  • 41. Data: 2008-04-21 11:55:45
    Temat: Re: Windows XP - legalny czy nie
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Troll pisze:
    > nie, pokazuje razaca ignoracje i nieznajomosc pojec takich jak np
    > umyslnosc.

    Masz rację, pomylił się i to grubo. Zastanów się tylko czy warto walczyć
    z błahostkami czy nie lepiej zaczaić się na grubszego zwierza.

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.

  • 42. Data: 2008-04-21 11:57:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Zbynek Ltd. pisze:

    > Masz rację.
    > Wystąpił spory skrót myślowy i uproszczenie. Chodzi o używanie zgodne z
    > licencją. Pewnie i wątkotwórcy o to chodziło. Pisał on: "jest ten system
    > wciaz legalny, czy jest to juz niezgodne z
    > warunkami licencji". No i wrzucono legalność i licencję do jednego worka.

    Złamanie licencji nie powoduje nielegalności kopii programu. To tylko
    umowa cywilna i równie dobrze może to być złamanie warunku np. noszenia
    hełmofonu podczas użytkowania programu (gdyby ktoś taki dorzucił do
    licencji w przypływie dobrego humoru).

  • 43. Data: 2008-04-21 13:58:08
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Rzecznik Prokurwatury Krajowej" <r...@p...pl>
    napisał w wiadomości news:fuhvc1$l1q$2@news.ds.pg.gda.pl...

    > Masz rację, pomylił się i to grubo. Zastanów się tylko czy warto walczyć z
    > błahostkami czy nie lepiej zaczaić się na grubszego zwierza.

    gdyby nie wtracal sie przy kazdych watkach zwiazanych z komputerami
    wklejajac swoje bzdury to by mi to zwisalo.
    DOpisz do swojej stronki zbigniewziobro.org
    P.

  • 44. Data: 2008-04-21 14:18:43
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> writes:

    [...]

    > To może wyjaśnisz nam, jakie to poświadczenie nieprawdy wymusza
    > osoba dzwoniąca na helpdesk małomiękkiego?

    Nie chodzi o wymuszenie, tylko o wyłudzenie.

  • 45. Data: 2008-04-21 14:53:52
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Troll" <w...@d...mnie> writes:

    [...]

    > poczytaj co on wypisuje o karaniu za posiadanie komputera

    Zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami Kodeksu karnego, zakup
    komputera jest zbrodnią.

    > lub stworzenie programu z nieumyslna luką czy bledem

    art. 9

    § 1. Czyn zabroniony popełniony jest umyślnie, jeżeli sprawca ma
    zamiar jego popełnienia, to jest chce go popełnić albo przewidując
    możliwość jego popełnienia, na to się godzi.

    Chodzi o możliwość przewidzenia popełnienia czynu zabronionego, którym
    jest opracowanie programu komputerowego zawierającego błędy w części
    odpowiedzialnej za ochronę danych, a tym samym wytworzenie programu
    komputerowego przystosowanego do niszczenia, uszkadzania, usuwania,
    zmieniania danych informatycznych przez osobę nieuprawnioną, która
    wykorzystałaby znajdujący się w programie błąd.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 46. Data: 2008-04-21 15:33:20
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Nie chodzi o wymuszenie, tylko o wyłudzenie.

    Czyli w końcu powiesz nam jakie to poświadczenie nieprawdy wyłudza
    klient dzwoniąc do małomiękkiego?

  • 47. Data: 2008-04-21 15:42:30
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Rzecznik Prokurwatury Krajowej wrote:

    > Z testu wyszło, że pierwsza aktywacja telefoniczna za to kolejne już
    > wystarczyły przez net.

    Przyznam, że nie rozumiem. Z jakiego testu?

    JaromirD

  • 48. Data: 2008-04-21 16:28:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    "Piotr Dembiński" wrote:

    > Funkcjonariusz publiczny lub inna osoba upoważniona do wystawienia
    > dokumentu. Aktywowanie Windows -- czy to przez wystawienie kodu
    > aktywującego, czy automatyczne via Internet jest IMO niczym więcej,
    > jak wystawieniem dokumentu przez Centrum Aktywacji Windows.
    >
    > Okłamanie pracownika Centrum, rezultatem którego jest aktywowanie
    > Windows, który -- zgodnie z warunkami licencji -- nie może zostać
    > aktywowany -- jest niczym innym, jak wyłudzeniem poświadczenia
    > nieprawdy przez 'inną osobę upoważnioną do wystawienia dokumentu'.

    a co tam z legalnością postanowień licencji OEM?

  • 49. Data: 2008-04-21 16:42:11
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

> [...]

    > Czyli w końcu powiesz nam jakie to poświadczenie nieprawdy
    > wyłudza klient dzwoniąc do małomiękkiego?

    Poświadczenie zgodności instalacji programu na konkretnym komputerze
    z umową licencyjną.

  • 50. Data: 2008-04-21 19:45:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Dembiński pisze:

    > Zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami Kodeksu karnego, zakup
    > komputera jest zbrodnią.

    A jak wykujesz prąd i benzynę...

    > art. 9
    >
    > § 1. Czyn zabroniony popełniony jest umyślnie, jeżeli sprawca ma
    > zamiar jego popełnienia, to jest chce go popełnić albo przewidując
    > możliwość jego popełnienia, na to się godzi.

    Fascynujące... Klienci zakładów psychiatrycznych mają dostęp do internetu...