  • 11. Data: 2006-08-07 15:17:55
    Temat: Re: Weksel - potrzebna porada
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    a...@o...pl napisał(a):
    > buraxta wrote:
    >> Skąd się biorą tacy naiwni ludzie?
    >
    > Prosiłem o pomoc, a nie o głupie uwagi.
    > Napisać byle co to każdy potrafi.

    podpisać byle gdzie też każdy potrafi. I jedni podpisują byle gdzie,
    potem mają problem, a na ich problem inni im odpisują byle co... takie
    życie.

    p. m.

  • 12. Data: 2006-08-07 15:21:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    a...@o...pl napisał(a):

    > Prosiłem o pomoc, a nie o głupie uwagi.

    Jeśli twoja dziewczyna podpisała weksel i nie było deklaracji wekslowej
    - nie było opisane jak i na jakich warunkach można weksel wypełnić - to
    nie da sie jej pomóc. Niech zbiera kasę na wykup weksla. Nauka kosztuje.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 13. Data: 2006-08-07 15:21:44
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    wombi napisał(a):

    > Jak nie masz nic konkretnego
    > do powiedzenia w sprawie to chociaz milcz.

    A może to zastosowałbyś również do siebie :)

  • 14. Data: 2006-08-07 15:23:17
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Prosiłem o pomoc, a nie o głupie uwagi.

    Czasami tzw "opierdol" to jest najlepsza pomoc jaką mozna dostac.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 15. Data: 2006-08-07 15:28:06
    Od: a...@o...pl

    Johnson wrote:
    > Jeśli twoja dziewczyna podpisała weksel i nie było deklaracji wekslowej
    > - nie było opisane jak i na jakich warunkach można weksel wypełnić - to
    > nie da sie jej pomóc. Niech zbiera kasę na wykup weksla. Nauka kosztuje.

    No i to właśnie chciałem wiedzieć.
    Czy jest jakaś szansa na niezapłacenie tego weksla?

    Jeżeli faktycznie nic już nie da się zrobić to tak jak napisałeś.
    Trzeba zbierać kasę. Za błędy się płaci i pół biedy jak się za
    nie płaci pieniędzmi.

  • 16. Data: 2006-08-07 15:31:05
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    a...@o...pl napisał(a):
    > Moja narzeczona pracowała 3 lata temu w kawiarni na umowę o dzieło,
    > przy której podpisała weksel in blanco.
    > Teraz po 3 latach od zakończenia pracy otrzymała pocztą weksel na
    > 1500 pln.
    > 2) Jakie są możliwości uniknięcia płacenia bezpodstawnego weksla?

    Z tego co piszesz w pozostałych postach w wątku, najprościej będzie
    jednak uzbierać te 1500 zł i zapłacić. I to w miarę szybko, zanim dojdą
    koszty komornika i odsetki.

    Przy braku deklaracji wekslowej i podpisaniu weksla "in blanco"
    należałoby się cieszyć, że ta lekcja będzie tak mało kosztować.
    Zasadniczo nic nie stało na przeszkodzie, żeby były pracodawca (czy
    ktokolwiek inny, jeśli weksel zostałby puszczony w obieg), wypełnił go
    na dowolną, nawet wielokrotnie większą, sumę.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2006-08-07 16:11:01
    Od: a...@w...pl (Bnkier Amator)

    a...@o...pl

    Przy
    > rezygnacji z pracy (dodam, że z powodów zdrowotnych na co mamy
    > dokumenty) pracodawca nie zwrócił weksla, a co ciekawsze zatrzymał
    > również książeczkę do celów sanitarno-epidemiologicznych.
    > Teraz po 3 latach od zakończenia pracy otrzymała pocztą weksel na
    > 1500 pln.

    Witam,

    Po pierwsze niech niczego nie płaci. (w innym watku napisałeś, że to było
    wezwanie do wykupu weksla.)

    Moim zdaniem były pracodawca chce wyłudzić pieniadze.
    Po 2 nie mógł zatrzymać książeczki zdrowotnej.
    Niestety podałeś za mało informacji.

    Natomiast jeśli twoja dziewczyna nie narobiła manka, nie przywłaszczyła
    sobie żadnych rzeczy ani nie naraziła pracodawcy na straty, to żądanie
    wykupienia weksla jest bezpodstawne.
    Pozatym nic nie piszesz o deklaracji wekslowej, podpisywała ją Twoja
    dziewczyna czy nie?

    Napisz coś wiecej...

    --
    Wyslano z serwisu -> http://kredycik.pl - kredyty mieszkaniowe,
    hipoteczne, konta bankowe

  • 18. Data: 2006-08-07 16:15:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Bnkier Amator napisał(a):

    > Moim zdaniem były pracodawca chce wyłudzić pieniadze.

    A czemu opiszesz że to pracodawca? W pierwszym poście stoi jak byk że
    była to umowa o dzieło (??).

    > Pozatym nic nie piszesz o deklaracji wekslowej, podpisywała ją Twoja
    > dziewczyna czy nie?

    Czytać nie umiesz? Już o tym pisał.

  • 19. Data: 2006-08-07 16:31:14
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Witam Szanownych Grupowiczów.

    Mam następujący problem natury prawnej.
    Moja narzeczona pracowała 3 lata temu w kawiarni na umowę o dzieło,
    przy której podpisała weksel in blanco.
    Popracowała może z tydzień, po czym zrezygnowała z pracy, gdyż
    pracodawca nie wywiązywał się z ustalonego czasu pracy (zamiast
    kilka godzin dziennie musiała pracować po kilkanaście). Przy
[...]

    Moje pytanie:
    1) Czy jest jakiś termin, po którym weksel się przedawnia?
    2) Jakie są możliwości uniknięcia płacenia bezpodstawnego weksla?

    Z informacji jakie znalazłem w Internecie wynikają czasem tak
    sprzeczne wnioski, że już sam nie wiem co o tym wszytskim myśleć.

    Bardzo bym prosił o rzetelne informację i poradę jak sobie z taką
    sytuacją poradzić.

    Z góry dziękuję.
    Pozdrawiam.

    A może to jest w ten sposób? Podpisała umowę o dzieło i tym dziełem była
    obsluga kawiarni np przez sezon, Ponieważ umowa o dzieło to nie etat na
    godziny tylko efekt, zwolnienie lekarskie nie ma nic do rzeczy Powinna
    wynająć kogoś kto by za nią wykonał dzielo( można podzlecać- to nie etat)
    pracodawca właśnie doszedł do takich wniosków i postanowił skorzystać z
    weksla.

  • 20. Data: 2006-08-07 16:40:51
    Od: Boczkowski <b...@g...dot.pl>

    Dnia 7 sie o godzinie 18:31, na pl.soc.prawo, TMK napisał(a):

> [...]
    > wynająć kogoś kto by za nią wykonał dzielo( można podzlecać- to nie etat)
    > pracodawca właśnie doszedł do takich wniosków i postanowił skorzystać z

    No tak - po trzech latach się zorientował o tym że nikt u nie "prowadził
    knajpy" :P