    From: "Piotr Firlej" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wezwanie do zaplaty (?)
    Date: Thu, 2 May 2002 20:32:07 +0200

    Hej!
    Kumpel zadzwonil wlasnie do mnie, zebym was o cos zapytal :-)
    Wiec tak: jego dziewczyna dostala wlasnie wezwanie do zaplaty mandatu (etc.)
    za jazde bez waznego biletu autobusowego. O dziwo mandat opiewa na 158,54 zl
    w tym odsetki na ok. 20 zl... W wezwaniu 'groza', ze jesli nie dostana kasy
    w ciagu 7 dni to rozpoczna postepowanie sadowe... teraz do pytan:
    1) czy rzeczywiscie moga to zrobic?
    2) kolezanka jest niepelnoletnia, co wtedy?
    ...jeszcze jedno pytanie ode mnie, ale juz na marginesie:
    3) od jakiej kwoty moze wejsc komornik? (kiedys chyba bylo 150 (250) zl, ale
    nie uwzgledniajac odesetek (?)

    Pozdrawiam
    Piotr Firlej