  • 1. Data: 2009-01-14 16:44:05
    Temat: sprawa sądowa - opis postanowienia
    Od: Scowron <B...@o...pl>

    Witam
    W jaki sposób dzieci osoby będącej stroną postępowania sądowego (sprawa o
    nabycie spadku) mogą wnioskować o wydanie odpisu postępowania? Czy jest to
    w ogóle mozliwe?
    Niestety rodzic będący stroną postępowania zmarł stąd moje pytanie.

    --
    Scowron

  • 2. Data: 2009-01-14 21:04:47
    Temat: Re: sprawa sądowa - opis postanowienia
    Od: causa1980 <p...@g...com>

    On 14 Sty, 17:44, Scowron <B...@o...pl> wrote:
> [...]
    > w ogóle mozliwe?
    > Niestety rodzic będący stroną postępowania zmarł stąd moje pytanie.

    Zdaje się, że nie ma takiej możliwości, ale mogę się mylić. Jeżeli
    treść postanowienia jest niezbędna do innego postępowania zawsze
    możesz złożyć wniosek o dowód z akt tamtej sprawy. Sygnaturę akt
    możesz ustalić w sekretariacie sądu lub telefonicznie (o i le trafisz
    na miłą Panią sekretarz:))

    Pzdr
    paweł

  • 3. Data: 2009-01-14 21:26:38
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    "Scowron" <B...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > w ogóle mozliwe?
    > Niestety rodzic będący stroną postępowania zmarł stąd moje pytanie.

    Przeprowadzić sprawę spadkową po zmarłym i wtedy z odpisem postanowienia
    dostaniesz od ręki poprzednie
    papiery i tak kiedyś czeka cię takie postępowanie.

    zbyszek

  • 4. Data: 2009-01-14 21:39:15
    Od: Scowron <B...@o...pl>

    Dnia 14-01-2009 o 22:04:47 causa1980 <p...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > możesz złożyć wniosek o dowód z akt tamtej sprawy. Sygnaturę akt
    > możesz ustalić w sekretariacie sądu lub telefonicznie (o i le trafisz

    Sygnaturę sprawy znam bo sam w niej uczestniczyłem mająć podpisane
    pełnomocnictwo przez ojca.
    Było w nim napisane m.in. "Ja niżej podpisany ... upoważniam ... do
    występowania w moim imieniu w postępowaniu sądowym w sprawie o
    stwierdzenie nabycia spadku, ... a także dokonywania wszelkich czynności w
    powyższej sprawie ... oraz do zawarcia w moim imieniu umowy o dział spadku
    lub występowania w postępowaniu sądowym o dział spadku".
    I pytanie czy mogę powołać się na treść tego pełnomocnictwa podczas
    złożenia wniosku w wydanie postanowienia?

    --
    Scowron

  • 5. Data: 2009-01-18 17:11:24
    Od: causa1980 <p...@g...com>

    On 14 Sty, 22:39, Scowron <B...@o...pl> wrote:

> [...]
    > I pytanie czy mogę powołać się na treść tego pełnomocnictwa podczas
    > złożenia wniosku w wydanie postanowienia?

    Tak, możesz. Pełnomocnictwo zapewne złożyłeś w sądzie i jest w aktach
    sprawy. Możesz w tym wypadku złożyć skutecznie wniosek o wydanie
    odpisu postanowienia ze stwierdzeniem prawomocności. Naklej znaczki
    opłaty sądowej za 6 zł.

    Pzdr

    www.sobaszek.com.pl