  • 91. Data: 2008-04-25 10:29:34
    Temat: Re: Windows XP - legalny czy nie
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Goomich napisał:
    > Tapatik <t...@b...adresu> naskrobał/a w

    > Nie, nie może.
    > Licencja to umowa cywilna. Łamanie umów cywilnych nie jest nielegalne, więc nie
    > jest ścigane na gruncie prawa karnego. Twók kontrachent może cię pozwać na
    > gruncie prawa cywilnego, ale policja i prokurtura nie mają nic do tego.
    > Jeśli przegrasz przed sądem cywilnym to nie idziesz do więzienia, tylko
    > (zazwyczaj) musisz zapłacić drugiej stronie jakieś odszkodowanie.

    Czyli jeśli podczas kontroli oprogramowania będzie przedstawiciel
    Microsoftu i stwierdzi, że na komputerze "Składak" mam zainstalowany
    system OEM przeznaczony dla innego producenta, to może mnie wtedy
    pozwać. Jeśli mnie pozwie i ja przegram, to będę musiał zapłacić
    odszkodowanie.

    Wiesz co, to mnie w takim razie na jedno wychodzi czy ja będę łamał
    ustawę, czy warunki umowy cywilnej. Skutek będzie podobny.

    Jeśli moje rozumowanie jest prawidłowe, to stosowanie kupionej na aukcji
    licencji OEM jest ryzykowne. Może jest i legalne, ale ryzykowne.

    Czy ktoś potrafi rozwiać moje wątpliwości?
    Czy ktoś miał już kontrolę i miał sytuację opisaną powyżej?

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 92. Data: 2008-04-25 12:54:45
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Tapatik <t...@b...adresu> writes:

    [...]

    > Jeśli moje rozumowanie jest prawidłowe, to stosowanie kupionej na
    > aukcji licencji OEM jest ryzykowne. Może jest i legalne, ale
    > ryzykowne.
    >
    > Czy ktoś potrafi rozwiać moje wątpliwości?

    Jest jeszcze coś takiego, jak -- bardziej liberalna -- 'nowa umowa
    OEM', poszukaj na stronach WWW Microsoftu.