  • 1. Data: 2002-05-02 18:32:07
    Temat: Wezwanie do zaplaty (?)
    Od: "Piotr Firlej" <e...@s...pl>

    Hej!
    Kumpel zadzwonil wlasnie do mnie, zebym was o cos zapytal :-)
    Wiec tak: jego dziewczyna dostala wlasnie wezwanie do zaplaty mandatu (etc.)
    za jazde bez waznego biletu autobusowego. O dziwo mandat opiewa na 158,54 zl
    w tym odsetki na ok. 20 zl... W wezwaniu 'groza', ze jesli nie dostana kasy
    w ciagu 7 dni to rozpoczna postepowanie sadowe... teraz do pytan:
    1) czy rzeczywiscie moga to zrobic?
    2) kolezanka jest niepelnoletnia, co wtedy?
    ...jeszcze jedno pytanie ode mnie, ale juz na marginesie:
    3) od jakiej kwoty moze wejsc komornik? (kiedys chyba bylo 150 (250) zl, ale
    nie uwzgledniajac odesetek (?)

    Pozdrawiam
    Piotr Firlej

  • 2. Data: 2002-05-02 21:16:12
    Temat: Re: Wezwanie do zaplaty (?)
    Od: "Pawel" <c...@p...fm>

    Użytkownik "Piotr Firlej" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Hej!
    > Kumpel zadzwonil wlasnie do mnie, zebym was o cos zapytal :-)
    > Wiec tak: jego dziewczyna dostala wlasnie wezwanie do zaplaty mandatu
    (etc.)

    z około 50 mandatow jakie uzbierałem w latach 1996-2002
    skutecznie sciagnieto ze mnie jeden wartosci 30 pln

    > za jazde bez waznego biletu autobusowego. O dziwo mandat opiewa na 158,54
    zl
    > w tym odsetki na ok. 20 zl... W wezwaniu 'groza', ze jesli nie dostana
    kasy

    zawsze groza ot taka ich misja

    > w ciagu 7 dni to rozpoczna postepowanie sadowe... teraz do pytan:
    > 1) czy rzeczywiscie moga to zrobic?

    mogą

    > 2) kolezanka jest niepelnoletnia, co wtedy?

    kiedys w koncu bedzie pelnoletnia

    > ...jeszcze jedno pytanie ode mnie, ale juz na marginesie:
    > 3) od jakiej kwoty moze wejsc komornik? (kiedys chyba bylo 150 (250) zl,
    ale
    > nie uwzgledniajac odesetek (?)

    komornik "wchodzi" na taka kwote jaka jest wskazana w tytule wykonawczym

    > Pozdrawiam

    Pawel

  • 3. Data: 2002-05-03 07:54:22
    Od: "Piotr Firlej" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Pawel" <c...@p...fm> napisał w wiadomości

    > z około 50 mandatow jakie uzbierałem w latach 1996-2002
    > skutecznie sciagnieto ze mnie jeden wartosci 30 pln

    Sugerujesz, zeby nic nie robic? A jesli jednak pociagna ja po sadach (tam
    jest napisane, ze koszty takiej rozprawy to ok. 850 zl), ona przegra to
    pokrywa koszty + mandat?

    P.

  • 4. Data: 2002-05-03 10:52:04
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "Piotr Firlej" <e...@s...pl> wrote in message

    > Sugerujesz, zeby nic nie robic? A jesli jednak pociagna ja po sadach
    (tam
    > jest napisane, ze koszty takiej rozprawy to ok. 850 zl), ona przegra to
    > pokrywa koszty + mandat?

    + odsetki ustawowe od momentu kiedy minęło te 7 dni.

    (trzeba po prostu oszacować ryzyko ... )
    Kamil
    c...@h...pl

  • 5. Data: 2002-05-03 11:08:47
    Od: "Piotr Firlej" <e...@s...pl>

    Użytkownik "camokiller" <c...@h...pl> napisał w wiadomości

    > + odsetki ustawowe od momentu kiedy minęło te 7 dni.
    >
    > (trzeba po prostu oszacować ryzyko ... )

    Ale taka sprawa wydaje sie byc z gory przegrana ;-(, bo przeciez wszystko
    wskazuje na jej wine... (?)

    P.