  • 11. Data: 2003-12-27 17:47:02
    Temat: Re: Windows XP OEM
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Arek <a...@e...net> wrote:

    > Póki co prawo w Polsce stanowi Sejm a nie M$.
    > I żaden sprzęt nie jest w nim wymagany, liczy się tylko czy kopia jest
    > wprowadzona do obrotu przez upoważnionego i tyle.

    A o swobodzie umow slyszales? :>

    > Dlaczego ludzie tak łatwo dają sobie wciskać makaran na uszy !?

    A pozywaj MS, tylko nie zapomnic obciazyc domu hipoteka na koszt
    wpisu, o ile oczywiscie takowy posiadasz :>

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 12. Data: 2003-12-27 17:51:05
    Od: Arek <a...@e...net>

    Marcin S. rzecze:
    > A dlaczego uwazasz ze nie jest tak jak MS napisal?

    Dlatego, że POLSKI sąd już jasno powiedział kiedy mamy do czynienia
    z udzielaniem licencji, a kiedy ze sprzedażą egzemplarzy programów.
    Zgoda na wykonanie kopii bezpieczeństwa nie jest licencją na
    trwałe lub czasowe zwielokrotnianie programu komputerowego (kopiowanie).
    A możliwość modyfikacji własnego EGZEMPLARZA programu nie jest licencją na
    tłumaczenie, przystosowanie, zmiany układu lub jakichkolwiek innych zmian w
    *programie_komputerowym*. Nic tu o kodzie nie ma to i ja o nim nie mówię.
    Czy Twoje modyfikacje skutkują takimi samymi zmianami w innych, kolejnych
    dystrybuowanych egzemplarzach programu? Nie, nie jest to więc licencja.

    Jeszcze raz podkreślam - M$ ewidentnie sprzedaje egzemplarze programów.
    Mają one nawet swoje unikalne numery, a nie udziela licencji.
    To jest jasne jak słońce dla każdego kto się nad tych chociaż chwilę zastanowi,
    a ponieważ stwarzało to problemy to sprawą zajął się sąd i jego wyrok JUŻ mamy.
    Pomijam już przy tym, że ABSOLUTNYM warunkiem w polskim prawie jest PISEMNA UMOWA
    dotycząca udzielenia licencji. Inna jej forma jest po prostu NIEWAŻNA.

    Rozmawiałem z prawnikami M$, nie mają oni kompletnie nic na uzasadnienie swojego
    stanowiska, jedyne na co było ich stać to powtarzanie w kółko jak mantrę
    "ale my udzielamy licencji, a nie sprzedajemy egzemplarze programu".
    To jest po prostu ich "pobożne" chciejstwo, niestety skutkuje ono OSZUKIWANIEM
    ludzi i naciągniem ich na koszty.

    Naprawdę jestem ciekaw ile M$ - i paru innym firmom - przyjdzie wypłacić
    odszkodowań dla pokrzywdzonych.

    Ja w każdym razie czekam do 5 stycznia na ich odpowiedź, a jak nie to 6 stycznia
    leci pozew do sądu i skończy się wreszcie radosne robienie ludzi w balona.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/oem.htm

  • 13. Data: 2003-12-27 17:52:21
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Marcin S. <t...@x...pl> wrote:

    > No wiec w kazdej umowie licencyjnej MS (uporczywie negowanej przez
    > Ciebie) jest zapis ze mozesz sobie zrobic kopie tego programu. Inna
    > sprawa jest ile tych kopi mozna zrobic, ale tego w ustawie nie
    > napisano

    Zapisano - uprawnienie do wykonania jednej kopii przysluguje z mocy
    prawa i to nie jest zadna "laska" ze strony MS. Odsylam do art. 75 ust. 2
    pkt 1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 14. Data: 2003-12-27 17:58:21
    Od: Arek <a...@e...net>

    Michal Bien rzecze:
    > A o swobodzie umow slyszales? :>

    Acha! O wolnej woli też. To taki sam farmazon :)
    Niestety życie pokazuje, że istnieją ustawy ograniczające dość znacznie
    "swobodę" umów - w tym dotyczy to praw autorskich.
    I całe szczęście bo zanim byśmy się urodzili to już bylibyśmy cudzymi niewolnikami.

    > A pozywaj MS, tylko nie zapomnic obciazyc domu hipoteka na koszt
    > wpisu, o ile oczywiscie takowy posiadasz :>

    Mi wystarczy pozwać M$ o 35 tys. złotych.
    Sprawa dojdzie pewnie do SN, a po jego wyroku to wiesz jak lecą pozostałe. :)
    Dla pewności - coby M$ nie odpuścił po pierwszej instancji - pozywam też inną
    firmę - z Wrocławia - też na taką kwotę. Firma ta na pewno będzie się odwoływać aż
    do SN coby wyrok był twardy :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 15. Data: 2003-12-27 17:59:17
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    a...@e...net news:bskd3r$psv$1@inews.gazeta.pl

    > Póki co prawo w Polsce stanowi Sejm a nie M$.

    Na pocztku kazdej tego typu licencji stoi jak wol - ze produkt jest
    LICENECED TO YOU, NOT SOLD!
    a poniewaz mamy wolnosc zawierania umow, to M$ moze sobie nawet zarzyczyc
    aby klient chodzil na reka w dni parzyste i calowa w du*e lokalnego
    przedstaiciela M$ co tydzien i bedzie to jak najbardziej legalne.

    Nie moze tylko zarzadac czegos niezgodnego z PL prawem (no np to calowanie
    to juz sie kwalifikuje pod pewne ulugi i nie jest zgodne w sumie ;) bo
    takie czesci umowy byly by nie wazne.

    > Dlaczego ludzie tak łatwo dają sobie wciskać makaran na uszy !?

    Bo z makaronem zwisajacym z uszu wygladali by prawie tak glupio jak ty?

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 16. Data: 2003-12-27 18:01:10
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    a...@e...net news:bskh7m$9re$1@inews.gazeta.pl

    > znacznie "swobodę" umów - w tym dotyczy to praw autorskich.
    > I całe szczęście bo zanim byśmy się urodzili to już bylibyśmy cudzymi

    Ble, ble... ale pieprzysz misiu, ja mialem moze 2 czy 3 wyklady z podstaw
    prawa, a mimo tego widze bez problemu smiesznosc twoich pogladow.

    Poczytaj sobie o umowach w Polsce.

    > Mi wystarczy pozwać M$ o 35 tys. złotych.

    Powodzenia, powodzenia ;)

    Btw, twoja paranoja siega zenitu, wariacie.

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____, UWAGA - czy bedziesz pobity

    Rafal 'Raf256' Maj X-( * ) za pisanie na news? Przeczytaj:
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------" http://www.raf256.com/arnold/

  • 17. Data: 2003-12-27 18:23:52
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Marcin S. w wiadomości <bskf6l$2vp$1@inews.gazeta.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > A dlaczego uwazasz ze nie jest tak jak MS napisal ?

    Daj se spokój, to wariat, on te formułki ma chyba w osobnym pliku i
    tylko CTRL-C CTRL-V. Facet jest normalny inaczej, a do tego uczciwy
    inaczej. Ględzenie z nim jest bezsensu, co więcej - moim skromnym
    zdaniem - jest przejawem pobłażliwości dla bandyterki. Nie przekonasz
    go, a ryzykujesz różnymi problemami.

    --
    Olgierd
    Każda władza korumpuje, władza samorządowa - samorzutnie

  • 18. Data: 2003-12-27 18:24:32
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Rafal 'Raf256' Maj w wiadomości
    <X...@2...180.128.20> powiedział(a) co następuje:

    > Badz laskaw zastosowac to rade sam do siebie.

    Rafał, daj pokój, DON'T FEED THE FUCKIN' TROLL!

    --
    Olgierd
    "Istnieją dwaj wrogowie wolności - instytucjonalni altruiści i

  • 19. Data: 2003-12-27 18:27:44
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Rafal 'Raf256' Maj wrote:
    > Ble, ble... ale pieprzysz misiu, ja mialem moze 2 czy 3 wyklady z podstaw
    > prawa, a mimo tego widze bez problemu smiesznosc twoich pogladow.
    > Poczytaj sobie o umowach w Polsce.

    Na tych 2-3 wykładach nauczono Cię, że można zawrzeć umowę o dowolnej
    treści? To może jeszcze kilka by sie przydało...
    Nie wiem czy Arek ma rację, nie znam się, ale nie przesadzaj, bo sam
    zapędzisz się w ślepą uliczkę.

    KG

  • 20. Data: 2003-12-27 18:28:47
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Michal Bien w wiadomości <X...@1...0.0.1>
    powiedział(a) co następuje:

    > nie jest sie wielbladem, po drugie OEM mozna nabyc przez cesje praw
    > [razem ze sprzetem] od osoby fizycznej a ta faktury raczej nie wystawi.
    > W tym wypadku zazwyczaj nie ma nawet wymogu umowy pisemnej do celow
    > dowodowych -

    Sprawdź przepis zanim coś powiesz. Polecam art. 67 ust. 5 w zw. z ust. 3
    Ustawy prawo autorskie. Rozszerzająco stosujesz w przypadku zbycia
    sprzętu, którego przynależnością jest aplikacja objęta licencją OEM.

    --
    Olgierd
    "Tylko szaleńcy ośmielają się lekceważyć prawa fizyki i biologii. Czymś