  • 51. Data: 2023-12-28 10:09:23
    Temat: Re: Wąsik i kamiński
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Tej, wg której Kiszczak i Jaruzelski to człowieki prawniczego honoru, a taksówkarz
    zabijający w środku nocy przechodniów na pasach
    to zapracowany jest.

    Chciałbym zobaczyć uzasadnienie niezastosowania zawieszenia wykonania kary ani
    nadzwyczajnego złagodzenia wyroku.

    -----

  • 52. Data: 2023-12-28 10:58:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.12.2023 o 01:08, A. Filip pisze:
    > Natomiast zgadzam się z tobą że w przypadek_nie przyjęcia_ oferowanej
    > prowokacji/łapówki stawia oferującego "bez podkładki" w nieciekawej
    > prawnie pozycji ?
    Nie znam szczegółów, zresztą nigdy ich nie znałem. To, co piszą
    dziennikarze może być nieścisłe. Ale odnoszę wrażenie, że oni byli po
    prostu jak pewni, że łapówka przejdzie, że w ogóle się nie zastanawiali,
    co będzie, jak nie przejdzie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 53. Data: 2023-12-28 13:12:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 27 Dec 2023 20:24:57 +0100, J.F wrote:

    > Podobno sie odwołali/zaskarżyli do SN, i teraz czekamy na decyzje SN o
    > wygaszeniu mandatu. SN ma 7 dni, 3 dni było na odwołanie, to sie do
    > końca roku wyjaśni.

    Sie okazuje, ze jeszcze inaczej - obaj nie odebrali na razie
    postanowienia o wygaszeniu mandatu. Pismo czeka na poczcie, a awizo
    gdzies w skrzynce ..

    Gdzie mieszka - nie wiadomo, mogł miec służbowe mieszkanie, ale pewnie
    stracił. Ma gdzies mieszkanko 39m2 ...

    Swoją drogą - co ci politycy z pieniędzmi robią?
    https://www.sejm.gov.pl/Sejm10.nsf/posel.xsp?id=152&
    type=A

    250k wynagrodzenia ministra w jednym tylko roku, 50 tys oszczednosci,
    mieszkanko na kredyt, zadnego innego majątku ... na żone przepisał, na
    dzieci?

    > A jeszcze Duda miesza
    > https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/kraj/artykuly
    /9387660,duda-do-holwni-nie-zachodza-przeslanki-do-w
    ygasniecia-mandatu-kaminsk.html

> [...]
    >
    > "w 2018 r. ,,Trybunał Konstytucyjny kategorycznie stwierdził, że prawo
    > łaski może przybrać: postać amnestii indywidualnej - uwolnienia osoby
    > prawomocnie skazanej od odbycia zasądzonej kary (akt łaski sensu
    > stricto) alba abolicji indywidualnej - odstąpienia od ścigania
    > domniemanego sprawcy (który do czasu zapadnięcia prawomocnego wyroku
    > jest - formalnie - osobą niewinną)"
    >
    > No ale potem sie SN jakos inaczej wypowiedział ?

    > Na razie IMHO w granicach przyzwoitości. Zobaczymy co SN powie.
    > Jak powie, ze utracili, to może być ciekawie ... tzn burdelowato.

    korzysc-oskarzonego-w-razie-aktu-laski-prezydenta-ni
    ekonstytucyjna

  • 54. Data: 2023-12-28 13:23:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.12.2023 o 13:12, J.F pisze:
    > Sie okazuje, ze jeszcze inaczej - obaj nie odebrali na razie
    > postanowienia o wygaszeniu mandatu. Pismo czeka na poczcie, a awizo
    > gdzies w skrzynce ..

    Ciekawe, czy wystarczy im to podczas posiedzenia Sejmu ogłosić z mównicy.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 55. Data: 2023-12-28 13:31:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Dec 2023 13:23:20 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Ciekawe, czy wystarczy im to podczas posiedzenia Sejmu ogłosić z mównicy.

    Mozna chyba wezwac do gabinetu marszałka i wręczyc.
    Albo i na mównicy.

    No ale marszałek postanowił wysłać, to teraz leci termin pocztowy.

    Wychodzi na to, ze na razie mają immunitet.

    A propos - sama sprawa - zrzekli sie, czy Sejm uchylił?

    J.

  • 56. Data: 2023-12-28 17:41:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.12.2023 o 10:09, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    >
    > Chciałbym zobaczyć uzasadnienie niezastosowania zawieszenia wykonania
    > kary ani nadzwyczajnego złagodzenia wyroku.

    Ja wrzuciłem uzasadnienie starego wyroku. Nowego pewnie też znajdziesz -
    jak znajdziesz to wrzuć.

    Jak dla mnie akurat słusznie - przestępstwa "urzędnicze" polegające na
    wrabianiu innych albo celowemu nękaniu obywateli są jak dla mnie wręcz
    okolicznościami zasługujacymi na szczególne potępienie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 57. Data: 2023-12-28 17:49:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > " zachowanie A. K.stanowiło, co najwyżej niekaralne przygotowanie do
    > popełnienia przestępstwa płatnej protekcji, "
    >

    > Czyli A. K. chciał wziąć kasę?

    W sumie to nie wiemy. Nie wziął, więc co najwyżej:)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 58. Data: 2023-12-28 17:51:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ciekawe, czy wystarczy im to podczas posiedzenia Sejmu ogłosić z mównicy.

    Jakoś pamiętam że ku mojemu zaskoczeniu całkiem spoto tego typu
    korespondencji można skutecznie zostawić w miejscu pracy - czyli
    wstarczy że marszałek sejmu zostawi pismo u marszałka hołowni:)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 59. Data: 2023-12-29 17:47:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Dec 2023 17:51:55 +0100, Shrek wrote:

    > Jakoś pamiętam że ku mojemu zaskoczeniu całkiem spoto tego typu
    > korespondencji można skutecznie zostawić w miejscu pracy - czyli
    > wstarczy że marszałek sejmu zostawi pismo u marszałka hołowni:)

    Ale Sejm to nie praca.

    Wczoraj usiłowano im wręczyc na posiedzeniu komisji - nie przyjeli.
    Ale widac odebrali z poczty, bo złozyli odwołania do SN.

    https://tvn24.pl/polska/wasik-i-kaminski-odwolali-si
    e-od-decyzji-o-wygasnieciu-ich-mandatow-dokumenty-tr
    afily-do-sadu-najwyzszego-7653769

    A nie - mowi Kaminski, ze listu nie dostal.
    Wiec jak sie odwołał ?

    No i wychodzi na to, ze odwołanie jest wadliwe, bo mozna w ciagu 3 dni
    OD dnia doręczenia, a nie przed :-)

    Jaki jest termin zatarcia? Bo jak sąd uzna, ze poprzednie ułaskawienie
    obowiazuje, to moze juz nieskazani?

    J.

  • 60. Data: 2023-12-29 17:51:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Dec 2023 17:49:31 +0100, Shrek wrote:

    > W sumie to nie wiemy. Nie wziął, więc co najwyżej:)

    Nie wiem dlaczego przygotowania miałyby byc niekaralne, ale moze tak
    jest. No chyba, ze "nie wziął" uniewinnia - bo w zasadzie tak, tylko
    czy to przygotowania, czy usiłowanie?

    No i wziął, ale drobne 10 tys.

    J.