  • 1. Data: 2008-04-20 16:23:44
    Temat: Windows XP - legalny czy nie
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    Witam

    Chcialbym zakupic system Windows XP w wersji Profesional.

    Na allegro mozna odnalezc dwie grupy tego systemu

    1. 360-400zl - sprzedawany sam

    2. 110-120zl sprzedawane z jakas czescia komputerowa, wersja OEM. Czy po
    zakupie i zainstalowaniu tego systemu na innym niz wskazany na fakturze
    sprzecie jest ten system wciaz legalny, czy jest to juz niezgodne z
    warunkami licencji ?

    Dzieki

  • 2. Data: 2008-04-20 16:29:51
    Temat: Re: Windows XP - legalny czy nie
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik lukasz napisał:
    [..]
> [...]
    > zakupie i zainstalowaniu tego systemu na innym niz wskazany na fakturze
    > sprzecie jest ten system wciaz legalny, czy jest to juz niezgodne z

    Jak najbardziej legalny

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 3. Data: 2008-04-20 16:46:34
    Od: "tołdi" <t...@p...onet.pl>

    > Jak najbardziej legalny

    Szkoda tylko ze go nie aktywujesz w microsofcie:) system do aktywacji
    generuje klucz ktory zawiera dane o sprzecie. Wywali CI ze aktywacja sie nie
    powiodla i masz zadzwonic do infolinii. Tam CI pani powie, ze system
    poprzednio byl zainstalowany na innym sprzecie i nie moze CI tego aktywowac.
    Jedyne co - mozesz sciamniac, ze wymieniles w tym komputerze np plyte gl i
    dlatego cos tam jest innego.... tak czy inaczej przez tel tego nie
    zalatwisz, jesli cos CI sie uda, to bedziesz musial do nich pisac i
    wyjasniac co i jak...
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-04-20 16:59:53
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Arek wrote:

    > Użytkownik lukasz napisał:
    > [..]
    >
    > Jak najbardziej legalny
    >
    > pozdrawiam
    > Arek

    Czy aby na pewno? Pytam, bo nie wiem. Większość ze sprzedających nie chce
    wystawić faktury VAT, piszą o 100% aktywacji TELEFONICZNEJ (a co z drogą
    internetową) i dopisują uwagi o "słabym stanie wizualnym" naklejki
    (cokolwiek to znaczy - czyżby odrywana z obudowy?). Zresztą jak byk jest na
    paczkach napisane "For distribution with a new DELL PC only".

    JaromirD

  • 5. Data: 2008-04-20 17:02:14
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    tołdi napisał(a):
> [...]
    > dlatego cos tam jest innego.... tak czy inaczej przez tel tego nie
    > zalatwisz, jesli cos CI sie uda, to bedziesz musial do nich pisac i

    Witam

    Jezeli chodzi o infolinie MSa to wszystko mozna tam ludziom pracujacym w
    obsludze wmowic. Mialem ich system z MSDN'a i instalowany byl na wielu
    stanowiskach i zawsze przez telefon uzyskiwalem kolejne klucze potzebne
    do instalacji.

    Problem w tym, ze nie jestem do konca przekonany czy przy zakupie tego
    systemu z komputerem DELL i pozniejszej instalacji na np laptopie ASUS
    jest system dalej uznawany jako legalny. Oczywiscie beda dzialac
    aktualizacje, la bla bla, ale czy bedzie to zgodne z licencja OEM ?

    Moze ktos jeszcze sie wypowie ?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-04-20 17:06:08
    Od: qwerty <q...@p...fm>

    lukasz pisze:
> [...]
    > obsludze wmowic. Mialem ich system z MSDN'a i instalowany byl na wielu
    > stanowiskach i zawsze przez telefon uzyskiwalem kolejne klucze potzebne

    A nie z MSDN:AA?
    U mnie nie chcieli podawać kluczyka. :P

  • 7. Data: 2008-04-20 17:16:35
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    qwerty napisał(a):

    > A nie z MSDN:AA?
    > U mnie nie chcieli podawać kluczyka. :P

    TAK z MSDN:AA nie chcialo mi sie w calosci pisac :P Klucze dawali bez
    przeszkod :)

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2008-04-20 17:19:51
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    JaromirD napisał(a):

> [...]
    > (cokolwiek to znaczy - czyżby odrywana z obudowy?). Zresztą jak byk jest na
    > paczkach napisane "For distribution with a new DELL PC only".

    Skopiowalem pewien tekst z pomoy microsoft.com w ktorym pisze ze
    instalujac samemu system staje sie uzytkownik koncowy producentem
    systemu w rozumieniu licencji i mozna zakupic system XP i Vista
    niezaleznie od sprzetu.

    Nie wiem tylko czy chodzi o zakup samego OEMa nie dedykowanego do danej
    czesci, czy tez OEM dedykowanego do danej czesci/marki.

    Zadalem pytanie do supportu i jak dostane odpwoiedz to sie podziele :)

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2008-04-20 17:21:41
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    lukasz <a...@n...spam.o2.pl> writes:

    [...]

    > Jezeli chodzi o infolinie MSa to wszystko mozna tam ludziom
    > pracujacym w obsludze wmowic.

    art. 272

    Kto wyłudza poświadczenie nieprawdy przez podstępne wprowadzenie
    w błąd funkcjonariusza publicznego lub innej osoby upoważnionej
    do wystawienia dokumentu,

    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

  • 10. Data: 2008-04-20 17:23:15
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    tołdi pisze:

    > Szkoda tylko ze go nie aktywujesz w microsofcie:)

    Skoncz pisac takie bzdury

    system do aktywacji
    > generuje klucz ktory zawiera dane o sprzecie. Wywali CI ze aktywacja sie nie
    > powiodla i masz zadzwonic do infolinii.

    Normalnie Ci aktywuja takze przez telefon.

    Jacek