  • 1. Data: 2012-06-26 16:12:08
    Temat: Wejście bez nakazu?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    http://tech.wp.pl/kat,130038,title,Beda-wchodzic-do-
    domow-i-sprawdzac-czy-masz-Tv-i-placisz-abonamet,wid
    ,14683424,wiadomosc.html?ticaid=1eb30&_ticrsn=3

    ==========+
    Zgodnie z prawem kontrole rejestracji odbiorników mogą być prowadzone
    przez pracowników Poczty w godz. 8-20. Przed wejściem do lokalu abonenta
    kontroler powinien przedstawić cel wizyty, okazać upoważnienie podpisane
    przez kierownika jednostki pocztowej i legitymację służbową, a na
    żądanie kontrolowanego - także dowód osobisty. Gdy abonent nie życzy
    sobie wizyty kontrolera w mieszkaniu, wystarczy, że przedstawi mu dowód
    zarejestrowania odbiornika.
    ==========+

    Czyli jeżeli ktoś nie ma dowodu zarejestrowania odbiornika, bo go np.
    nie posiada, to musi wpuścić gościa do domu?

    I pytanie poboczne: Jeżeli płacę abonament Cyfrowego Polsatu i telewizor
    służy tylko jako monitor do dekodera, brak jest ,,powietrznej'' anteny
    doczepionej, to czy to spełnia ustawowy warunek do płacenia?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2012-06-26 16:18:42
    Temat: Re: Wejście bez nakazu?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:jscfvo$n99$1@inews.gazeta.pl...

    > Czyli jeżeli ktoś nie ma dowodu zarejestrowania odbiornika, bo go np.
    > nie posiada, to musi wpuścić gościa do domu?

    Powinien, tym nie mniej nie ma przepisu karnego - a tym samym nie musi.
    Problem znany od lat.

    > I pytanie poboczne: Jeżeli płacę abonament Cyfrowego Polsatu i telewizor
    > służy tylko jako monitor do dekodera, brak jest ,,powietrznej'' anteny
    > doczepionej, to czy to spełnia ustawowy warunek do płacenia?

    Wg interpretacji oficjalnej abonament POLSAT nie zwalnia z obowiazku opłaty
    abonamentu RTV. Nie słyszałem, by sąd sie wypowiadał w takiej sparwie.
    Przepisy były pisane, gdy telewizor był telewizorem i tyle. Teraz program
    można na laptopie czy bardziej wypasionej komórce oglądać. Stąd dążenia do
    zmiany formuły, bo obecna jest bez sensu.

  • 3. Data: 2012-06-26 17:00:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > I pytanie poboczne: Jeżeli płacę abonament Cyfrowego Polsatu i telewizor
    > służy tylko jako monitor do dekodera, brak jest ,,powietrznej'' anteny
    > doczepionej, to czy to spełnia ustawowy warunek do płacenia?

    Tak. Kablówki i satelity podpadają.

  • 4. Data: 2012-06-26 20:56:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Tak. Kablówki i satelity podpadają.

    prosze o podstawę prawną...

  • 5. Data: 2012-06-26 21:02:25
    Od: gregor <g...@s...pl>

    Tak w ogóle dlaczego mam być zmuszany do konieczności płacenia za TVP
    skoro np. nie chcę oglądać tej TV a wole inne np. TVN, POLSAT itd ...

    gregor

  • 6. Data: 2012-06-26 21:04:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.06.2012 20:56, Marek Dyjor pisze:

    > prosze o podstawę prawną...

    Wiadoma ustawa.

    No, chyba że w ostatnim roku były jakieś drastyczne zmiany, które w
    mediach jakoś się przemknęły bez echa.

  • 7. Data: 2012-06-26 21:07:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:
> [...]
    >
    > ==========+
    > Zgodnie z prawem kontrole rejestracji odbiorników mogą być prowadzone

    Już widzę pracowników poczty gdzieś na wsi którzy będą kapować sąsiadów że
    mają nieopłacony odbiornik ha ha...

    żeby potem jeździć na gołych felgach albo dostać wieczorem po gębie od
    kogoś.

    Listonosz jest zawodem zaufania publicznego i nie powinno się go obarczać
    obowiązkami które podważa jego status w społeczności.

  • 8. Data: 2012-06-26 21:18:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.06.2012 21:02, gregor pisze:
    > Tak w ogóle dlaczego mam być zmuszany do konieczności płacenia za TVP
    > skoro np. nie chcę oglądać tej TV a wole inne np. TVN, POLSAT itd ...

    Bo to się nazywa abonament, a tak na prawdę to jest podatek.

  • 9. Data: 2012-06-26 21:23:13
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.06.2012 21:02, gregor pisze:
    > Tak w ogóle dlaczego mam być zmuszany do konieczności płacenia za TVP
    > skoro np. nie chcę oglądać tej TV a wole inne np. TVN, POLSAT itd ...

    Bo to nie opłata za oglądanie TVP, ale podatek za posiadanie odbiornika
    telewizyjnego gotowego do odbioru programu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2012-06-26 23:01:57
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > I pytanie poboczne: Jeżeli płacę abonament Cyfrowego Polsatu i telewizor
    > służy tylko jako monitor do dekodera, brak jest ,,powietrznej'' anteny
    > doczepionej, to czy to spełnia ustawowy warunek do płacenia?
    płacisz podatek, (abonament) od posiadania odbiornika TV zdolnego do
    odbioru tv. Czyli nie ważne co oglądasz. możesz usunąć tuner TV i masz
    spokój. możesz oglądać TV na czymś co telewizorem nie jest i jest to
    legalne. możesz oglądać TV na kompie i słuchać radia w telefonie GSM
    (bez abonamentu), gdyż główną funkcją tych urządzeń jest inne zastosowanie.
    nie przejmujcie się, jeszcze parę lat i bedzeimy oglądać streaming po
    necie a nie telewizje.

    ToMasz