  • 1. Data: 2002-02-08 20:14:11
    Temat: PIT
    Od: "Delta" <k...@i...pl>

    Witam. Mam dwa pytania:

    1.Czy można odliczyć w rocznym zeznaniu podatkowym wydatki poniesione na
    odpłatne kształcenie dziecka ( studia zaoczne na Politechnice ) będącego na
    moim wyłącznym utrzymaniu?

    Co można uznać za wydatek i jakie tego muszą być dowody ?

    2.Czy osoba posiadająca II grupę inwalidztwa z ogólnego stanu zdrowia oraz
    III z narządu ruchu przysługuje odliczenie w rocznym zeznaniu podatkowym
    wydatkow wynikające z używania własnego samochodu osobowego dla potrzeb
    związanych z przewozem na zabiegi, na wizyty w gabinetach lekarskich
    publicznej służby zdrawia itp. - jakie zobowiązana jestem posiadać
    dokumenty?

    --
    Pozdrawiam,
    Delta

  • 2. Data: 2002-02-08 21:33:40
    Temat: Re: PIT
    Od: "Aldona Gowin" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Delta" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > związanych z przewozem na zabiegi, na wizyty w gabinetach lekarskich
    > publicznej służby zdrawia itp. - jakie zobowiązana jestem posiadać
    Witam.
    1. Odliczysz od podatku 19% nie wiecej niz 700 zl wydatkow na czesne i
    wpisowe - to dla pierwszoroczniakow, jesli Twoj student nie ukonczyl 25 lat
    i nie uzyskal opodatkowanych dochodow w wysokosci wyzszej niz 2.596 zl.
    2. Przysluguje.Odliczysz od dochodu przed opodatkowaniem 2.100 zl i nie ma
    potrzeby zadnego dokumentowania takiego wydatku. Wystarczy ze jestes
    wlascicielem samochodu, jezdzisz na zabiegi i jestes niepelnosprawny (a).
    pozdr. Aldona.