  • 1. Data: 2009-12-03 08:58:25
    Temat: Wniosek do urzędu gminy o wycięcie drzew - termin odpowiedzi
    Od: WaskiDiver <w...@p...onet.pl>

    Witam,
    W dniu 17.11.2009 złożyłem wniosek o wycięcie drzew na swojej działce.
    Pomierzyłem co trzeba i we wniosku umieściłem również. Na stronie
    internetowej urzędu gminy widniej informacja, że termin rozpatrzenia
    takiej sprawy to 14 dni.
    Dziś mamy 3.12.2009 i nie mam żadnej odpowiedzi.

    I tu pytania:
    Czy mogę wycinać drzewa i uznać sprawę za pozytywnie rozpatrzoną na moją
    korzyść?
    Czy urzędnikowi grozi cokolwiek za niedotrzymanie terminu?
    Pisać kolejne pismo ponaglające??

    Dziękuje za treściwą pomoc..
    Wąski

  • 2. Data: 2009-12-03 11:02:26
    Od: stern <m...@g...com>

    On 3 Gru, 09:58, WaskiDiver <w...@p...onet.pl> wrote:

    > I tu pytania:
    > Czy mogę wycinać drzewa i uznać sprawę za pozytywnie rozpatrzoną na moją
    > korzyść?

    niestety nie - musisz czekać na decyzję

    > Czy urzędnikowi grozi cokolwiek za niedotrzymanie terminu?

    konsekwencje służbowe :)

    > Pisać kolejne pismo ponaglające??

    może najpierw zadzwoń i zapytaj co się dzieje z wnioskiem

    pozdr.

  • 3. Data: 2009-12-03 11:09:51
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 03-12-2009 o 12:02:26 stern <m...@g...com> napisał(a):

    > niestety nie - musisz czekać na decyzję

    Wyciąć może, ale cennik jest nieprzyjazny :)

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2009-12-04 19:05:32
    Od: "pjk" <p...@p...fm>

> [...]
    > korzyść?
    > Czy urzędnikowi grozi cokolwiek za niedotrzymanie terminu?

    Termin rozpatrzenia sprawy do 1 miesiąc, a szczególnie skomplikowanej 2 miesiące.
    Jeśli nie załatwią w ciągu miesiąca, powinni przysłać pismo informujące o
    przedłużeniu terminu załatwienia sprawy.

    Wyciąc drzew nie można bez ostatecznej decyzji. /ostateczna stanie się z upływem
    terminu do wniesienia odwołania /14 dni/, chyba że nadany zostanie rygor
    natychmiastowej wykonalności.

    Jak już ktoś pisał - ewentualnie dyscyplinarna odpowiedzialność, ale nie
    liczbyłbym na to.

    Jeśli organ nie załatwi sprawy w terminie przysługuje zażalenie na bezczynność
    /w tym wypadku do samorządowego kolegium odwoławczego/.