    From: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wpis danych do bazy RIPE a ochrona danych osobowych ?
    Date: Sun, 30 Mar 2003 17:45:22 +0200

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:b671ob$15j$1@absinth.dialog.net.pl...

    > Nie.
    > Ale pytanie bardziej należy rozumieć jako na jakiej podstawie Netia je tam
    > przekazała.

    ripe jest organizacja dysponujaca numeracja ip.
    zakres dzialalnosci to w zasadzie caly swiat.
    dane publikowane w bazie ripe, to dane na temat
    bezposrednich dysponentow danych numerow ip,
    jezeli takowi wystepuja. Jezeli nie, w bazie dane pule
    adresowe sa oznaczane danymi dysponenta nadrzednego.
    nie ma w tym nic niewlasciwego, wg. obowiazujacego w
    "europie" prawa. W polsce mamy jednak delikatnie inne
    i mniej sprecyzowane prawo.

    w "europie" dopuszcza sie gromadzenia i nakazuje(!) sie
    publikowania dysponenta numerow ip.

    u nas, w Polsce, umozliwia sie publikacje dysponenta,
    jednak... nie do konca. Bo jezeli dysponentem jest firma,
    jest ok. Jezeli dysponentem jest osoba prywatna... osobne
    przepisy taka mozliwosc niweluja. (nie przewidziano
    wyjatkow jak w prawie obowiazujacym w unii).

    wiec, Twoje dane zostaly przekazane do RIPE przez nasza
    TP S.A. czyli dysponenta nadrzednego.
    RIPE jest OK, bo on nie lamie tu zadnego obowiazujecego
    go prawa. jednak nasza TP S.A. i owszem, dopuscila sie
    przekazania Twoim danych osobowych dla innej instytucji
    bez Twojej zgody(!!!).

    co do ewentualnego wyciagniecia konsekwencji, moze niech
    sie wypowie ktos bieglejszy :)