  • 1. Data: 2002-02-08 20:33:45
    Temat: Re: Wezwanie do sądu
    Od: "karol" <k...@n...top.pl>

    > Mam pytanie do adwokatow. W jaki sposob skutecznie i zgodnie z prawem
    > uniknac obowiazku stawiennictwa na wezwanie sadu w roli swiadka. Sprawa
    > odbywa sie na drugim koncu Polski , ja nie chce miec nic wspolnego z nia
    itp
    > a skaladnie zeznan jest mi nie na reke, gdyz musze brac wolne z pracy i
    > jechac tracac 3 dni. Czy istnieje ewentualnie jakis sposob aby zeznac w
    > miejscu mojego zamieszkania? Sprawa toczy sie z powodztwa cywilnego, nie
    > jest to zadna sprawa karna poprostu porachunki / rozrachunki malzenskie
    > :-)))

    witam !

    co prawda nie jestem adwokatem, ale bylem ostatnio w podobnej sytuacji -
    musialem stawic sie w sadzie rowniez jako swiadek, a sad oddalony troszke
    ode mnie.
    po prostu w dzien rozprawy za "5 dwunasta" zadzwonilem do sadu i przekazalem
    grzecznie pani sekretarce, ze zepsulo mi sie auto, i ze chetnie stawie sie
    na nastepna rozprawe, poniewaz na ta nie zdaze dojechac.
    i spokoj, juz nie dzwonili, nie pisali, bylem usprawiedliwiony i wolny.

    pozdrawiam
    karol

  • 2. Data: 2002-02-08 20:38:34
    Temat: Wezwanie do sądu
    Od: "Aniol" <g...@f...onet.pl>

    Witam.

[...]

    Prosze o jakas odpowiedz moze byc na priv.
    --
    Aniol

  • 3. Data: 2002-02-08 21:59:10
    Od: "Aldona Gowin" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aniol" <g...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > :-)))
    >
    > Prosze o jakas odpowiedz moze byc na priv.
    Witam. Zglos do sadu, gdzie masz zeznawac,pisemny wniosek o przesluchanie
    Ciebie w sadzie miejsca Twojego zamieszkania.Sady w drodze pomocy sadowej
    robia sobie takie "przyslugi". Sady sie przychylaja do takich wnioskow,
    jesli sie wykaze, ze sprawi Tobie trudnosc dotarcie do odleglego sadu. Jesli
    masz juz za malo czasu, zadzwon tam i powiedz, ze nie bedzie Cie na
    rozprawie, i ze wyslesz taki wniosek. Sad moze tez, wobec Twego wniosku,
    odstapic od sluchania Ciebie jako swiadka, jesli zadna ze stron procesu nie
    bedzie na to nalegac.
    pozdr. Aldona

  • 4. Data: 2002-02-08 22:40:05
    Od: Marcyś <m...@w...pl>

> [...]
    > :-)))
    >
    > Prosze o jakas odpowiedz moze byc na priv.

    Jeśli już się nie migniesz i będziesz musiał pojechać - zadbaj o wszelkie
    dokumenty
    dotyczące poniesionych kosztów i strat wynikłych z obowiązku stawiennictwa,
    nawymyślaj
    tego jak najwięcej - sąd musi wszystko pokryć.
    O ile pracujesz w państwowej firmie - nieobecność w pracy jest
    usprawiedliwiona
    (poświadcz na wezwaniu stawienie się w sądzie) i płatna, nie musisz
    wykorzystywać
    urlopu. Z "prywaciarzami" bywa różnie, choć to ich też dotyczy i możesz się
    o to
    wykłócić choćby poprzez PIP lub Sąd Pracy, ale za jakiś czas ... W każdym
    razie
    spróbuj wydębić zaświadczenie o utraconych przez te 3 dni zarobkach - niech
    sąd
    płaci.
    Na koniec sprawy sąd może orzec pokrycie kosztów procesu przez stronę
    "przegra-
    ną", więc uważaj, żebyś nie naciągnął kogoś bliskiego.
    Jeśli sprawa zapowiada się na dłużej, nie odpuszczą Ci, dla nich wysłać
    wezwanie
    to jak splunąć, a jeszcze mogą zastosować wobec Ciebie karę porządkową
    (kilka
    setek), jeśli sprytnie nie usprawiedliwisz niestawiennictwa. Najlepiej
    pojedź i zeznaj,
    że niewiele masz im do powiedzenia, to się od Ciebie odczepią po pierwszym
    razie.
    Jak będziesz mówił za dużo, zaczną Cię konfrontować ze stronami i innymi
    świad-
    kami, uaktywnią się papugi i masz kilka następnych "zaproszeń" jak w banku.
    Jeśli zdecydujesz się jechać, w przeddzień lub w dniu rozprawy (o ile
    zdążysz)
    zadzwoń do tego sądu i zapytaj, czy przypadkiem sprawa nie spadła z wokandy,
    bo w takim przypadku oni nie raczą Cię poinformować sami.
    Marcyś