  • 1. Data: 2002-05-02 20:16:35
    Temat: Czy po oddaniu dysku do serwisu moge mieć sprawę za piractwo?
    Od: "erchejms" <e...@p...onet.pl>

    Art. 278 KK § 2

    "tej samej karze podlega, kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje cudzy
    program komputerowy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej."

    Czyli pozbawienie wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    Sytuacja faktyczna:

    2-3 tygodnie temu popsuł mi się dysk (IBM 40G 7200 obr - nie polecam, to już
    trzeci), i oddałem go do serwisu.

    Dali mi nowy (tym razem Seagate Baracuda IV) od ręki.

    Mój dysk był uszkodzony - BIOS go nie wykrywał; nie mogłem więc nic odzyskać
    ani sformatować.

    Pytanie:

    Czy teraz - zakładam, że przesłali dysk do producenta - mogę mieć w związku
    z tym nieprzyjemności, biorąc pod uwagę, że nie miałem ani jednego legalnego
    programu?

    Pytanie:

    Art. mówi wyłącznie o "w celu osiągnięcia korzyści majątkowej"

    A jeśli to było np. bo instalowałem system w nocy - niedziela i akurat
    potrzebowałem takiego programu z zamiarem następnego wykupienia licencji?

    Łykną?

    A może inne propozycje?

    Orzecznictwo?

    Fakt, że wszyscy używają pirackich mi nie pomoże - nawet jeśli znajomy
    prokurator, lub inny, sędzia NSA - mają pirackiego LEX'a

    Pozdro

    Może być na priv'a

  • 2. Data: 2002-05-03 16:19:07
    Od: "Eryk Rheims" <e...@p...onet.pl>

    ...mam na myśli czy mają prawo zaglądać w moje pliki...

  • 3. Data: 2002-05-04 23:30:58
    Od: "plonker" <p...@o...pl>

> [...]
    mieć w związku
    > z tym nieprzyjemności, biorąc pod uwagę, że nie miałem ani

    nie rozumiem co to jest "oprogramowanie nielegalne" :-)

    jesli chodzi o to czy za nie zaplaciles to raczej trudno im
    bedzie sprawdzicz czy twoje windowsy byly kupione czy pozyczone,
    a wogle to po co by to mieli robic zeby marnowac czas i
    pieniadze?

  • 4. Data: 2002-05-05 15:16:54
    Od: "erchejms" <e...@p...onet.pl>

    problem w tym, ze nie tylko Winzgroza.
    Wiekszy problem w tym, ze na jednej z partycji mialem instalki i cracki
    obok...

    ;-P

    Win XP
    Macromedia Flash 5
    Macromedia Dreamweaver 4
    Partition Magic pro 7
    Lex Omega luty
    Paint shop pro 7
    Ulead PhotoImpact 6
    ACDsee 3.0
    Nero
    Clone cd
    Feurio
    get right
    windows commander
    adob acrobat
    cool edit pro
    musicmatch
    Office 2000 pro
    Norton systemworks 2002 pro

    co do jednego to sie zgadzam:
    bez sensu
    ;)

  • 5. Data: 2002-05-06 06:24:54
    Od: Qtchb <q...@p...onet.pl>

    łądne jaja eryczek!

  • 6. Data: 2002-05-07 17:03:40
    Od: "erchejms" <e...@p...onet.pl>

    Blazej ty stara ruro lepiej sie do sesji ucz