nie wiem), to moim zdaniem postapili nieprawidlowo.

  • 3. Data: 2003-03-31 06:48:00
    Od: r...@p...onet.pl

    > Ta ustawa nie ma nic do rzeczy. Jednak, jezeli ochrona ambasady nie jest
    > sprawowana przez polskie sluzby (BOR, UOP, Straz Graniczna itp. - tego
    > akurat nie wiem), to moim zdaniem postapili nieprawidlowo.

    Gdyby ochrona ambasady amerykańskiej była sprawowana przez wymienione służby to
    nie musieliby wyręczać się policją przy spisywaniu. Widocznie wiedzieli, że na
    chodniku przed ambasadą nie mają żadnych praw. To są wewnetrzne służby ochrony
    ambasady z tego wniosek.

    Rezydent

  • 4. Data: 2003-03-31 12:56:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    To akurat niekoniecznie. BOR-owiki też zazwyczaj wyręczają się do
    legitymowania policją, chociaż mają stosowne uprawnienia ustawowe. Ale nie
    upieram się, bo nie wiem. Dla tego uczyniłem takie zastrzeżenie.