  • 21. Data: 2011-02-23 08:45:27
    Temat: Re: Winny czy niewinny a może jednak trochę winny chociaż niewinny
    Od: "Gizayer" <g...@n...pl>

    > Adresata pomyliłeś.
    > Ale widze że zgadzasz się z moim poglądem :)
    >
    > @2011 Johnson
    > http://db.tt/JzsPUMU

    a faktycznie :) sorry

    pozdr.
    G.

  • 22. Data: 2011-02-23 08:55:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Alek pisze:

    > Jak więc nazwiesz sytuację gdy zapis w protokole jest inny niż faktyczna
    > treść zeznań?

    Może źle się lekko wyraziłem.
    Te sytuacje o których piszesz - w protokole jest to samo co mówił
    świadek tylko innymi słowami. Faktem jest że często protokoły nie są
    sporządzanie dosłownie, ale sens jest ten sam.
    A jak to nazwę? To ma nazwę nazywa się "parafraza" :)
    "Fałszowaniem" nazwałby dopiero sytuację gdy świadek mówił "paliło się"
    a sędzia dyktuje "nie paliło się". jeśli jednak świadek mówi "hajcowało
    się" a sędzia dyktuje "paliło się" to jest to samo tylko zrozumiałe dla
    wszystkich a nie tylko dla tych co znają znaczenia słowa "hajcować". Nie
    jest dla mnie to "fałszowaniem".

    Ale nie ma się co przejmować niedługo będą (a w sumie to już winny być)
    zamiast parafraz metafrazy i wtedy wszyscy będą mogli zapoznać się ze
    szczerą treścią zeznań świadków, posługujących się własnym językiem
    polskim. I zobaczymy jak będzie ;) Okaże się ile słów wypowiadanych
    przez świadków jest zbędnych czy niezerozumiałych.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 23. Data: 2011-02-23 11:51:28
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

> [...]
    > a sędzia dyktuje "paliło się" to jest to samo tylko zrozumiałe dla
    > wszystkich a nie tylko dla tych co znają znaczenia słowa "hajcować". Nie

    Ty na prawdę masz coś nie po kolei. I mówisz, ze to ja jestem naiwny? U mnie
    to wyglądało tak:

    Adwokat:
    - Czy świadek widział, jak był rozbierany murek pana X.?

    Ja:
    - Tak widziałem.

    Sędzia do protokolantki:
    - Proszę zapisać: NIE widziałem, jak był rozbierany murek

    Na to ja:
    - Wysoki sądzie, ale ja powiedziałem coś dokładnie przecinwego, że
    WIDZIAŁEM.

    A na to sędzia:

    - Proszę się uciszyć, bo zostanie pan ukarany za obrazę sądu.

    Jeśli to jest parafraza, to ja jestem Shrek
    Dodam, żemurek rozbierał facet, który jest dobrym znajomym nie jednego
    prawnika w mieście. Potrzebował cegieł na budowę.
    Ty na prawdę palniesz każdą głupotę, żeby tylko wybielić kolesiów sędziów.
    Pewnie sam nie raz stosujesz takie "parafrazy".
    Ot mentalność sędziego. Niewiele się różni (albo wcale) od mentalności
    mafii.

  • 24. Data: 2011-02-23 11:54:16
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Gizayer" <g...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Johnson, nie badź naiwny, syn cie roluje a ty nic nie widzisz.
    > z sądem się upiekło ale Ty swoje powinienneś wiedzieć.

    To było do mnie. W takim razie to nie syn mnie roluje, tylko policja, bo ja
    to powtórzyłem za protokołem policji.
    Typowo polska nieumiejętność czytania ze zrozumieniem. Jak się poczyta tą
    grupę, to czlowiek sie przestaje dziwic,
    ze sprawy w polskich sadach trwaja latami. Bo jak zejdzie sie 5 prawikow,
    kazdy zacznie belkotac, i kazdy bez sensu, to musi kilka lat minac,
    zanim sie porozumieja na tyle, zeby ustalic, o co w ogole chodzi.

  • 25. Data: 2011-02-23 12:20:35
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Ajgor pisze:

> [...]
    >
    > A na to sędzia:
    >
    > - Proszę się uciszyć, bo zostanie pan ukarany za obrazę sądu.
    >
    > Jeśli to jest parafraza, to ja jestem Shrek

    To oczywiście nie była parafraza.
    Ale nie wierzę że tak było.
    Co ten adwokat robił? Spał ? gdzie była druga strona?

    Wychodzi więc na to że co prawda Shreckiem nie jesteś, ale nie daleko ci
    do Pinokia :)

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 26. Data: 2011-02-23 12:25:42
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Ajgor pisze:

    > To było do mnie. W takim razie to nie syn mnie roluje, tylko policja, bo ja
    > to powtórzyłem za protokołem policji.
    > Typowo polska nieumiejętność czytania ze zrozumieniem.

    Wydaje mi się że problem leży po twojej stronie. Problem ze zrozumieniem
    tego co się do ciebie pisze.

    Moja (i jak domyślam się tego drugiego pana który się wypowiedział)
    sugestia była taka byś nie wierzył że syn się znalazł przypadkiem koło
    tych narkotyków z kumplami, choćby policja znalazła je 10 metrów (i
    wpisała to do tego nieszczęsnego protokołu do którego sie przyczepiłeś)
    od nich. Tylko tyle.

    Syn cię roluje co do tego (choć oczywiście 100% pewności nie ma) że to
    był przypadek iże on jest niewinny itd ...

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 27. Data: 2011-02-23 12:43:55
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

> [...]
    > nich. Tylko tyle.
    >
    > Syn cię roluje co do tego (choć oczywiście 100% pewności nie ma) że to był

    Czyli z założenia młody jest winny, a policja kryształowa. Teraz ja napiszę:
    gratuluje naiwnosci.
    Jak bym ja ci zaczal pisac o tej policji, do czego jest zdolna to dopiero
    mial bys co komentowac.
    A nawet gdybys mial racje - to jak wyjasnisz, ze chlopakow bylo trzech,
    paczuszka jedna, i nie wiadomo, czyja, ale ukarani zostali wszyscy?
    Odpowiedzialnosc zbiorowa? Podobno nie ma takiej.

  • 28. Data: 2011-02-23 12:48:28
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    > To oczywiście nie była parafraza.
    > Ale nie wierzę że tak było.

    Nie sadze, zeby twoja wiara miala jakiekowliek znaczenie. Albo gaktycznie
    jestes sedzia, i dobrze wiesz, ze sedziowie sa zwyklymi przestepcami,
    robia co chca, i sa calkowicie bezkarni (solidarnosc zawodowa akurat w ich
    przypadku im na to pozwala, a wiadomo, ze kazda wladza deprawuje,
    a wladza calkowita deprawuje calkowicie) i ich wybielasz, albo ja tobie
    teraz napisze: gratuluje naiwnosci.

    > Co ten adwokat robił? Spał ? gdzie była druga strona?

    A co ma adwokat do gadania przeciw sedziemu? Pisalem - mial wygrac kumpel
    sedziego, i wszyscy o tym wiedzieli.
    Dodam, ze ja sam - kiedys - lata temu - w calkiem innej sytuacji -
    skorzystalem z przychylnosci sedziego (bylo to w zasadzie jeszcze za
    komuny:)
    Tyle, ze mi akurat chciano cos bezprawnie odebrac, i sie nie udalo, bo
    sedzia byl po mojej stronie.
    W kazdym razie bajki o bezstronnosci sedziego w wielu przypadkach to sa...
    bajki :) I o to mi chodzi.

    > Wychodzi więc na to że co prawda Shreckiem nie jesteś, ale nie daleko ci
    > do Pinokia :)

    Oczywiscie to tez wiesz lepiej.

  • 29. Data: 2011-02-23 13:04:38
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Ajgor pisze:

    > A co ma adwokat do gadania przeciw sedziemu?

    Choćby pisemny wniosek o sprostowanie protokołu winien złożyć. A poza
    tym wnosić o wpisanie zastrzeżenia do protokołu. I pewnie inne
    możliwości by się też wymyśliło. Adowakt winien wiedzieć co robić w
    takich sytuacjach.
    No i uprzedzając zarzut że adwokat był w spisku to gdzie była druga strona.

    > Pisalem - mial wygrac kumpel sedziego, i wszyscy o tym wiedzieli.

    To po co był ten proces? To po co było wzywać świadka i dawać mu szanse
    cokolwiek mówić. Można było od razu zrobić protokół wpisać tam co
    potrzeba i już, a jeszcze lepiej wyrok.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 30. Data: 2011-02-23 13:06:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    I co mam napisać?
    Z jednesj strony naiwny jesteś. Z drugiej stron należałoby wierzyć swoim
    dzieciom. Dylemat. Na szczęście nie mój :)

    A co do reszty to wróżką nie jestem.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU