  • 1. Data: 2009-12-02 17:04:44
    Temat: ustalenie numer telefonu komórkowego przez policję
    Od: "Henio" <a...@k...com>

    Witam,

    czy policja ma prawo uzyskać numer telefonu osoby którą chce wezwać na
    przesłuchanie od operatora sieci komórkowej? czy wezwanie telefoniczne jest
    zgodne z prawem?

    chodzi o sytuację, w której policjant dzwoni do obywatela na jego prywatny
    telefon komórkowy w celu wezwania obywatela do wstawienia się w charakterze
    świadka. Obywatel ten nigdy nie był przesłuchiwany na policji i nie podawał
    tam swojego numery telefonu, osoby związane ze sprawą (inni świadkowie,
    oskarżeni) również nie posiadały numeru telefonu tego obywatela.

  • 2. Data: 2009-12-02 17:18:56
    Od: "Miokosuki" <M...@o...pl>

    > czy policja ma prawo uzyskać numer telefonu osoby którą chce wezwać na

    o skąd wiesz skąd ma?

    Do mnie zadzwonil ostatnio dzielnicowy i jak zapytałem to powiedział że
    niechce mu się chodzić i wysyłać pism to zadzwonił do ochrony budynku i
    ciecie mu podali.
    Na wezwanie tel. i tak nie musisz sie stawiać bo przecierz nie wiesz czy to
    plicja dzoni

    jk

  • 3. Data: 2009-12-02 17:36:36
    Od: "Henio" <a...@k...com>

    Użytkownik "Miokosuki" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > o skąd wiesz skąd ma?

    nie wiem skąd ma, inne możliwości pozyskania tego numeru wykluczyłem. Osoba
    której dotyczy ta sprawa nie zapytała, jest to starsza osoba, telefon kom.
    ma od niedawna a numer ten zna raptem garstka osób z rodziny. Osoby które
    znają numer telefonu nie są powiązane ze sprawą. Zatem jak policjant ustalił
    numer telefonu?

  • 4. Data: 2009-12-02 17:39:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Henio wrote:
> [...]
    > znają numer telefonu nie są powiązane ze sprawą. Zatem jak policjant ustalił

    zadzwonił do biura numerow?

  • 5. Data: 2009-12-02 17:45:36
    Od: "Krzysztof" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > tam swojego numery telefonu, osoby związane ze sprawą (inni świadkowie,
    > oskarżeni) również nie posiadały numeru telefonu tego obywatela.

    mozliwosci jest wiele:
    urzad skarbowy
    operator (oni udzielaja tych informacji na wniosek Policji)
    biuro numerow operatora (zastrzegales numer? masz tel na karte czy abo)
    byc moze inny swiadek lub oskarzony podal Twoj numer na przesluchaniu

    wezwanie na przesluchanie musisz miec na pismie dlatego ze sad musi miec
    potwierdzenie doreczenia tak aby bylo ono skuteczne, wezwanie ustne chyba tylko
    po to zeby skrocic droge formalna a wiec w jakis blachych sprawach

  • 6. Data: 2009-12-02 17:47:20
    Od: "Krzysztof" <s...@p...onet.pl>

    jeszcze:
    bank
    pracodawca

  • 7. Data: 2009-12-02 17:47:26
    Od: "Henio" <a...@k...com>

    Osoba

    > zadzwonił do biura numerow?

    heh.. patrz pan, rzeczywiście nawet przez net można sprawdzić, a ja tyle lat
    w nieświadomości żyłem i myślałem że do numerów komórkowych nie ma
    dostępu...

    dzięki za uświadomienie, trzeba będzie u operatora zastrzec numer :)

  • 8. Data: 2009-12-02 17:47:53
    Od: spp <s...@o...pl>

    Henio pisze:

> [...]
    > znają numer telefonu nie są powiązane ze sprawą. Zatem jak policjant ustalił

    Zadzwonił do Biura Numerów?
    Najczęściej podpisując umowę nie zwraca się uwagi na napisane małym
    druczkiem dodatkowe klauzule i domyślnie wyraża się zgodę na
    udostępnianie numeru w Biurze Numerów.

    --
    spp

  • 9. Data: 2009-12-02 18:15:25
    Od: r...@m...com

> [...]
    > znają numer telefonu nie są powiązane ze sprawą. Zatem jak policjant ustalił

    Jeśli to nie jest niezarejestrowany prepaid, to sprawa jest prosta - biuro
    numerów.

  • 10. Data: 2009-12-02 18:57:52
    Temat: Odp: ustalenie numer telefonu komórkowego przez policj
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Miokosuki" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Na wezwanie tel. i tak nie musisz sie stawiać bo przecierz nie wiesz czy
    > to plicja dzoni

    Tylko że pisemne może przyjść na bardzo niepasujący termin. Stąd często
    lepiej zadwonić i zapytać.