  • 11. Data: 2012-06-26 23:12:22
    Temat: Re: Wejście bez nakazu?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    ToMasz napisał(a) :
    > możesz oglądać TV na czymś co telewizorem nie jest i jest to
    > legalne. możesz oglądać TV na kompie i słuchać radia w telefonie GSM
    > (bez abonamentu), gdyż główną funkcją tych urządzeń jest inne zastosowanie.
    > nie przejmujcie się, jeszcze parę lat i bedzeimy oglądać streaming po
    > necie a nie telewizje.

    To się wprowadzi inny podatek, nazwany inaczej, co za problem?

    Nie widzę konieczności płacenia podatku na firmę, podszywającą się
    pod firmę publiczną, której misją są sowicie opłacane reklamy. Ot,
    choćby, kiedyś mój ulubiony, program III PR. Reklamy jawne - 7 razy
    w ciągu godziny, reklamy równie jawne, ale bez słowa "reklama" na
    początku i końcu - kilka razy w ciągu godziny. Te ostatnie to np.
    "prognozę pogody sponsorowała firma Oknex z Koluszek".

    To ja mam w d... taką misję publiczną.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 12. Data: 2012-06-27 00:19:38
    Od: Animka <t...@w...pl>

    W dniu 2012-06-26 23:12, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > początku i końcu - kilka razy w ciągu godziny. Te ostatnie to np.
    > "prognozę pogody sponsorowała firma Oknex z Koluszek".

    Popatrz. Zamiast sfinansować PR i TV okradają starszych ludzi (bo młodzi
    już nie rejestruja odbiorników), ciągle dziadom mało, ale poczytajcie
    sobie gdzieś jakie i za ile sobie rząd samochody pierdzielnął zamiast
    zająć sie sprawami najważniejszymi . Na dodatek wpakowali i pakują w
    willę w Wilanowie tego kardynała Glempa na emeruturze. Glemp sobie
    zrobił w tej willi restaurację, zakonnice robią jako kelnerki i biznes
    się kręci. No i Glemp jeszcze prosi, zeby sie za niego modlić, czyż on
    nie jest świnia?

    --
    animka

  • 13. Data: 2012-06-27 11:47:54
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Marek Dyjor wrote:

    > Listonosz jest zawodem zaufania publicznego i nie powinno się go
    > obarczać obowiązkami które podważa jego status w społeczności.

    Co do zasady się zgadzam, ale ta argumentacja jest ciut kretyńska,
    nie sądzisz?
    Policjant też jest zawodem zaufania publicznego, i co, ma nie wlepiać
    mandatów lokalsom, bo to podważy jego status w społeczności?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 14. Data: 2012-06-27 11:50:58
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Animka wrote:

    > Popatrz. Zamiast sfinansować PR i TV okradają starszych ludzi (bo
    > młodzi już nie rejestruja odbiorników),

    Mechanizm jest prosty - ściagają tych którzy kiedyś zarejestrowali
    odbiornik i abonamentu nie płacą, nachodzą tych co odbiornik mieli
    zarejestrowany ale wyrejestrowali (sprawdzają czy przypadkiem jednak
    tego odbiornika nie mają).

    Ale jeśli ktoś nigdy obiornika nie rejestrował to jest "poza
    systemem".

    --
    Pozdro
    Massai

  • 15. Data: 2012-06-27 12:04:45
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-06-27 11:50, Massai pisze:

> [...]
    > tego odbiornika nie mają).
    >
    > Ale jeśli ktoś nigdy obiornika nie rejestrował to jest "poza

    Nie płacę >15 lat. Nie wyrejestrowałem. Piszą do mnie czasem i tak
    żyjemy w zgodzie dłużej, niż niejedno małżeństwo.

    Chętnie bym wyrejestrował, ale
    1) na poczcie twierdzą, że mogę wyrejestrować tylko wtedy, jeśli mam
    opłacone na bieżąco (śmiech)
    2) Mogłoby to zaktywizować ich działania windykacyjne.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 16. Data: 2012-06-27 12:10:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.06.2012 11:50, Massai pisze:

    > Ale jeśli ktoś nigdy obiornika nie rejestrował to jest "poza
    > systemem".

    Czyli coś jak z Reader's Digest - raz tylko dostaną adres, nawet po
    śmierci nie odpuszczą ;->

  • 17. Data: 2012-06-27 12:13:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.06.2012 12:16, Nixe pisze:
    > "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > Ale ja już zapłaciłam za posiadanie odbiornika.
    > W sklepie RTV.

    A potem co roku za ten luksus płacisz podatek.

  • 18. Data: 2012-06-27 12:16:21
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

> [...]

    > telewizyjnego gotowego do odbioru programu.

    Ale ja już zapłaciłam za posiadanie odbiornika.

    N.

  • 19. Data: 2012-06-27 12:19:22
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ale jeśli ktoś nigdy obiornika nie rejestrował to jest "poza
    > systemem".

    Do czasu. Ponoć mieli sprawdzać po umowach z firmami oferującymi usługi w
    zakresie telewizji kablowej i satelitarnej.
    Był też nawet pomysł, żeby płacili wszyscy, którzy mają zawartą umowę na
    dostawę energii elektrycznej. No bo ten, kto ma prąd, na pewno ma też TV :>

    N.

  • 20. Data: 2012-06-27 13:10:51
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Nixe wrote:

> [...]
    > nawet pomysł, żeby płacili wszyscy, którzy mają zawartą umowę
    > na dostawę energii elektrycznej. No bo ten, kto ma prąd, na pewno

    Najpierw by musieli zmienić prawo. To odrębna umowa między
    podmiotami.

    Owszem, takie umowy mógłby sprawdzać US... gdyby oficjalnie przynali
    że to podatek ;-) ale póki to "abonament" to US nie ma za bardzo
    podstaw do działania w kwestii samego określania obowiązku
    opłacania w konkretnych przypadkach.

    --
    Pozdro
    Massai