  • Data: 2019-12-03 20:21:22
    Temat: Re: Weksel [na 2 mln CHF]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5de6b164$0$508$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 03.12.2019 o 12:48, J.F. pisze:

    >Kiedyś tak było, ale to już nie jest prawda. Weksel, to taki
    >wynalazek,
    >że oddziela meritum sprawy od zapłaty. Czyli zamiast Ci zapłacić za
    >samochód, przyrzekam, że zapłacę. I później już nie ma tłumaczenia,
    >ze
    >samochód był popsuty - mam zapłacić i mogę sobie dochodzić roszczenia
    >naprawę.

    >Nigdy tak nie było, że bez wiedzy dłużnika można było przepchnąć
    >weksel.

    Ale to chyba postepowanie uproszczone/nakazowe.
    Jak dluznik nie zaprotestuje w terminie, to w pare tygodni komornik
    moze zaczac dzialac ?

    A bez weksla to sprawa cywilna to potrwa dwa lata co najmniej ?

    >Weksel powoduje, że jak go wypełnią, to musisz zapłacić i możesz się
    >nimi sądzić, że nieprawidłowo wypełnili. Tyle, że ostatnio banki
    >zaczęły
    >te procesy przegrywać i to już mocno ostudza zapał do wypełniania. Po
    >za
    >tym wypełnienie weksla in blanco niezgodnie z wolą wystawcy jest
    >samow
    >sobie przestępstwem, zaś te umowy bankowe bywają tak konstruowane, że
    >sumie nie wiadomo, jak go prawidłowo wypełnić. To studzi zapał
    >prowekslowy :-)

    lepiej miec niz nie miec :-)

    A tu jeszcze przyszlo nowe
    http://biznesprawnik.pl/2019/01/14/mozliwosc-wydania
    -nakazu-zaplaty-z-weksla-w-swietle-nowego-orzeczenia
    -tsue/

    J.