  • 1. Data: 2002-05-02 06:52:52
    Temat: Zatrzymanie rzeczy przez policje
    Od: "Andrzej" <w...@w...pl>

    Bardzo prosze o wyjasnienie szczegolow prawnych dotyczacych zatrzymania
    rzeczy przez policje.
    Kilka dni temu przeszukano moje mieszkanie na skutek zarzutu, ktory sie nie
    potwierdzil.
    Zabrano mi sprzet komputerowy. Od momentu przeszukania minelo 10 dni.
    Doczytalem sie w kpk art.217 &3 , ze powinni dostarczyc mi zatwierdzenie
    zatrzymania rzeczy przez sad lub prokuratora w ciagu 7 dni.(nakaz
    przeszukania wystawil komendant policji).
    Czy w tym przypadku moge domagac sie zwrotu sprzetu, jesli do tej pory nie
    otrzymalem zatwierdzenia przeszukania.
    Do kogo mam to zglosic i jak postapic w przypadku oporow ze strony policji ?

    Bardzo prosze o pomoc !

    Z wyrazami szacunku,
    Andrzej.

  • 2. Data: 2002-05-02 14:04:47
    Temat: Re: Zatrzymanie rzeczy przez policje
    Od: Paweł Krawczyk <f...@e...pl>

    Andrzej <w...@w...pl> wrote:

    > Czy w tym przypadku moge domagac sie zwrotu sprzetu, jesli do tej pory nie
    > otrzymalem zatwierdzenia przeszukania.
    > Do kogo mam to zglosic i jak postapic w przypadku oporow ze strony policji ?

    Polecam artykuł dra Andrzeja Adamskiego w jednym z ostatnich numerów
    WinSecurity (www.winsecurity.pl) na temat podstaw prawnych takich
    zatrzymań. Nie tylko możesz złożyć skargę, ale także pociągnąć do
    odpowiedzialności prawnej konkretnych urzędników (po ubiegłorocznej
    nowelizacji przepisów o odpowiedzialności urzędników za popełnione błędy).
    I pewnie im szybciej to zrobisz, tym lepiej, bo możesz skończyć jak firma
    Zbych Shareware z Warszawy, której w 1995 roku zabrano dyskietki celem
    "powołania biegłych z NOT" i do dziś leżą one w prokuraturze.

    --
    Paweł Krawczyk * http://echelon.pl/kravietz/
    Krakow, Poland * http://ipsec.pl/

  • 3. Data: 2002-05-02 21:59:53
    Od: <k...@p...onet.pl>

    W przypadku jakichkolwiek watpliwosci dot. zatrzymanie rzeczy przez Policje
    proponuje bezposredni kontakt z Prokuratorem prowadzącym postępowanie. Z uwagi
    na wyd. nakzu przeszukania przez Komendanta jednostki nakaz taki powinien być
    niezwłocznie zatwierdzony przez Prokuratora.
    Krzysztof