  • 41. Data: 2009-01-16 08:59:03
    Temat: Re: Windows OEM w firmie, zakupiony na początku działalności, a nowy komputer...
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Maluch napisał:
    > Jak masz to za bzdury, to w czym problem?. Obowiązku zakupu nie ma

    Jesteś pewien?
    Coś czuję, że należysz do tego grona ludzi, którzy łudzą się, że na
    firmy na rynku mogą robić co tylko się im żywnie podoba?

    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 42. Data: 2009-01-16 09:10:19
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał w wiadomości grup

    > Jesteś pewien?

    A co masz wątpliwości?. Nawet mogą pisać o zdrowaśkach i itd.itp., a dopóki
    nie ma obowiązku ustawowego zakupu takiego towaru, to mnie nic nie wzrusza.
    Nawet nie muszę tego czytać.

    > Coś czuję, że należysz do tego grona ludzi, którzy łudzą się, że na firmy
    > na rynku mogą robić co tylko się im żywnie podoba?

    Nic a nic nie zrozumiałem.
    --
    Maluch

  • 43. Data: 2009-01-16 09:12:04
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Maluch napisał:
    > A co masz wątpliwości?.

    Nawet pewność, że jest.

    > Nic a nic nie zrozumiałem.

    Pech.

    Arek

    --

    www.reputacja.net

  • 44. Data: 2009-01-16 09:40:15
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-16, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

    > Nie pytałem o to czy mają jakieś ograniczenie tylko o to czy trzeba je
    > aktywować czy nie :)

    To chyba wynika z mojej odpowiedzi. :-P Trzeba. Są licencje, które
    aktywacji nie wymagają (korporacyjne siakieś), ale to nie są te wersje
    box jakie są w sklepie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 45. Data: 2009-01-17 11:25:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Jan 2009, Maluch wrote:

    > Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał
    [...]
    > Nic a nic nie zrozumiałem.

    Pomogę: sprzedawca może sobie napisać "u mnie jedyna dopuszczalna
    reklamacja zakupu nowych towarów to reklamacja ceny przy kasie, innych
    nie przyjmuję, nie chcesz możesz nie kupować".

    Pic w tym, że niektórzy sądzą iż taki zapis jest OBOWIĄZUJĄCY.
    Ba, z rzadka próbują to wyegzekwować :) (sam byłem świadkiem odmawiania
    przyjęcia reklamacji "może Pan sobie reklamować z gwarancji, ja panu
    nic nie przyjmę i nic nie podpiszę").
    Tak się składa że w ustawie P.A. *jest* zapis dotyczący "egzemplarzy".
    O ile coś można uznać za "egzemplarz" rzecz jasna - ale to producent
    lub sprzedawca (niektórzy, niektórzy!) coś wspominaja o nalepkach,
    pudełkach czy innych takich.

    IMHO - i tu się różnie w opiniach od Arka - jeśli producent udostępnia
    samą treść "luzem", natomiast samo *prawo do korzystania* (zupełnie
    *odrębne* od wszelkich "egzemplarzy") jest odpłatne, to na ów zapis
    o "egzemplarzu" nie da się powołać.
    Przykladowo: kupiłem sobie prawo do korzystania z Total Commandera
    (przezornie nie wspominam o licencji, coby wilka z lasu czyli
    Arka z pytaniem o "pole" nie wywołać :D, mi idzie o argumentację
    *odwrótną* a tu trzeba uważać na kwantyfikatory - zaś odnieść
    się chcę WYŁACZNIE do przepisu o "egzemplarzu").
    Dowolnego Total Commandera, nieważne skąd wziąłem bity :P
    IMO wtedy nie ma powiązania z "egzemplarzem".
    Nie mam CZEGO sprzedać, bo "egzemplarze" są za darmo.
    Nie mogę więc ponieść szkody przez brak możliwości sprzedaży
    "egzemplarza utworu".

    Jeśli zaś ktoś uważa, że "legalny egzemplarz" to konkretne
    pudełko (z dodatkowymi ficzerami typu hologram na płytce), które
    to pudełko można (np. w roli towaru handlowego) sprzedawać,
    to... wlaśnie mamy "egzemplarz".

    No bo niby *czym* handluje sklep?

    Licencjodawcą (sklep, w takim przypadku!) nie jest.

    pzdr, Gotfryd

  • 46. Data: 2009-01-17 16:32:12
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-01-15 10:34, zly pisze:

    > Chodzi o to, ze robiac tak nie lamiesz prawa i policja nie moze cie za to
    > scigac. Lamiesz jednak warunki umowy miedzy toba i microsoftemi oni moga
    > cie pozwac z powodztwa cywilnego i wtedy prawdopodobnie wygraja

    Policja* może powiadomić MS o tym, że łamana jest ich licencja?

    * policja, prokuratura, rzeczoznawca, konsultant, sąd itd.

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 47. Data: 2009-01-17 20:39:45
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    > Nie pytałem o to czy mają jakieś ograniczenie tylko o to czy trzeba je
    > aktywować czy nie :)

    to zalezy co rozumiesz przez 'trzeba'

    domyslnie box dla endusera wymaga aktywacji w ciagu bodajze 30 dni,
    jednak mozna to wymaganie latwo wylaczyc przez wgranie jednego pliku
    i dodanie pewnego wpisu w rejestrze