  • 1. Data: 2011-02-22 14:54:10
    Temat: Winny czy niewinny a może jednak trochę winny chociaż niewinny
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Znajomy miał wypadek. Pieszy ktory wtargnąl na jezdnię zostal trafiony. Na
    szczescie niegroźnie, ale na tyle że sprawa traiła do sądu. Po trzech latach
    zapadł wyrok. Kierowca nie spowodowal wypadku. Winny jest pieszy. Pieszemu nie
    przysługje prawo do szarpania kierowcy o odszkodowanie. Ale pomimo tego że
    biegli nie stwierdzili naruszenia przepisow ze strony kierującego sąd obciążyl
    go ksztami sprawy. Zredukowal je z 12 tysięcy do tysiaca + jakieś 300 zlotych
    na fndację zajmującą się ofiarami wypadkow. Na dodatek sąd zrobił coś w
    rodzaju zawiasów od niewinności. Jeśli przez rok uznany za niewinnego zrobi
    wypadek to będzie winny i temu w którym został znany za niewinnego. Czy można
    się odwołać od części wyroku. To ze niewinny zeby zostalo a odwołać się od
    calej reszty wymyślonej w pustej glowie sędziego?

  • 2. Data: 2011-02-22 15:06:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-22 15:54, kogutek pisze:
> [...]
    > się odwołać od części wyroku. To ze niewinny zeby zostalo a odwołać się od
    > calej reszty wymyślonej w pustej glowie sędziego?

    Może podaj treść wyroku?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-02-22 15:41:53
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Może podaj treść wyroku?

    Jak tylko będzie dostępny to dam. To co napisalem pochodzi z realu.

  • 4. Data: 2011-02-22 16:00:55
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

    > Jak tylko będzie dostępny to dam. To co napisalem pochodzi z realu.

    To co napisałeś to czyste S-F.

  • 5. Data: 2011-02-22 16:40:35
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "grzech" napisał w wiadomości news:ik0mjl$q35$1@news.onet.pl...

    > To co napisałeś to czyste S-F.

    Czyli polskie sądownictwo. Mój sym miał podobny przypadek, chociaż nie
    chodziło o wypadek samochodowy. Też został uznany za niewinnego,
    ale kosztem zadośćuczynienia swojej niewinności musiał zapłacić nawiązkę na
    Centrum Zdrowia Dziecka. A jak by odmówił, to został by uznany za winnego.
    Czyste S-F. Z tym, się zgodzę.

  • 6. Data: 2011-02-22 16:51:40
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    To źle zrozumiałeś.
    To było warunkowe umorzenie postępowania karnego. znaczy że kierowca
    jest winny.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 7. Data: 2011-02-22 16:56:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Ajgor pisze:

> [...]
    > Centrum Zdrowia Dziecka. A jak by odmówił, to został by uznany za winnego.

    Etam.
    Instytucja nazywa się warunkowe umorzenie postępowania karnego.
    A o swojej niewinności to jest przekonany każdy oskarżony a więc jak
    słyszy że nie będzie skazany myśli że jest niewinny :)
    Są trzy stany:
    1) winny i skazany
    2) winny i nie skazany (art. 66 kk i wtedy bez skazania jest możliwe
    zadośćuczynienie bądź świadczenie na cel społeczny)
    3) niewinny

    Jak ktoś dostaje 2 to błędnie myśli że jest niewinny.

    Mogę się założyć że o to chodzi.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 8. Data: 2011-02-22 18:30:54
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

> [...]
    > zadośćuczynienie bądź świadczenie na cel społeczny)
    > 3) niewinny
    >
    > Jak ktoś dostaje 2 to błędnie myśli że jest niewinny.

    Mówisz oczywiście o teorii. Wydumanej na podstawie książek. Która nijak się
    ma do rzeczywistości.
    Ja mówię o praktyce polskiej, czyli porąbanej jak lato z radiem. Syn z dwoma
    kumplami siedział na ławce przy skwerku. Niedaleko przechodził patrol
    policji, i gdzieś w trawie znaleźli jakąś torebkę z marihuaną. Na skwerku
    nie było nikogo innego, aże chłopaki mieli po około 16-17 lat, więc od razu
    wiadomo, kto winny.
    Nie ważne, że ta torebka leżała ileś tam metrów od nich (nie powtarzam tego
    za synem, tylko za protokołem), nie ważne, że żaden z gliniarzy nie widział,
    żeby któryś z nich coś wyrzucał. Nie ważne, że na torebce znaleziono jakieś
    odciski, które nie pasowały do żadnego z chłopaków. Oni byli na skwerku
    jedyni, więc trzeba ich oskarżyć. Sędzina uznała, że nie ma dowodów winy,
    uznaje ich niewinnymi, ale nakłada nawiązkę (tak to nazwała) na CZD w
    wysokości po 400zł. Na pytanie "za co, skoro są niewinni" odpowiedziała "Jak
    pan chce, to mogę uznać, że są winni, ale wtedy nie skończy się na
    nawiązce". Chciałem jeszcze spytać, gdzie są dowody, że to nie ci gliniarze
    podrzucili, ale ugryzłem się w język. Z polską mafią sądowniczą jeszcze nikt
    nie wygrał.
    A żeby było ciekawiej - to nie była w zasadzie rozprawa, tylko siedzieliśmy
    w sądzie w jej gabinecie i rozmawialiśmy "na luzie". No cóż. Sądy w naszym
    miescie od lat sa znane calej Polsce z dziwnych wyrokow. Mogl bym opisac
    inne ciekawostki w ktorych bralem udzial, ale po co? Juz tu kiedys opisalem,
    jak sedzia na moich oczach w czasie sprawy na sali sadowej falszowal moje
    zeznanie. i co? Skoczyla tu na mnie sfora obroncow biednego sedziego (pewnie
    sami sa prawnikami). I tak to sie skonczylo.

    > Mogę się założyć że o to chodzi.

    Przegrał byś.

  • 9. Data: 2011-02-22 18:48:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Ajgor pisze:

    > Mówisz oczywiście o teorii.

    A skąd ta oczywistość ? Mówię właśnie o rzeczywistości.

> [...]
    > podrzucili, ale ugryzłem się w język. Z polską mafią sądowniczą jeszcze nikt

    Ja pisałem o sprawach dla dorosłych.
    A tutaj skoro to był sąd rodzinny - to jest jeszcze kwestia tzw.
    demoralizacji. I to pewnie o chodziło i było wystarczające.
    I wierzysz synowi że przypadkiem siedział koło marihuanowy. Gratuluje
    naiwności.

    > A żeby było ciekawiej - to nie była w zasadzie rozprawa, tylko siedzieliśmy
    > w sądzie w jej gabinecie i rozmawialiśmy "na luzie".

    Jak mówiłem sąd rodzinny. TV nie oglądasz? Tam też sędzia sobie siedzi w
    pokju ;)

    > Mogl bym opisac inne ciekawostki w ktorych bralem udzial, ale po co?

    Jak to po co ? Pośmiejsmy się. Albo z sądu albo z ciebie że nie
    rozumiesz otaczającej cię rzeczywistości i uważasz że wszystko do okoła
    jest źle robione i to w ogóle spisek

    > Juz tu kiedys opisalem, jak sedzia na moich oczach w czasie sprawy na sali sadowej
    falszowal moje
    > zeznanie. i co?

    Bajki opowiadasz.

    > Przegrał byś.

    To sie okaże. Przecież autor obiecał opublikować wyrok.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 10. Data: 2011-02-22 19:11:53
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

> [...]
    > demoralizacji. I to pewnie o chodziło i było wystarczające.
    > I wierzysz synowi że przypadkiem siedział koło marihuanowy. Gratuluje

    Naucz sie czytac. Wyraznie napisalem, ze pisze to na podstawie PROTOKOLU
    policyjnego, a nie syna slow.
    Ech.. No tak. Johnson. Wczesniej nie zauwazylem. Juz nie raz mialem okazje
    tu czytac twoje idiotyzmy.
    Jestes prawnikiem (moze nawet sedzia), i zyjesz w przeswiadczeniu, ze
    wszyscy nieprawnicy sa idiotami.
    MYSZLISZ, ze jak jakis sedzia ewidentnie przegina (zeby nie powiedziec, ze
    lamie prawo w zywe oczy),
    to wystarczy idiocie nieprawnikowi nawrzucac glupot, poswiecic w oczy
    wydumanymi idiotycznymi wyjasnieniami, i bedzie git. Przeciez prawa nie zna,
    to co on - gupi - moze wiedziec.
    Ja z toba juz nie dyskutuje. Wszystko palniesz, zeby sedziow wybielic.
    Prawde mowiac, nawet nie czytalem twoich wypocin do konca.