  • 1. Data: 2011-02-22 17:47:31
    Temat: spadek -skomplikowane
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    Witam

    Zalozmy ze mamy spadek po osobie zmarlej w latach '90 (a wiec stare przepisy
    zdaje sie). I teraz we wniosku do sadu napisano, zeby ustalil kto dziedziczy
    gospodarstwo rolne. Moje pytania:

    1) Czy ja bedac pelnoletnim w chwili smierci tej osoby bede dziedziczyl to
    gospodarstwo jezeli nie mam wyksztalcenia rolniczego a siotra/brat ma?

    2) Czy przysluguje mi prawo do zachowku jezeli nie bede dziedziczyl?

    3) Czy mozna zlozyc zazalenie na tresc wniosku bowiem zmarla osoba nie byla
    tak naprawde rolnikiem tylko rzemieslnikiem i prowadzila warsztat. Moim
    zdnaiem wiec nie jest to gospodarstwo rolne lecz "zwykla" wlasnosc w ktorej
    sklad wchodza: pole nieco ponad 1 ha, dwa mieszkania, dom jednorodzinny.

    4) Jakies inne rady?

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 2. Data: 2011-02-22 18:03:06
    Temat: Re: spadek -skomplikowane
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/22/2011 11:47 AM, Dysiek wrote:
    > 4) Jakies inne rady?

    tak.
    prawnik i doradca podatkowy.

  • 3. Data: 2011-02-22 18:14:50
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > 4) Jakies inne rady?

    Dodam jeszcze, ze cale gospodarstwo ma 1.82 hektara z czego nalezy odjac
    jakies 12 arow od samego pola.

    Dysiek

  • 4. Data: 2011-02-22 18:15:39
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > tak.
    > prawnik i doradca podatkowy.

    A cos wiecej? Sprawa jest jutro - dzisiaj o 22.00 mam rozmowe z notariuszem,
    wiec moze cos doradzi.

    Dysiek

  • 5. Data: 2011-02-22 18:42:56
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    W dniu 2011-02-22 19:15, Dysiek pisze:

    > A cos wiecej? Sprawa jest jutro - dzisiaj o 22.00 mam rozmowe z notariuszem,
    > wiec moze cos doradzi.
    >
    > Dysiek

    Nie licz na to. Notariusz jest od pobierania haraczu i sprzedawania
    wydruków komputerowych po 30zł/stronę, a nie od doradzania.

    Poczytaj KC Księgę IV, to sam zrobisz się troszkę mądrzejszy. To taj jak
    z wszelkimi innymi "fachowcami" - żeby nie dać się wydymać musisz sam
    pozyskać minimum wiedzy.

    Może Ci się uda rozprawę odroczyć?

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 6. Data: 2011-02-22 19:08:17
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Poczytaj KC Księgę IV, to sam zrobisz się troszkę mądrzejszy. To taj jak z
    > wszelkimi innymi "fachowcami" - żeby nie dać się wydymać musisz sam
    > pozyskać minimum wiedzy.
    >
    > Może Ci się uda rozprawę odroczyć?

    Moze by sie udalo, ale poczytalem i wychodzi mi, ze nie mam szans na
    dziedziczenie i nie wiem czy jest sens.

    Dysiek