  • 1. Data: 2011-02-22 11:03:22
    Temat: w jaki sposób zapisać w umowie
    Od: "amba" <a...@m...pl>

    dostawco-wykonawca wykonał ofertę pewnego mechanizmu na konkretną potrzebę.
    Są jednak obawy, że zaproponowane rozwiązanie nie jest wystarczające na
    występujące warunki pracy (pewne parametry są trochę przektoroczone, co
    jednak dokładnie trudno określić da tych akurat parametrów - jako nie
    fachowiec nie mam podstawy interpretować ich na tyle by samodzielnie podjąć
    decyzję na tej podstawie). Być może rozwiązanie mocno 'ma styku' sposowuje
    szybsze zużycie, a tym samym koszty zamawiajacego (a także pewnie zarobek
    serwisu od wykonawcy).

    Czy (/w jaki sposób) możnaby zawrzeć jakoś w umowie, że
    ofertodawca/wykonawca odpowiada za dobór rozwiązania, jako stosownego?

  • 2. Data: 2011-02-23 22:51:10
    Temat: Re: w jaki sposób zapisać w umowie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "amba" <a...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Czy (/w jaki sposób) możnaby zawrzeć jakoś w umowie, że
    > ofertodawca/wykonawca odpowiada za dobór rozwiązania, jako stosownego?
    Normalnie rozwiązuje to umowa o dzieło oraz odpowiednia gwarancja
    wykonawcy. Nie bardzo rozumiem, czemu chcesz wyważać otwarte już drzwi.

  • 3. Data: 2011-02-24 11:40:14
    Od: "amba" <a...@m...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
    > Normalnie rozwiązuje to umowa o dzieło oraz odpowiednia gwarancja
    > wykonawcy. Nie bardzo rozumiem, czemu chcesz wyważać otwarte już drzwi.

    gwarancja wcale tego nie zapewnia :p
    (zapewnia jedynie, że jak się zepsuje badziew, to ci go nareperują
    i tak właśnie obecnie nam reperują jeden taki badziew - najpeirw w ramach
    gwarancji a potem odpłatnie. Ponosimy koszty tego, że nie dostosowano
    rozwiązania do zapotrzebowania).

    A umowa o dzieło? - zobowiązanie jest że wykonane zostanie dzieło X. Ale
    czy dzieło X (jak w umowie) przystaje do wymogów - może określić jedynie
    specjalista. Zamawiający jak podpisał umowę o dzieło X to zamówił dzieło X -
    a my chcemy zamówić rozwiązanie niejako z gwanrancją że odpowiada ono
    określonemu przeznaczeniu. Taki zapis jest trudnoweryfikowalny - nie mam
    pomysłu jak nie popełnić drugi raz błędu raz sprwdzonego. Dostawcy wciskają
    co mają i każdy mówi ze jest ok, ale są przesłanki że nie zawsze jest tak
    zupełnie. Zleceniobiorca ma w tym przypadku umowę na konserwację, a tez jest
    ogromna szansa że naprawy 'zwykłego zużycia' też będą przez nich wykonywane
    (odpłatnie), więc jets uzasadnione że każdy z ofertujących stara się
    sprzedać cokolwiek z tego co ma.