  • 1. Data: 2012-06-24 19:39:07
    Temat: Najwyższa emerytura w Polsce
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    Dzień dobry.

    Jakiś czas temu wyczytałem na pewnej stronie, że najwyższa wypłacana
    obecnie przez ZUS emerytura wynosi około 13900 zł (była tam podana
    nawet dokładna kwota). Informacja była wiarygodna (pochodziła podobno
    z audycji Janusza Weissa, w czasie której rozmawiał z kimś z ZUS-u).
    Przejdźmy do sedna, bo coś mi tu nie gra. Oczywiście nie twierdzę, że
    taka emerytura jest niska. Wiemy jednak, że istnieją w Polsce osoby,
    które za swoją pracę otrzymywały/otrzymują wynagrodzenie rzędu
    kilkudziesięciu, a nawet kilkuset tysięcy złotych miesięcznie. Czy w
    takim razie najwyższa emerytura w Polsce nie powinna być "nieco"
    wyższa? Prawie
    14 tysięcy zł na miesiąc to co prawda imponująca kwota, ale
    jednocześnie stanowi przecież jakiś nędzny procent niektórych
    miesięcznych pensji. Jak to więc jest? Istnieje jakieś górne, sztywne
    ograniczenie na możliwą wysokość emerytury czy może po prostu żadna z
    osób zarabiających w Polsce pięciocyfrowo (załóżmy, że z pierwszą
    cyfrą równą co najmniej 5 i po denominacji) albo sześciocyfrowo nie
    zaczęła jeszcze pobierać z ZUS-u emerytury?

  • 2. Data: 2012-06-24 20:12:14
    Temat: Re: Najwyższa emerytura w Polsce
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

    Jest ograniczenie, przynajmniej w ZUS.
    Składki na ZUS odprowadza się do wysokości 30 przeciętnych miesięcznych
    wynagrodzeń w danym roku w gospodarce narodowej.
    W 2012r. jest to 105 780zł.
    Wyższe zarobki nie wpływaja więc na wysokość emerytury.

    t-1

  • 3. Data: 2012-06-24 20:23:51
    Od: bzdreg <b...@n...pl>

    W dniu 2012-06-24 19:39, Piotrek pisze:

    > 14 tysięcy zł na miesiąc to co prawda imponująca kwota, ale
    > jednocześnie stanowi przecież jakiś nędzny procent niektórych
    > miesięcznych pensji. Jak to więc jest?

    Poczytaj na stronach ZUSu jak się oblicza emeryturę. Dla mnie raczej ta
    kwota jest niewiarygodnie wysoką (choć, przyznam, wiarygodnie... ;) )
    Ubek, brawszy udział w akcjach bojowych (na "Wujku" np.) po wypadkach w
    pracy, z uszczerbkiem na zdrowiu - może tyle mieć.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

  • 4. Data: 2012-06-25 08:44:57
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "t-1" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wynagrodzeń w danym roku w gospodarce narodowej.
    > W 2012r. jest to 105 780zł.
    > Wyższe zarobki nie wpływaja więc na wysokość emerytury.

    Oznacza to również że osoby zarabiające 50 000zł miesiecznie płacą składki
    emerytalne do ZUS tylko przez pierwsze trzy miesiące w roku. Potem składek
    juz nie płacą. Oznacza to również że najwyższa emerytura płatna przez ZUS
    jest wyraźnie ograniczona i na pewno nie wynosi 13.900 zł tylko znacznie
    mniej. Dla niedowiarków dodatkowa informacja ze emerytury policyjne wypłaca
    MSW (w tym emerytury UB), emerytury wojskowe MON, emerytury prokuratorów i
    sędziów Min Sprawiedliwości. Emerytury te obliczane są wg. innych zasad i
    nie obciążają ZUS i OFE. Jeżeli kogoś interesują te zasady to są one
    dokładnie określone w jawnych ustawach dostępnych na stronach Sejmu.

    pozdr

  • 5. Data: 2012-06-25 10:14:11
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    > Oznacza to również że najwyższa emerytura płatna przez ZUS
    > jest wyraźnie ograniczona i na pewno nie wynosi 13.900 zł tylko znacznie
    > mniej.

    Czyli tutaj:

    http://aleksanderpinski.nowyekran.pl/post/58703,13-9
    -tys-zl-miesiecznie-najwyzsza-emerytura-w-polsce

    kłamią, pracownik ZUS-u okłamał Weissa czy może tę emeryturę wypłacają
    komuś jakoś "na lewo"?
    Na stronie, którą podałem, jest też działający link do nagrania
    rozmowy między Weissem a pracownikiem.

  • 6. Data: 2012-06-25 11:33:39
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    y.googlegroups.com...

> [...]

    komuś jakoś "na lewo"?
    Na stronie, którą podałem, jest też działający link do nagrania

    Nieznam się na tym, ale może chodzić np. o emeryturę wypracowaną za granicą
    i tylko wypłacaną na mocy jakiś porozumień przez ZUS (pośrednictwo)
    obywatelowi, który wrócił do kraju.

    t-1

  • 7. Data: 2012-06-25 14:19:48
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Nieznam się na tym, ale może chodzić np. o emeryturę wypracowaną za
    granicą i tylko wypłacaną na mocy jakiś porozumień przez ZUS
    (pośrednictwo) obywatelowi, który wrócił do kraju.

    dobrze kombinujesz ... te 3k euro to jest dobra niemiecka emerytura
    np. rzemieslnika z mistrzowskimi papierami, emerytura czlowieka z
    wyzszym wyksztalceniem pracujacego cale zycie na dobrze platnym
    stanowisku spokojnie przekroczy dwukrotnosc tej kwoty ... poza tym to
    moze byc kumulacja "zwyklej" renty i np zakladowej

    P.

  • 8. Data: 2012-06-26 08:48:19
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

> [...]

    -tys-zl-miesiecznie-najwyzsza-emerytura-w-polsce

    kłamią, pracownik ZUS-u okłamał Weissa czy może tę emeryturę wypłacają

    ####################################################
    ##############
    No cóz takich wywiadów poprawiających słuszalność radia zet codziennie jest
    kilka. Oczywiscie "oficjalnie" odpowiadał "pracownik" ZUS który zapomniał
    sie przedstawić, a cały tłum ludzi przyjął to natychmiast jako prawdę
    objawioną. Takich wywiadów najlepiej jest słuchać w Radiu Maryja.
    Cały ten wywiad to jedna wielka bzdura dla maluczkich, której celem jest
    zwiekszenie słuszalności radia zet.
    Obowiązująca ustawa nie dopuszcza takiej wysokości emerytury związanej z
    latami pracy i wysokością zarobków (nawet dla emerytur górniczych).

    pozdr

  • 9. Data: 2012-06-28 11:01:44
    Od: PJ <p...@g...com>

[...]

    skorzystalem z linka ktory wkleilas i nie widze (slysze) zeby cos bylo
    nie halo ... material jest zmontowany to oczywiste ale koles brzmi
    wiarygodnie a informacja jest latwa do zweryfikowania wiec nie sadze
    zeby Weiss tak glupio sie podkladal ...

    //Obowiązująca ustawa nie dopuszcza takiej wysokości emerytury
    związanej z latami pracy i wysokością zarobków (nawet dla emerytur
    górniczych).

    i dlatego nalezy przypuszczac ze jest to jakis wyjatek np emerytura
    zagraniczna przekazywana przez ZUS o czym pan W. juz "zapomnial"
    poinformowac

    P.

  • 10. Data: 2012-06-29 07:46:12
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "PJ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]
    ######
    To nie jest emerytura zagraniczna bo koleś wyraźnie mówi ze jest to
    emerytura z polskiego FUS (Funduszu Ubezpieczeń Społecznych). Nie jest to
    również żaden wyjątek tylko sfabrykowana pod publiczke wiadomość w celu
    podniesienia słuchalności radia Z.

    pozdr